מותה של אגדה אשדודית

רפי אלבז בן ה-76 נפטר בשלישי שעבר. אלבז שיחק בשנות השישים והשבעים בהפועל אשדוד והיה ממאמניה הבולטים של מחלקת הנוער בשנות ה-80 וה-90 ופנסיונר של הנמל. בין היתר גילה את אלון חזן וחיים רביבו. חברו מאיר לוי, עבד איתו כמנהל קבוצה במחלקת הנוער של הפועל אשדוד: "בהלוויה היו רק 22 איש. אולי בגלל הקורונה. היה עצוב לי שאיש כזה מלווים אותו בדרכו האחרונה רק 22 איש".
רפי אלבז ז"ל.

ביום שלישי שעבר, נפטר בגיל 76 אחד מאנשי הספורט הוותיקים של העיר אשדוד. מי ששיחק בקבות הכדורגל של הפועל אשדוד, אימן במחלקת הנוער שלה שנים רבות ואף גילה שחקנים בולטים שהפכו לשם דבר, כמו אלון חזן וחיים רביבו. המדובר ברפי אלבז, שם שמחזיר אנשים רבים לשנים טובות אחורה לספורט באשדוד.

אלבז עלה ממרוקו והגיע תחילה לטבריה, שם שיחק בהפועל טבריה, בתפקיד הבלם. משם לאחר 3 שנים הוא עבר לאשדוד, ומאז שמו הפך להיות מזוהה עם הכדורגל, בעיקר עם הפועל אשדוד. בתחילה שיחק כבלם, אח"כ הפך לקשר ושיחק בקבוצה כ-5 שנים, אז פרש, בסביבות גיל 30. במקביל עבד בנמל  עד לפני כעשור.

רפי אלבז כורע משמאל ובנו אלון אלבז

לאחר הפרישה עבד במקביל הן בנמל והן במחלקת הנוער של הפועל אשדוד. חברו הטוב מאיר לוי, ששימש כמנהל קבוצה אצלו במחלקת הנוער סיפר על רפי אלבז: "רפי וסילבן בן סימון חיפשו כישרונות צעירים בשכונות בשנות השבעים. הם התחילו לאתר שחקנים שיגיעו למועדון. בין השחקנים שהם איתרו היו בין היתר אלון חזן וחיים רביבו. הם גילו אותם והביאו ואתם להפועל אשדוד". גם בנו של רפי אלבז, אלון אלבז, נחשב לשחקן עתיד, כשאביו אימן אותו במשך שנים רבות. לפני כשני עשורים הוא פרש מאימון, אבל המשיך להתעניין בנעשה בכדורגל בעיר.

בשבוע שעבר הוא הובהל לבית החולים לאחר שלא חש בטוב וביום שלישי התקבלה הבשורה המרה והוא נפטר. באותו היום הוא נקבר באשדוד, העיר שהייתה חלק בלתי נפרד מחייו. מאיר לוי, מספר: "הוא היה מאמן מעולה. עם סבלנות ואהבה לילדים. היה בנאדם צנוע . אדם שקט, עניו. תמיד נזכור אותו ככה. נתן את חייו למען הפועל אשדוד. תמיד ידברו עליו רק טוב".

רפי אלבז המאמן משמאל ומאיר לוי מנהל הקבוצה בלבן מימין, עם קבוצת ילדים ג' של הפועל אשדוד לפני למעלה מ-30 שנה.

מאיר, שספד לחברו, סיפר בעצבות כי רק בודדים הגיעו להיפרד ממנו: "חבל שמעט הגיעו להיפרד מאדם כזה. זה באמת מעט בשביל אדם כמותו. רק 22 איש הגיעו ללוות אותו בדרו האחרונה.. אני התביישתי. פרסמתי בפייסבוק את השעה והכל, בכדי שיגיעו. ספרתי בעיניי 22 איש ואמרתי לעצמי, מה זה, רק 22 איש? עובד נמל, איש כדורגל. זה היה עצוב לי".

בקבות הכדורגל של הפועל אשדוד פרסמו ביום פטירתו: " משפחת הפועל אדומים אשדוד משתתפת בצער המשפחה על פטירתו בטרם עת של רפי אלבז ז"ל. רפי היה שחקן הפועל אשדוד בשנות ה-60 וה-70 ומאמן בשנות ה-80 וה-90, במחלקת הנוער של הפועל אשדוד. היה מטובי המאמנים שהיו באשדוד ולא מעט שחקנים שהגיעו גם לנבחרת, כמו אלו חזן וחיים רביבו, היו מהחניכים של רפי אלבז. יהי זכרו ברוך".

גילה גם אותו. אלון חזן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך