כל המידע אודות אפודים זוהרים

אפוד זוהר הוא אביזר חיוני למען בטיחות העובד כמו גם בטיחות של נהגים. במדריך הבא נציג את כל השימושים של אפודים זוהרים, ונסביר כיצד הם יכולים להציל חיים.

אפוד זוהר הוא אביזר חיוני למען בטיחות העובד כמו גם בטיחות של נהגים. במדריך הבא נציג את כל השימושים של אפודים זוהרים, ונסביר כיצד הם יכולים להציל חיים.

אפוד זוהר: חלק בלתי נפרד מזהירות בכביש
בעשור האחרון נרשם זינוק במספר האפודים הזוהרים אשר הוזמנו, וזאת כתוצאה מההנחיה של משרד העבודה והרווחה כמו גם משרד התחבורה בכל הקשור לרכישה של אפוד זוהר. אפוד זוהר הוא אביזר בטיחותי מהמעלה הראשונה. כאשר מדובר בנושא של בטיחות בדרכים, החל משנת 2006 אושר חוק אשר במסגרתו נהג אשר לא יהיה ברשותו אפוד זוהר ייקנס, אולם במידה ומדובר במקרה ראשון ירשום השוטר אזהרה. חשוב לציין כי מאז נכנס החוק לתוקף, משטרת ישראל החלה לאכוף את הנושא באופן משמעותי, מתוך הבנה כי נסיעה בדרך בין עירונית חשוכה עלולה להוות סכנת חיים של ממש בעבור נהג אשר מכל סיבה שהיא עצר עם רכבו בצד הדרך ויצא ממנו כאשר הוא אינו לובש את האפוד הזוהר. זו גם הסיבה מדוע בשנים האחרונות החלו חברות מובילות בתחומן לייצר או לייבא אפודים זוהרים אשר בהם ניתן להבחין גם ממרחק גדול, ועל כן הם יעילים בעבור הגנה אישית בעת יציאה לכביש לצורך תיקון של גלגל או קריאה לעזרה.

 

אין לכם אפוד? לא תוכלו להעביר את האוטו טסט
ע"פ ההנחיות של המוסד לבטיחות וגהות, בעל רכב אשר לא יימצא ברכבו אפוד לא יקבל אישור להעביר את האוטו טסט. לכן, יש להקפיד ולבצע רכישה של אפוד זוהר דרך חברה מקצועית אשר תספק אפוד זוהר תקני לצורך שמירה על הביטחון כמו גם מעבר של טסט. שימו לב כי אתם מכניסים את האפוד לשלדה הקדמית, אולם לא להציב את האפוד על המושב הקדמי מתוך סנוור של נהגים אחרים וכן פעילות כרית האוויר.

סוגי האפודים הזוהרים הקיימים
נהוג לחשוב כי הצרכנים הגדולים ביותר של אפודים זוהרים הם האנשים הפרטיים אשר מחויבים לשאת את האפוד הזוהר ברכבם אך לא כך הדבר, הצרכנים הגדולים ביותר של אפודים זוהרים הם החברות הגדולות אשר מעסיקות מאות אלפי עובדי קבלן בכל הארץ.

עבור כל בעל תפקיד ישנם תקנים ללבישת אפוד כך תוכלו למצוא בשוק כיום עשרות רבות של סוגי אפודים החל מאפוד למפקח, אפוד למהנדס , אפוד לעובדי מע"צ ועוד.

ההבדלים המהותיים בין האפודים הם מספר מחזירי האור על גבי האפוד כמו"כ גם מחזיר אור אשר עומד בתקן ומסר הכיסים על גבי האפוד אשר מבדילים בין בעלי התפקידים השונים. זה המקום לציין גם כי חשוב לרכוש אפודים אשר נבדקו ואושרו כאפודים תקנים עם מחזירי אור העומדים בתקנים מחמירים.

 

לבישה של אפוד זוהר גם במקומות עבודה
מעבר לחשיבות של אפוד זוהר בכל הקשור לאנשים פרטיים אשר מחויבים ע"פ חוק לשאת את האפוד הזוהר ברכבם, שימוש נפוץ באפוד הזוהר מתבצע במפעלים רבים ברחבי הארץ עבור ארגונים ומוסדות גדולים. מדובר בהנחיה של משרד העבודה והרווחה למען שמירה על ביטחונם של העובדים, ועל כן ניתן לראות במפעלים כמו גם חברות רבות עובדים אשר לובשים אפוד זוהר. לא מדובר רק בחברות ממשלתיות אשר מתעסקות בתשתית אלא גם בעובדים במגזר הפרטי, כמו גם עובדים ברשויות המקומיות אשר מחויבים ללבוש את האפוד. שימוש נוסף ונפוץ נוגע לענף הבנייה אשר זוכה בשנים האחרונות לתדמית שלילית בעקבות ריבוי של תאונות עבודה. ניתן בהחלט למנוע את תאונות העבודה באמצעות לבישה של אפוד זוהר.

משום כך, לאפוד הזוהר יש שימושים לא רק בהיבט של עבודה במפעל אלא בעיקר בעבודה בחוץ, כך שניתן יהיה לזהות את העובד גם באור יום אך בעיקר בחשכת הלילה. עובדים אשר עובדים בשעות הלילה חשופים לפגיעות, ולכן השימוש של אפוד הוא חיוני ומהותי במיוחד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך