המהפך של פארק רובע י"ג

מיזם "מייקאובר פארק רובע י"ג" לשיפוץ ושדרוג הפארק, יצא לדרך ביוזמת קרן צ'וקלר-לוינמן, סטודנטית לעבודה סוציאלית באוניברסיטת אריאל, הפעילה בתוכנית 2020 המיוחדת. כ-20 סטודנטים השתתפו בעבודות השיפוץ שכללו צביעה, ניקוי, הצללה, הצבת משחקים, ציורים ועוד.תושבי השכונה: "תודה לכל מי שנטל חלק במיזם המרגש הזה"

קרן, אחת מ-20 הסטודנטים הנוטלים חלק בפרויקט 2020 – מיזם המנהיגות של מרכז כיוונים, גרה ברובע י"ג ותמיד חלמה לשפר את הפארק השכונתי לטובת התושבים שגרים לצידה. בתחילת השנה היא שיתפה את מרכז כיוונים במחשבותיה ואת הזיכרון שיש לה מהפארק. "אני זוכרת מקום חי ותוסס, עם ילדים צעירים וקשישים. בשנים האחרונות אין שם אף אחד מלבד עץ נחמד במרכז הפארק, החלום שלי הוא שהקהילה תשוב ליהנות מהפארק".

בזכות פרויקט 2020, יכלה קרן להגשים את חלומה ולהחזיר לפארק את חיוניותו כפי שזכרה אותו בילדותה ונעוריה. קרן לא רק חלמה אלא גם הגשימה. זה התחיל בכך שהיא ראיינה את תושבי השכונה איך היו רוצים לראות את השכונה,  ויחד עם מנהל הרובע מיקי בן עזרי ודיירי השכונה חידשו את הפארק לנוחות התושבים וילדי השכונה.

תכנית המנהיגות של מרכז כיוונים, שבמסגרתה נבחרו 20 סטודנטים להוביל 20 מיזמים שונים בתחומי עניין שונים, פועלת במגוון תחומי עניין ובאתרים שונים בעיר. ביום רביעי האחרון הם הגיעו לפארק י"ג ובעזרת מתנדבים במלגת פיס פר"ח ועיריית אשדוד, הם עסקו בשיפוץ המקום. לפעילות ההתנדבותית המיוחדת הגיעו כ-20 סטודנטים ומתנדבים, עם מוטיבציה רבה ונכונות לתרום. השיפוץ החל בצביעת הספסלים בפארק ופחי האשפה, בטיפול בסכך ההצללה כשהסטודנטים הוסיפו ציורים ומשחקים שונים לטובת הילדים.

פרויקט 2020 זוכה להצלחה גדולה הודות למוטיבציה הגבוהה של הסטודנטים ושיתופי הפעולה עם גורמים בקהילה. הפידבק הטוב ביותר מתקבל מציבור התושבים עצמם שמגלים עניין ונרתמים למיזם כשותפים מלאים. במרכז כיוונים, אשר שם לעצמו מטרה להגשים את חלומותיהם של צעירי העיר ובעיקר לקדם מיזמים מקומיים יחד עם הצעירים, מציינים כי "דיירי השכונה שהיו שותפים לעשייה, נפעמו לראות כיצד הצעירים פועלים עבורם ודואגים לרווחתם" הם אומרים ומודים לכל מי שנוטל חלק במיזמי התכנית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך