הפייטן מאשדוד

תכירו את אביב שי, רק בן 22, וכבר הופך לשם דבר בעולם הפייטנות. אביב כבר הוזמן באופן מיוחד לבר מצווה מהמפוארים שיש בפאריז, על ידי אחד מהיהודים העשירים בצרפת. בפסח האחרון אתם זוכרים אותו כששר ברובע י"א את האגדה של פסח לאזור שלם, שלא יכול היה לחגוג את הסדר במשפחות המורחבות שלהם. אביב שר גם פייטנות במרוקאית כשלמד זאת במשך שנתיים....והוא בכלל גיאורגי.
צילומים: דודי בוזגלו.

כל באי בר המצווה בבית הכנסת של הקהילה היהודית ברבוע היהודי בפאריז, היו בשקט, בעיקר בהלם. הם לא הבינו מי הבחור הצעיר ששר קטעי פייטנות בצורה כל כך מושלמת, ועוד במרוקאית. כשירד הבחור מהבמה, כבר לא היה אחד שלא הכיר אותו. את אביב שי מאשדוד.

אביב שי, 22 בעוד חודש, הוא פייטן מאשדוד שעוסק בתחום כבר כמעט 7 שנים. כבר בגיל 15 הוא הפך לחזן בית הכנסת וכיום הוא משמש כחזן בבית הכנסת "אהלי שם". בגיל 18 לפני כמעט 4 שנים, החליט ללמדו פייטנות מקצועית. הוא למד במשך 3 שנים אצל רבי דוד אדרי, פייטן ידוע בישראל ובכל העולם. אבל אז החליט כי הוא ילמד את כל השירה המרוקאית על בוריה, וכך עשה. אביב מתמקצע בשירה מרוקאית. ששומעים אותו חושבים שנולד במרוקו…רק שהוא גאורגי.

אביב במהלך ארוע בו שר בבית הכנסת.

אביב מופיע בכל סוגי השמחות, כולל חתונות, בר מצוה, בריתות ועוד. למרות שהוא חובש כיפה, קהל היעד שלו מורחב. אביב מספר: "הקהל שלי מורכב מכל סוגי הקהל. גם חילוני גם דתי, כולם. רוב הקהל הוא מזרחי שאוהב פיוטים, אבל לא רק אני מגיע לכל בית".

את אביב אתם מכירים, ראיתם אותו, זה בטוח. כולנו ראינו בפסח האחרון בעת שבשל נגיף הקורונה, אסרו עלינו את ההתכנסות המשפחתית המורחבת. הסרטון של  אביב יורד אל רחבת האזור בו הוא גר ברובע י"א ושר לכל האנשים במרפסות את האגדה, הפך לוויראלי. אביב: " החלטתי ספונטנית לרדת למטה בערב פסח ולשיר את האגדה.  תוך 5 דקות 25 בניינים שרו יחד איתי את ההגדה של פסח בקולי קולות. עד עכשיו אני מתרגש. זה היה מחזה מדהים".

מתמחה בשירה מרוקאית. אביב שי

מסתבר כי יש לו כבר אלפי צפיות ביוטיוב. שם הוא שר מחזורת שירי הפייטנות – "יגל יעקב". כששומעים את אביב שר שם, מבינים גם את באי בר המצווה, אז שם בפאריז. אי אפשר שלא להתרגש מהם. הקול שלו מגיע אל כל אחד…היישר ללב.

ואם כבר להתרגש אז בקרוב מאוד הוא ישיר באירוע מיוחד שלו. לפני כחודש הוא הציע בעת טיול לאילת, נישואין לבת זוגו, אנאל בוזגלו. מה שבטוח שבאירוע הזה החתן יהיה גם החזן וגם הפייטן….

טלפון להזמנות: 050-8754139, 052-5267660

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך