הצעת חוק חריגה תאפשר לגייס עובדים בכפייה במקרה של התפשטות קורונה

ועדת העבודה והרווחה דנה בתיקון חוק שיאפשר להורות לאזרחים לעבוד במפעלים חיוניים או מפעלים למתן שירותים קיומיים במקרה של התפרצות מחודשת. ח"כ חיים כץ, יו"ר הוועדה, ביקש לדעת כיצד המדינה תטפל בשכר העובדים.

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה אתמול בהצעת חוק ממשלתית במסגרתה יוסמך שר העבודה והרווחה להורות על גיוס כפוי של עובדים בעקבות התפשטות הקורונה. הצעת החוק הממשלתית תאפשר לשר העבודה, במסגרת הכרזה על מצב חירום תחת חוק הסמכויות, להורות על גיוס בכפייה של עובדים לטובת עבודה במפעלים חיוניים או מפעלים למתן שירותים קיומיים.

מטרתו המוצהרת של החוק, כך לפי ההצעה הממשלתית, היא למנוע מחסור חמור בכוח אדם בתחומים חיוניים ומהותיים כמו בתחום הרפואה, במקרה של התפרצות חמורה של המגפה. רביב מלאכי, מנהל כוח אדם לשעת חירום במשרד העבודה הסביר כי אם תהיה התפרצות נוספת "יכול להיות שיהיה צורך בגיוס בכפייה של עובדי רפואה וסיעוד למשל מהמגזר הפרטי לציבורי – צו 8 אזרחי לעובדים במדינת ישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך