"בא לי למות מהבושה שאני עומדת בגיל 76 בצומת ומבקשת נדבה מאנשים"

כבר חודש ימים עומדת אסתר מיכאלי מאשדוד בצומת שדרות בן גוריון הרצל ומבקשת נדבות מאנשים בכדי להתקיים. העניין הוא שאסתר היא בת 76 סבתא ל-9 נכדים. היא וכלתה שסובלת מניוון שרירים עומדות בצומת שעות ארוכות מהבוקר ועד הלילה בכדי להתקיים. לאחרונה אפילו נאלצה לריב עם המולס על צומת כשהוא מסלק אותה המקום. אסתר מספרת כשהיא בוכה: "40 שנה עבדתי. מעולם לא הזדקקתי לאיש. הגעתי למצב של פת לחם. לא מאחלת לאף אחד להגיע למצב הזה". הסיפור המלא בעיתון "המגזין" אשדוד בחמישי.

הקורונה הביאה אתה סיפורים קשים. אבל הסיפור הבא הוא אחד הקשים שבהם. אישה שיכולה להיות האמא של כל אחד מאתנו ואו הסבתא שלנו, בת 76 עומדת כבר חודש בצומת שדרות בן גוריון הרצל, תחת השמש הקופחת עד הלילה, ומבקשת שקלים בודדים בכדי להתקיים. הבושה שהיא חווה על פי דבריה, לא מתקרבת כנראה לבושה שלנו, שאישה בגילה הגיעה למצב הזה. – הסיפור המלא יפורסם בחמישי בעיתון "המגזין אשדוד".

אסתר מיכאלי מאשדוד, בת -76 אם ל-3 ילדים ו-9 נכדים, שניים מהם עם צרכים מיוחדים, עומדת (עם כלתה חולה בניוון שרירים בצומת שממול), בכל יום זה כבר חודש בצומת הרחובות שדרות בן גוריון והרצל. רבים עוברים על פניה, חלק נותנים לה אפילו כמה שקלים וממשיכם לדרכם ולחייהם. אבל אחת התושבות החליטה לכתוב לעשות מעשה. ל"עצור" מעבר לכמה שניות לתת נדבה וכתבה פוסט בעניין, שהפנה לסיפור של אסתר. סיפור קשה, שיכול לקרות לכל אחד ואחת, לצערנו, במיוחד בימים אלה.

אסתר כמה זמן את כבר פה?

"כמעט חודש"

מה קרה?

כאן אסתר לא עומדת בזה והחלה לפרוץ בבכי: "שלא תזקק לאף אחד בחיים. שאלוהים לא ייתן לאף אח להגיע למצב הזה שאני נמצא בו"

כמה שעות את עומדת בצומת לבקש עזרה מאנשים?

"אני כבר לא יודעת כמה זמן. מהבוקר. לא יודעת מה להגיד. לא יודעת מהחיים שלי כבר. בא לי למות מהבושה שאני עומדת בגיל 76 צומת ומבקשת נדבה מאנשים. כמה שאני מתביישת לעמוד ולבקש מאנשים"

מה היית רוצה? מה את צריכה?

"אף אחד לא חייב לי שום דבר. רק מי שירצה אני מעוקלת, אני צריכה עורך דין שיעזור לי לעמוד על הרגליים. שיעזור לי לסיים את השכירות לעסק שהיה לי וקרס בתוקפ הקורונה, "ממתקי אדר", שכבר לא קיים ואני עדיין נאלצת לשלם עליו כל חודש. מי שיכול שיעזור במה שיכול. הנה תראה כלתי עם ניוון שרירים עומדת בצד השני ועוזרת בקיבוץ הנדבות. איזה חיים זה.. 40 שנה עבדתי. 40 שנה . תראה לאיזה מצב הגעתי". השאלה היא גם לאיזה מצב הגענו אנחנו כחברה.

למעוניינים לעזור:  

אסתר- 0537405172

מאיה- 0556838773

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך