5 טיפים לבחירת מסך הקרנה

מסכי הקרנה נפוצים מאוד בקרב עסקים וחברות, בקרב אנשים פרטיים וכן במוסדות חינוך, ציבור ועוד. מסכים אלו מאפשרים להקרין למעשה כל סוג של תמונה, מצגת, סרטון או סרט באיכות גבוהה מאוד

מסכי הקרנה נפוצים מאוד בקרב עסקים וחברות, בקרב אנשים פרטיים וכן במוסדות חינוך, ציבור ועוד. מסכים אלו מאפשרים להקרין למעשה כל סוג של תמונה, מצגת, סרטון או סרט באיכות גבוהה מאוד, טובה בהרבה מכל מה שיכול לספק קיר או בד לבן שאינו ייעודי למטרה זו. יחד עם זאת, בשוק מוצעים לא מעט מסכי הקרנה ויש לבחור במוצר אשר ייתן מענה מדויק לצרכיכם ולפי מסגרת התקציב העומדת לרשותכם. אם כן, בכתבה הבאה נביא 5 טיפים בסיסיים לבחירה של מסך הקרנה איכותי ומתאים.

כמו כל מוצר המוצע בשוק, מסכי הקרנה נבדלים זה מזה בקשת רחבה של פרמטרים. כך לדוגמא, הם נבדלים בגדלים שיכולים להתחיל ב- 50 אינטש ולהגיע עד למסכים של 3.5 על 3.5 מטרים. הם גם נבדלים זה מזה ביכולת החזרת האור שלהם (בניגוד לקיר או לבד לבן רגיל), באיכות ההקרנה שהם מספקים, במשקליהם, בהיותם קבועים או ניידים, ידניים או חשמליים, וכמובן שישנם גם הבדלים בין היצרניות ובעלויות – שיכולות להתחיל במאות שקלים בודדות ולטפס לאלפי שקלים. על כן, לפני שאתם בוחרים מסך הקרנה לשימוש פרטי, עסקי או מקצועי, תנו דעתכם על הטיפים הבאים:

 

  1. האם מתאים לכם מסך חשמלי?

אחד ההבדלים הבסיסיים בין מסכי ההקרנה המוצעים בשוק הוא היותם חשמליים או ידניים, כאשר ישנם גם מסכים קבועים – זאת אומרת שנותרים תמיד פתוחים. במידה ואתם רוצים שהמסך לא יישאר פתוח בקביעות הרי שעליכם להחליט לגבי דרך הגלילה שלו, ידנית או חשמלית. לכאורה, הבחירה הנכונה ביותר לימינו היא החשמלית, שכן מדובר בדרך גלילה יותר מתקדמת ונוחה, היוצרת רושם טוב על לקוחות ומשתלבת היטב בסביבת המחייה המודרנית של בתים פרטיים.

אכן, מסך גלילה חשמלי נוח מאוד להרים ולהוריד אל הגובה הרצוי (ניתן גם לפתוח למשל רק מחצית מסך), וזאת באמצעות כפתור או שלט. יחד עם זאת, המסך החשמלי אינו בהכרח מתאים לכולם. ראשית, מפני שבהשוואה למוצרים ידניים מקבילים הוא נוטה לעלות יותר, אמנם לא בהבדל מאוד משמעותי אך בכל זאת הוצאה נוספת. שנית,  המנוע של המסך מייצר רעש או רחש שלא כולם אוהבים. ובנוסף, בעיקר במסכים חשמליים יש לשים דגש על קנייה ממקור איכותי ואמין, שאם לא כן התקלות בגלילה עלולות להיות תדירות. בנושא זה עוד נעסוק בהמשך.

 

  1. בחירה נכונה של גודל המסך

כאמור, מסכי הקרנה נבדלים זה מזה בגודלם, המשפיע מאוד על חוויית הצפייה. יחד עם זאת, יש לציין  כי איכות התמונה מושפעת בעיקר מטיב הבד עצמו, וכמובן גם מאיכות הסרטון שאתם מקרינים, ולא פחות חשוב – מהמקרן שלכם. מבחינת מסכים גדולים, ההיגיון אומר שהם מספקים חוויית צפייה הרבה יותר מרשימה, והדבר נכון, אך כתלות בתנאי הסביבה והמקום. כך למשל, אם בוחרים מסך גדול מדי לחדר ישיבות, לכיתת בית ספר או לחדר קולנוע ביתי, התוצאה תהיה דווקא קושי לצפות בצורה נוחה בתכנים הויזואליים. מאידך, מסך קטן מדי במרחב גדול עלול שלא לתת את האפקט הרצוי, ולכן יש לחשוב מראש על המקום האחד או המקומות השונים בהם ייעשה שימוש במסך, האפקט שרוצים להשיג וסוג התכנים שיוקרנו.

 

  1. האם אתם מתכוונים לזוז עם המסך?

עוד הבדל משמעותי בין סוגי המסכים המוצעים בשוק הוא היותם נייחים או ניידים. מסך נייח ידני או חשמלי מותקן (לרוב בקלות) בנקודה מסוימת במשרד, בחדר הישיבות, בכיתת הלימוד, בבית וכן הלאה. ואולם, ישנם אנשים ובעיקר בעלי מקצוע אשר המסך צריך לשמש אותם בנקודות שונות, למשל אנשי שיווק, מרצים וכדומה. במקרה זה, הבחירה הנכונה תהיה מסך בעל חצובה. אמנם יש גם מסכים ניידים שניתן לתלות אותם אולם עדיף שלא לקחת את הסיכון ולהסתמך על התנאים במקום. עם החצובה ניתן למעשה לפרוס את המסך בגובה הרצוי ולכוונן אותו אל מול המקרן והצופים באופן אופטימאלי.

 

במסכים אלו חשוב לשים את הדגש על המשקל, המאפשר נשיאה והתקנה בצורה קלה ונוחה, על היותו קומפקטי, על המארז המגונן על החלקים, וכמו כן יש לשקול ברצינות את נושא הגודל של המסך בהתאם לצרכים.

 

  1. האם תעדיפו מסך שנשאר פתוח תמיד?

כפי שאמרנו, ישנם מסכי הקרנה שנשארים תמיד פתוחים ונקראים בשל כך מסכים קבועים. המשמעות היא שעם המסך הזה לא תצטרכו לעולם להתעסק, לא לפתוח ולא לסגור, רק מתקינים במקום המיועד לו וזהו. מצד אחד, היתרון של מסכים אלו הוא חוסר התעסקות, מינימום תקלות ולרוב חוויית צפייה מאוד איכותית. מצד שני, החיסרון שלהם הוא כמובן שיש מסך שתמיד פתוח במשרד, בעסק או בבית, על כל המשתמע מכך מבחינה אסתטית. בנוסף, מסכים אלו נוטים לעלות יותר ממסכים נגללים, בהנחה כמובן שמדובר במסך איכותי באמת. אז הטיפ במקרה זה הוא לבחור מסך קבוע אם אתם נוטים להשתמש בו הרבה, בעיקר לצרכים מקצועיים.

 

  1. לקנות את המסך ממקור אמין

מסכי הקרנה ניתן לרכוש כיום ממגוון חנויות ומקורות ברשת, ולקבלם במשלוח. יחד עם זאת, מאחר שמדובר בהוצאה בלתי מבוטלת ובמוצר שאמור לשמש אתכם לתקופה ממושכת ולמטרות חשובות, מומלץ בחום לרכוש אותו ממקור אמין המתמחה בכל הקשור למוצרי הקרנה לאירועים, למגזר העסקי, הפרטי והמוסדי. דוגמא נאה לכך מהווה חברת שרון רייכטר שמאחוריה יותר מעשור של ניסיון, אלפי לקוחות מרוצים מכל המגזרים, והיצע נרחב של מסכי הקרנה מבית יצרניות אמינות ומובילות בשוק. פנייה אל חברה כזו גם תאפשר לכם לקבל ייעוץ מקצועי ממי שחי ונושם את התחום, ויוכל לכוון אתכם בדיוק אל המסך המתאים לצרכיכם בהתאם לשיקולים ולפרמטרים השונים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך