מה השתנה באולם האירועים בתקופת הקורונה

ברחבי ישראל, וירוס הקורונה פגע בהרבה בעלי עסקים, חנויות, אולמות אירועים, ומשרדים. עסקים נפלו, ויש כאלה שתקופת הקורונה עשתה להם רק טוב, בעיקר חנויות המשחקים והגיימינג. אבל, מה בעצם השתנה? בואו נפתח את הקלפים על השולחן – השתנה הרבה.
צילום: pixabay

התקנות החדשות – חוגגים עד 250 אורחים

ממש בהתחלה, אולמות האירועים קיבלו בשורות לא נעימות בכלל, וחלקם אפילו פשטו רגל. בחודש זה (יוני), קיבלנו בשורות קצת יותר משמחות שהאמת חיכינו להן לא מעט זמן. כעת, בהתאם לתקנות החדשות ניתן להפיק אירועים עד לגובה של 250 איש. מה שמעניק לאולמות האירועים לנשום קצת יותר לרווחה, ולצאת טיפה מהבוץ האחרון. בנוסף, תהיה חובה לשמירת מרחק של 2 אנשים על כל מטר מרובע או שניים.

מודדים חום וחובשים מסכות בכניסה

בעבר, הזמנים היו הרבה יותר קלים ופשוטים, לפחות לאולמות האירועים. כיום, ובהתאם להגבלות החדשות, בעת הכניסה לאירוע האורחים יצטרכו למדוד את החום במכשיר דיגיטלי המיועד לכך. כלומר, אולמות האירועים יצטרכו להחזיק בכמה עשרות מכשירים כאלה. החובה – היא למדוד את כל המוזמנים לאירוע בלי יוצא מן הכלל. בנוסף, מנהל האירוע יצטרך לרשום את שמותיהם ופרטי הקשר של האורחים, ולשמור אותם למשך כ- 14 ימים, וזאת למקרה שאחד מהם יהיה נגוע.

כפי שאתם יודעים – חוק חבישת המסכות חל גם כאן. לפני מדידת החום, מנהל האירוע חייב לוודא שכל המוזמנים חובשים מסכות, ומתרחקים אחד מהשני בהתאם להגבלות. מי שיימצא ללא מסכה בתוך האירוע, הקנס יהיה חל על בעל האירוע. לעומת זאת, אדם שיימצא ללא מסכה מעבר לשטחי האירוע, יצטרך לשלם את הקנס.

לדברי משרד הבריאות – בעת חגיגת האירוע, יש לשמור על שלושה כללי ברזל חשובים: חבישת מסכות, שמירה על מרחק מינימלי של 2 מטרים, ושטיפת ידיים לתקופות קצרות.

אין לכם מסכה? במידת הצורך, ובהתאם למפיק האירוע תינתן מסכה ממותגת בכניסה.

היתרונות לחגוג אירוע או חתונה בתקופת הקורונה

אז לאחר שסיימנו לבאס אתכם עם מגבלות של משרד הבריאות, כעת בואו נדבר על הדברים הטובים שניתן לעשות בזמן הקורונה. במידה ואתם מעוניינים להפיק אירוע בתקופת קורונה, כדאי שתדעו את היתרונות:

  1. חגיגה רומנטית וקטנה – בזמן הקורונה, האירוע נעשה בדרך מצומצמת מאוד. כלומר, דבר שיאפשר לבעלי האירוע להיות פחות מבולבלים בשאלות ותשובות לא פטורות, כמו: את מי להזמין, מי יושב מול מי? האי נעימות מכל אחד ואחת. ובכן, כאן אתם "מסודרים". פשוט אומרים: "מה נעשה, קורונה…" דבר שיסדר לנו את הראש, יפחית ריבים, ובעיקר ייתן לנו דרך מוצא במהלך השיחה.

  2. חברים ומשפחה מצומצמת – במהלך האירוע, ישנים רגעים קסומים, נפלאים, ומענגים. לדוגמא: טקס החתונה, או קבלת החתן והכלה. חגיגה מצומצמת עם האנשים שאנו הכי אוהבים, זה אחד היתרונות הגדולים לחגיגת האירוע בזמן הקורונה. במהלך החגיגה, תיפתחו לקשרים, והזדמנויות שלא חשבתם שקיימות. בקיצור, חגיגה רומנטית ואישית.

  3. לחסוך הרבה יותר – תקופת הקורונה היא ברכה שאין כמותה, בזמן תכנון האירוע, נוכל לחסוך כמויות מטורפות של כסף ומשאבים גדולים, כמו: עלות המנות, הספקים, וההוצאות הנלוות. אתם בטח שואלים איך, ובכן הכל טמון בכמות המוזמנים, כאשר כמות המוזמנים פוחתת, כך גם ההוצאות מצטמצמות, מה רע?

  4. הפקת האירוע לא בידיים שלנו – בזמנים הרגילים, ההינו צריכים לנהל לבדינו את כל הצד של הספקים. כלומר, הזמנה ובחירת ה- Dj, צילום האירוע, וכו' וכו'. כיום, בזמן הקורונה מנהל האירוע, או חברת ההפקות דואגת לכל הרעש – היא מזמינה ובוחרת את הספקים, את הצלם המקצועי, וגם את התקליטן \ המוסיקה. מה שמאפשר לנו – כבעלי האירוע, לדאוג לדברים הקטנים ולחגוג כמה שרק אפשר.

 

לסיכום

אין מה להשתגע מזמני הקורונה, להפך, מדובר ביתרון שנותן לנו נקודות זכות. ניתן לצמצם עלויות, להזמין את האנשים הקרובים ביותר, לחסוך בעלויות התפעול וההפקה, וגם למזער נזקים. תענוג אמיתי… יחד עם זאת, בחרו באולם אירועים \ חברת הפקות שמבינה ושומרת על הגבלות בזמנים הללו. כל השאר – רק בונוס.

כותב המאמר הוא בעל חברת ורסה הפקות אשר ממשיכה להפיק אירועים גם במצב הנוכחי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך