ההנחיה שעשויה לייקר את מחירי הדירות באשדוד

המדינה דורשת מהקבלנים להלין עובדים פלסטינים ולממן להם כלכלה וביטוח בריאות, הקבלנים זועמים: "המדינה אוסרת עלינו לרשום את ההוצאות בתלוש השכר"

"התקנות להעסקת פועלים פלסטינים שנשארים לעבוד ולנים בארץ כי אינם יכולים לצאת ולהיכנס כל יום מעזה ויהודה ושומרון, גורמות לנו להוצאות ענקיות על שכר דירה, ביטוח רפואי וארוחות". כך אומרים בזעם קבלנים ודורשים מהממשלה לקבל החזרים מהמדינה או לחילופין לקבל אישור להכליל ההוצאות בתלוש השכר של הפועלים בדיוק כפי שנעשה בענף החקלאות. משמעות ההכללה בתלוש השכר היא האפשרות לדווח  על ההוצאות הנ"ל למס הכנסה.

לדברי הקבלנים, מתחילת חודש מרץ הם מחויבים לדאוג לפועלים ללינה, ארוחות, ביטוח בריאות והסעות ממקומות הלינה לאתרי הבנייה. הם חוששים כי בסופו של דבר, הלקוחות יצרכו לספוג ההוצאות, מה שיעלה את מחירי הדיור. לטענתם הרשויות הודיעו  להם לאחרונה כי עליהם להמשיך באותה שיטה עד לסוף חודש יולי. במסגרת הפעימה השלישית הקבלנים דרשו לקבל פיצוי על הוצאות אלה ונענו ש"הנושא בטיפול".

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד: "אומנם המדינה החריגה את ענף הבנייה כענף חיוני אך בפועל בגלל הסגרים, הרמדאן וההנחיות לעטיית מסכות ושמירת מרחקים בין הפועלים, ענף הבנייה עובד בכ-40 אחוזי תפוקה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך