מיכאל בן זיקרי מאשדוד הוא האדם שהציל משפחה מטביעה וטבע בעצמו

מיכאל בן זיקרי, 45, מאשדוד הציל את תושבת חורה ושלושה מאחייניה באגם ליד חוף זיקים, וטבע למוות. הוא עבר לאחרונה מאשקלון לאשדוד לאחר שנישא לתושבת העיר. הדוד של הילדים שאושפזו במצב קל: "גאים ומתרגשים שיש אנשים כאלה. הוא הגיבור שלנו".
מיכאל בן זיקרי. ז"ל.

הותר לפרסום: מיכאל בן זיקרי, בן 45 מאשדוד, טבע היום, בעת שנכנס לאגם להציל אישה ושלושה ילדים, מחורה.

בן זיקרי טבע באגם מול חוף זיקים שנחשב כבר שנים למסוכן לציבור – אבל גדר שמונעת כניסה אליו אין סביבו. מדובר באגם רחב בשפך של נחל שיקמה, שהתמלא לפני יותר משש שנים. האגם איננו מגודר ואין במקום שירותי הצלה, אבל מבקרים רבים נוהגים להגיע אליו ולרחוץ בו למרות האיסור.

בן זיקרי עבר לגור לפני זמן לא רב לאשדוד לאחר שנישא לתושבת העיר, שנכחה באירוע והייתה עדה לכל רגע. מהרגע שבו הוא נכנס להציל את המשפחה מחורה, האישה ושלושת אחייניה – בת 14, בן 10 ובת 7, ועד שנעלם באגם ולבסוף בעת שגופתו התגלתה. עד ראיה סיפר: "הוא לא חשב פעמיים, נכנס להציל את הילדים, והאישה ואח"כ כנראה מאפיסת כוחות טבע בעצמו".

הסריקות באגם בחיפוש אחר מיכאל בן זיקרי. (צילום: כבאות והצלה לישראל)

פאיז אלכרם, הדוד של הילדים שמאושפזים בבית החולים ברזילי באשקלון, אמר: "אנחנו מתנצלים על מה שקרה. כואב לנו ואנחנו מתרגשים שיש אנשים כאלה. הוא הגיבור שלנו. נלך לבית המשפחה ונחזק אותם. כולנו צריכים להיות גאים בו".

בעבר, המועצה האזורית חוף אשקלון גידרה את האזור, אך במהרה הוסרו המחסומים והגישה לאגם הפכה שוב חופשית שוב. המצילים בחוף זיקים מתריעים פעם אחר פעם על הסכנה באגם שחלקים ממנו מגיעים לעומק של 4 מטרים, אך הרשויות לא גידרו אותו ומקרי טביעות מתרחשים בו לא פעם.

התארגנות הצוללנים של יחידת להבה מכבאות והצלה לפני כניסתם למים לחפש את בן זיקרי. (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך