"אל תשחיתו לנו את הפנים"

אהובה יצחק עמרם יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ויו"ר מועצת הנשים העירונית ובעלות עסקים באשדוד, מבקשת בטור אישי להפסיק להשחית פני נשים בשלטי חוצות באשדוד ובכלל, ומציעה במקום זה הידברות. עמרם: "במקום להשחית פנים אני מציעה לראות פנים, להיפגש ולקיים שיח מכבד".
אהוה עמרם.

בימים האחרונים תיבת המייל, הטלפונים וההודעות שקיבלתי לא רק מנשים אלא גם מגברים התמקדו בשאלה, מהי דעתי על התופעה המגונה של השחתת שלטים עם תמונות של נשים , וכיצד בכוונתי להתייחס אליה?

הסיבה למהומה הייתה סרטון קצר שרץ ברשת ובעיתונות המקומית , בו צולם בשעת פעולה גבר שנראה לבוש כחרדי משחית והורס שלטים בהם תמונות של נשים .האמת היא שברגע הראשון הייתי המומה מן המעשה ומן ההתלהבות והמרץ בהם הוא משחית שלט פרסום תמים , שבא לקדם שירות  לתושבים.

סרטון זה המחיש בצורה ברורה תופעה פסולה וקיצונית של השחתת פנים, ריסוס הגוף, כריתת הראש ומחיקת פנים, אומנם באופן וירטואלי, אך ללא ספק זוהי אלימות, שראשיתה סמויה וסופה מי יישורנו.  אלימות שבאה לידי ביטוי באופנים שונים, שנובעת מחוסר סובלנות , מחוסר כבוד לאמונות ודעות של האחר, מאי קבלה של מישהו החושב אחרת.
ברוב המקרים מבוצעת פעולה זאת על ידי חרדים קיצוניים בשם הדת עליה הם לוקחים מונופול, זאת בעוד הערכים המודגשים בה הם " ואהבת לרעך כמוך", " ומה ששנוא עליך אל תעשה לחברך ".

קיצוניים אלה עושים נזק לקהילה שלמה של חרדים, קהילה טובה וחפצת חיים. השחתת שלטים כמו כפייה דתית, הדרת נשים, פגיעה בנשים ורמיסת כבודן, היא תופעה שיש לגנותה ולהוקיעה בכל תוקף. בעיניי הדת, המורשת היהודית כמו שאני מאמינה בה, כמו שאני נוהגת לפיה וכפי שחינכתי לאורה דורות של תלמידים בביה"ס תיכון מקיף ד' באשדוד, היא דת מכילה, מקרבת, בה כל אדם באמונתו יחיה.

השחתת פנים של נשים על שלטים היא ביטוי לחוסר כבוד כלפי נשים המהוות מודל לחיקוי, לגאווה. האישה בשלט יכולה לייצג את האמא, האחות, המורה, הרופאה של כולנו, את כל הנשים מעוררות ההשראה, שהובילו וחוללו מהפכה של שוויון. גם אם במגזר זה מקובלת ההתייחסות " כל כבודה בת מלך פנימה", אין בכך הצדקה לפעול בקיצוניות.

חשוב לי להביע את דעתי, במסגרת תפקידי כיועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, מצופה ואף נדרש ממני לעשות זאת:

מתוך הכרות עם דעתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הדוגל בשוויון בין המינים, התומך תמיכה מלאה בקידום נשים, בהעצמתן, כשהחזון הוא עיר שיוונית. שחרתה על דגלה את היותה עיר ידידותית לנשים ובה יש יועצת לקידום מעמד האישה במשרה מלאה, יש אפוא לגנות ואף לעקור תופעה איומה זאת מן השורש, לא רק באשדוד אלא ברחבי המדינה כולה.

במקום בו מרססים, צובעים ומשחיתים פני נשים , מערערים על כבודן, פוגעים בחירותן ,מצמיחים עשבים שוטים ואנשים אלימים, חדורי שנאה. במקום להשחית פנים אני מציעה לראות פנים, להיפגש ולקיים שיח מכבד, לפתור קונפליקטים וסוגיות במחלוקת באמצעות דיאלוג. בואו נתכנס לערבי הכרות והידברות פנים אל פנים.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך