הכנה מקצועית לשירות הצבאי

ההיערכות לשירות הצבאי מתחילה בכיתה י"א בה הנערים חושבים ומגבשים החלטות שקשורות לגיוסם לצה"ל. בהתאם לכישורים האישיים, קיים רצון להתגייס ליחידה זו או אחרת.

כושר קרבי לקראת הגיוס לצה"ל

מי שבוחר להתגייס ליחידה קרבית ואמור לעבור גיבוש כדי לבחון התאמה לסיירות המובחרות כמו סיירת מטכ"ל, לקורס טייס, קורס חובלים ויחידות ייחודיות נוספות, חשוב שישפר את רמת הכושר הקרבי שלו. הגיבושים השונים ליחידות הללו הם ימים בהם נערכים אימונים סיזיפיים, כדי לאמוד את יכולותיו של כל אחד מהמועמדים. לאחר כמה ימי גיבוש, מחליטים המפקדים של הגיבוש מי מתאים ליחידה זו ויוכל להתגייס לשורותיה ומי לא מתאים ולכן יופנה ליחידה אחרת.

הרצון להצליח בגיבוש היוצא דופן

הרצון העצום להצליח בגיבושים, מדרבן את בני הנוער להירשם לקורסי ההכנה של Xtrain אשר מתקיימים באשדוד, כבר תקופה ארוכה.

תוכנית האימונים בקורסים של Xtrain

תכנית האימונים מבוססת על הדרישות של ימי הגיבוש, בהתאם לכך מתבצעים אימונים של כושר קרבי על פי סימולציות מהגיבוש כדי שהנערים יהיו מוכנים לתרחישים המדויקים בימים הללו. סרגל האימונים נבנה באופן מדוד ומדורג כדי לא להכביד על הרגליים ועל איברי גוף נוספים. העצימות עולה מאימון לאימון וכך לאורך כל הקורס רמת הכושר הקרבי נמצאת בעלייה מתמדת. מדובר באימונים קשים אשר מועברים על ידי מדריכי כושר קרבי בעלי עבר צבאי שמנחילים למועמדים לשירות צבאי לא רק את האימונים הפיזיים אלא גם את הלך הרוח בצבא, את תחושת המשימתיות ואווירת האימונים. כל המאמנים קיבלו הסמכה והם בעלי כל התעודות המקצועיות הנדרשות. המטרה היא לאפשר לכוח פיזי להתפרץ בבת אחת, לשפר את סיבולת לב ריאה, להעצים את המתח השרירי ולהעלות את מסת השריר

סדרה של אימונים לפני ימי הגיבוש

סדרת אימוני הכושר הקרביים שנערכת באשדוד, מנצלת את תנאי השטח המצוינים למטרה זו. חלק מהאימונים נערכים בדיונות החול, בחוף הים ובמיקומים נוספים אשר מתאימים לאימונים הנדרשים. המטרה היא שכל נער ישפר את היכולות הפיזיות שלו, יכיר את הדרישות הצבאיות וכך יוכל לצלוח את ימי הגיבוש לסיירת שהוא כל כך משתוקק להתגייס אליה וליהנות מגאוות היחידה שהוא מעוניין להיות חלק ממנה.

מעבר לכך, המדריכים מחדירים למתאמנים את האווירה הכללית בצבא, מעניקים להם הכנה מנטלית להתנהלות, במישור האישי בין המפקדים למתגייס. הצבא הוא עולם חדש עבור הספורטאים ולכן המדריכים עושים כל שניתן כדי להכניס אותם למסגרת החדשה הכוללת את סרגל האימונים תוך העלאת רף המאמצים, זאת תוך הקפדה על תזונה נכונה המתאימה באופן אינדיבידואלי לכל אחד מחברי הקבוצה.

תחושת הביחד של הנערים יוצרת מצבים בהם כולם מדרבנים את האחד שקשה לו וכולם יחד פועלים כיחידת עילית, כדי לעבור את כל המשוכות ולהצליח בגיבוש.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך