5 היסודות של ניהול מדיה חברתית

פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטוב, טיקטוק ושאר הרשתות החברתיות – אין אדם בעולם שלא מחזיק פרופיל פרטי בלפחות 2 מהפלטפורמות החברתיות הללו.

באופן טבעי, עסקים שמעוניינים למכור אי אלו שירותים ומוצרים מנצלים את עובדה זו, עוסקים באופן שוטף בנושא ניהול מדיה חברתית ועושים הכל כדי לקבל נראות בכמה שיותר מדיות חברתיות כך שיגיעו ליותר לידים. 

ניהול מדיה חברתית – כך תעשו זאת נכון

  • גאנט עבודה מסודר – ניהול מדיה חברתית יעיל, מתחיל מגאנט עבודה מסודר. כלומר לו"ז עבודה המותאם לכל אחת מהפלטפורמות שבהם העסק מופיע; קובץ אקסל מאורגן המחולק ללשוניות ותאריכים כבר יעשה את העבודה. מומלץ גם לתזמן פוסטים מראש בכדי לחסוך לעצמכם עבודה נוספת.
  • מעקב שוטף – זה שתזמנתם פוסטים, לא אומר שאתם יכולים לשכוח מהם. יש לעקוב באופן שוטף אחר מצב הפוסטים; התגובות, כמה גולשים הגיעו לפוסטים הללו, מה עובד לכם יותר ומה פחות מושך את עין הגולשים, אילו פוסטים כדאי לקדם, ועוד. 
  • תגוונו – אף אחד לא אוהב דברים שחוזרים על עצמם, ובעיקר לא הלקוחות של היום. כולם רוצים משהו שונה, גיוון, חדשנות והפתעות. לכן, נסו לגוון בפוסטים שעולים לרשתות החברתיות והפתיעו את הגולשים.
  • מענה אנושי – תעקבו אחר התגובות שהפוסטים שלכם מקבלים. ככל שהגולשים יקבלו תשובות מהר יותר, כך יעלה הסיכוי שיעקבו אחריכם או יראו בכם אמינים. תעברו על התגובות, תגיבו לשאלות שנשאלות, תגיבו למי שהתגובה שלו דורשת זאת (ואל תשכחו להשאיר לב למי שמפרגן לכם). בעיקר אם מדובר בתגובה המכילה תלונות, אין להשאיר אותה ללא תגובה! הדבר יגרע מאיך שהגולשים תופסים אתכם.
  • אינטראקציה עם הגולשיםניהול מדיה חברתית מאפשר אופציה נפלאה שכמעט ולא הייתה קיימת בעבר, וזו כמובן האפשרות ליצור קשר ישיר ואישי עם הגולשים. נצלו את האפשרות, תערבו את הגולשים בהחלטות חשובות שאתם לוקחים, בקשו מהם רעיונות והמלצות לשיפור – לא תאמינו עד כמה הגולשים יעריכו את זה. בנוסף, ככל שתיצרו יותר פוסטים שיגררו עוד תגובות ועוד לייקים, כך החשיפה של אותו פוסט תעלה ויותר אנשים יגיעו אליו, ואולי גם לעמוד שלכם. 

איך בעצם אפשר להצליח לנווט בין כל הפלטפורמות?

זוהי שאלת השאלות; ישנם בעלי עסקים שמשאירים לעצמם את נושא ניהול מדיה חברתית ועושים את כל העבודה בעצמם, אבל ברוב המקרים הדבר מגיע על חשבון משימות אחרות שקשורות לעסק, ובעל העסק מוצא עצמו מעט מבולבל. מה כן אפשר לעשות? לפנות לאנשי מקצוע שמכירים מקרוב את כל הפלטפורמות החברתיות – השטיקים הקטנים של כל אחת, הדרכים הטובות ביותר לפרסם את העסק בכל פלטפורמה, ובעיקר איך לעשות מכל אחת מהן כסף. אז למה אתם מחכים? זה הזמן ליצור קשר בעצמכם עם מנהלי מדיה חברתית, ולקחת את העסק שלכם אפילו רחוק יותר. 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך