טיפים לבחירת גנן מפורטל הראשון בגינון

עיצוב הבית הוא המקום שבו אנו נהנים, עובדים, ואוכלים. מקומו בהחלט נשאר מכובד, אבל מה לגבי הגינה? סביבת החוץ של גן העדן שלנו?

מקומה חייבת להיות מכובדת ואישית ככל האפשר. בדיוק כמו היבטי הבית והעיצוב היוקרתי, גם הגינה חייבת לקבל טיפול מתאים וראוי. בידינו שני אופציות: לטפל בעצמנו ולבד, או להזמין גנן מקצועי לשם המלאכה. במאמר שלפניכם, נדבר איך לבחור גנן בצורה מוצלחת, למה כדאי בכלל להעסיק גנן, ועל הפורטל מס' אחת בישראל לגננים. מה שבטוח – שהולך להיות כיף.

למה בכלל כדאי להעסיק גננים?

בילדותינו, אם היו שואלים אותנו במה נרצה לעסוק כשנהיה גדולים התשובה בוודאי תהיה: הייטק, מחשבים, ואופנה. לא משנה מה, ללכלך את הידיים בעבודות שחורות זו הייתה המחשבה האחרונה שהייתה עוברת עליכם, כמונו כמוכם! כיום, המקצוע הזה התפתח באלפי אחוזים מהעשור האחרון, והיום נחשב כאחד ממקצועות המפתח הריווחים והמעניינים ביותר. אז, למה בכלל להעסיק גנן אם אנחנו יכולים לעשות זאת בעצמינו? לכבודכם ריכזנו מס' סיבות (או יתרונות) להעסקת גנן מוסמך:

  1. חוסך בעלויות כסף – תארו לכם מקרה כזה: גיבשתם החלטה, והלכתם לחנות לקנות את כל האביזרים והציוד שתזדקקו לו בגינה. מפה לשם, אתם תגלו במהרה שהעסקה הזאת לא זולה במיוחד ועשויה להגיע גם לאלפי שקלים (5,000-7,000) ואף יותר, וזו רק ההתחלה! במידה וכלי משמעותי נשבר או מקולקל – עוד כסף. וכל זאת על מנת לחסוך את הגנן היפה. בוודאי תגלו – במוקדם או במאוחר שזה לא היה כל כך חכם ומשתלם. נכון, נוכל לחסוך בכל חודש סכום של 2,000 ₪ ואולי גם יותר. אבל, העבודה שדרושה, העצבים, והמיץ שייצא מכם לא באמת יהיה שווה את זה. מלבד זאת, שאנו לא באמת למדנו את היבטי המקצוע המלאים, וישנם דברים שעדיין איננו מקצועיים בו. לפיכך, השכרתו של גנן מקצועי לשם עבודות תחזוקה ועיצוב בגינה עשויה להיות עסקה די משתלמת.
  2. חוסך בזמן – לכל אחד מאיתנו יש את החיים האישיים, את העומס היומיומי, וגם את העבודה. לעיתים, עבודות גינון פשוט לא "מעניינות" אותנו, או מצריכות כמות זמן בלתי נגמרת. לפיכך, הפניה לבעל מקצוע מיומן היא הדרך הנפלאה לחסוך במשאבי זמן רבים. בזמן שהגנן מטפל ומתחזק את הגינה, אנו יכולים לטפל בדברים שבאמת מצריכים את תשומת ליבינו, למשל: הילדים המתוקים שלנו, העבודה, ואפילו החיים החברתיים שלנו.
  3. יש מישהו מקצועי שיודע מה עושים – פנייה לבעל מקצוע כמעט בכל תחום, היא בוודאי שיקול אמיתי של כסף, זמן, ובעיקר מקצועיות והסמכות. ישנם דברים שפשוט נעדיף להשאיר לבעל המקצוע, כי לפעמים זה חכם יותר. הרי, בעל מקצוע למד על בשרו את עקרונות המקצוע – מה לעשות, מה לא לעשות, ומה הטיימינג הנכון. למשל: טיפול בצמחים היא לא עבודה פיזית, אך מצריכה ידע בסביבה טיפולית וטבעית. לשם כך, נצטרך את הגנן המקצועי שיפיק בליבנו קצת שקט בכל הקשור לגינה.

אלה הם 3 הסיבות והיתרונות לשכירת גנן מוסמך ומקצועי, קראו היטב והפיקו לקחים בהתאם. וזכרו – עבודות גינה מצריכות כמויות של זמן, לפעמים כסף, והמון סבלנות.

איך בוחרים גנן בצורה נכונה ואמיתית

בתור אחד שמבין את המקצוע הזה יותר מכל אחד, חייב להגיד שיש לא מעט "חובבנים" ומחפשי הזדמנויות. בחירת גנן מקצועי צריכה להיעשות תוך הקדשה לפרמטרים המקובלים, אחרת – זוהי נוסחה לכישלון. למעשה, אין באמת "הבדל" בין בחירת מוצר, לבין בחירת גנן או מקצוע אחר. אז לאחר החפירות, קבלו את שלושת הפרמטרים הבסיסיים ביותר שחובה לבדוק לפני בחירת גנן:

  1. הישארו עם היד על הדופק – זהו הפרמטר שבא לאחר בחירת הגנן, ועדיין זה לא מאוחר לבחור אחד אחר. לפעמים, כל הנתיבים בדרך מראים שמדובר בגנן מקצועי והגון. אבל, במצבים מסוימים דעתנו עשויה להשתנות. למשל: לפעמים הוא גובה מחיר לא הוגן, העבודה די צולעת, עצבים מיותרים בזמן העבודה, ותאמינו לי שלא חסר דברים נוספים. כל מה שאני אומר – תמיד, אבל תמיד הישארו עם היד על הדופק.
  2. הסתכלו בעבודותיו האחרונות – לרוב, עבודותיו המרשימות של הגנן יוצגו "על השולחן". כלומר, בתוך האתר הפרטי שלו הוא יציג תיק עבודות נכבד ועשיר. רצוי לפשפש טיפה בתיק העבודות שלו, לבדוק שאכן מדובר בתיק עבודות אמיתי, וכיצד התוצאות נראות בשטח.
  3. מה אומרים עליו – לקוחות העבר, אומרים הכל על בעל המקצוע. בדקו כיצד הוא מתנהל בשטח הדיגיטלי, מה אומרת עליו גוגל, בדקו מאחורי שמו, האתר, וכמובן עמוד הפייסבוק הרשמי שלו. והכי חשוב – שאין לו באמת מה להסתיר. במידה והכל נראה "ורוד" ויפה, סימן שמשהו פה לא בסדר. לא נתקלתי לעולם בעסק שכל לקוחותיו מרוצים – פשוט אין חיה כזאת. רצוי לבדוק אודות הביקורות האינטרנטיות שלו, ואף לשאול את הקרובים שלכם האם יצא לכם לעבוד עימו. מניסיון, תחקיר רקע יניב תוצאות נפלאות.

אני עומד מאחורי שלושת העקרונות הללו, אני מבטיח שברגע שתלכו לפיהם תיפלו על גנן אמין.

פורטל הראשון בגינון – המלצה חמה לא באה בקלות

אני חייב לציין, שפורטל הראשון בגינון עשה לי רק סדר בעבודתי. האתר מאוד אמין, מציג גננים באור חיובי, ומספק שירות ומענה לכל צרכי הלקוחות. בפורטל תוכלו למצוא מחירים הוגנים, שירות מקצועי, והמון טוב. לפורטל, יש אנשים ישרים, אמינים, שמבינים לא מעט על המקצוע. הינה כמה יתרונות שמצאתי על הפורטל:

  • המחירים כן קיימים בו – לרוב, אנו לא רואה מחירים באתרי גינון למיניהם. הפעם, ממש הופתעתי! כמעט בכל עמוד שנכנסתי, צפיתי בטבלת מחירים שסיפקה לי תשובה ישירה למה שחיפשתי.
  • קל לתפעול ונוח לשימוש – הדבר מתחיל מעיצוב מודרני, אתר נגיש לנייד, והכי חשוב – ניתן למצוא בקלות כל מה שנרצה. תפריט האתר מחולק בצורה נכונה ע"פ תחומי עבודה, וניתן למצוא בו כמעט כל תחום אפשרי.
  • יש עם מי לדבר – לא חסר אתרים שמשאירים "רושם" רע על הגולשים. החל משירות לקוחות מזעזע, ועיצוב לא נוח בעליל. באתר הראשון בגינון, קיבלתי תחושת בית. כאשר היתה לי בעיה, באמת הרגשתי שיש לי עם מי לדבר. השירות היה משביע רצון, ואני חיובי בכל הקשור לחבר'ה המעולים בו.

בקיצור, אם אתם גננים, או מתעניינים בתחום, אני ממליץ בחום ללכת ולבקר באתר הראשון בגינון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך