אין יוצא ואין נכנס: סגר מוחלט על שלושה רובעים באשדוד

למרות בקשתו של ראש העיר למנוע סגר, בקבינט הקורונה התקבלה החלטה להטיל סגר על שלושת הרובעים ג' ז' ח'
משטרת התנועה

לפני זמן קצר יצאה הודעה משותפת ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות על כך שועדת השרים להכרזה על "אזור מוגבל" החליטה להכריז על האזורים הבאים כ"אזורים מוגבלים": אשדוד- שכונות ג', ז' וח'

בהודעה נכתב כי ההכרזה על שכונות אלו כ"אזור מוגבל" תהיה ל-7 ימים, החל ממחר יום ה' ה-2.7 בשעה 8:00 בבוקר ועד יום ה' ה-9.7 בשעה 8:00 בבוקר.

באזורים המוגבלים תוגבל הכניסה והיציאה אל האזור המוגבל ומהאזור המוגבל, וכן תוגבל התנועה והעסקים בתוך האזור המוגבל עצמו. משרד הבריאות יפיץ את פירוט ההגבלות שיחולו באזורים אלה.

*להלן הפירוט לעניין האזורים המוגבלים:*

נכון ליום 30.6 בשעה 22:00- באשדוד יש 402 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 178.1 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 243.6%. יצוין, שמבין החולים בעיר מרבית החולים מתגוררים בשלוש השכונות עליהן הוכרז ״אזור מוגבל״, וישנו פער משמעותי במספר החולים הפעילים לעומת שאר השכונות בעיר.

בלוד יש 93 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 121.9 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 244.4%. מוקד תחלואה עיקרי בעיר ממוקם בשכונות שהוחלט להכריז עליהן כ"אזור מוגבל", ומדובר באזור תחום שניתן להפרידו משאר העיר. כמו כן, מתקיים קשר בין האוכלוסיות המתגוררות באותן שכונות.

טרם ההמלצה, ותוך כדי תקופת ההכרזה כאזור מוגבל, נקט משרד הבריאות ביחד עם הגורמים בשטח ושאר הגופים הרלוונטיים, ובשיתוף עם הרשות המקומית, צעדים שונים לשם צמצום התחלואה על ידי הסברה, אכיפה ופינוי חולים ככל הניתן. במועד זה, נראה שצעדים אלה אינם מספיקים לצורך צמצום התפשטות המחלה באזורים אלה ויש צורך בהכרזה עליהם כ"אזור מוגבל" הכולל את כלל ההגבלות האפשריות. לצד זאת, ימשך המאמץ האכיפתי, ההסברתי, ופינוי חולים וחייבים בבידוד ככל הניתן, וכן ינקטו אמצעים נוספים בשיתוף עם הרשות וגורמים נוספים.

*באזור המוגבל יחולו כלל ההגבלות המנויות בתקנות 3 ו-3א לתקנות להלן:*

1.     לא יצא אדם המתגורר דרך קבע באזור המוגבל מהאזור המוגבל אלא לאחת המטרות הבאות:

–       קבלת טיפול רפואי חיוני שלא ניתן לקבלו באזור המוגבל.

–       הליך משפטי שמחייב נוכחותו של אותו אדם.

–       שוטר, חייל, סוהר, עובד הרשות הארצית לכבאות והצלה או איש צוות רפואי היוצא במסגרת תפקידו.

–       הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה.

–       העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד אל ההורה המתגורר מחוץ לאזור המוגבל, ובלבד שאותו הורה הוא ההורה המשמורן או מצוי במשמורת משותפת.

–       צורך חיוני אחר, ובכלל זה סיוע לקרוב משפחה חולה או קשיש והשתתפות בהלוויה של קרוב משפחה, באישור מי שהוסמך לכך על ידי ראש רשות החירום הלאומית, לפי נוהל שפורסם לציבור.

2. לא ייכנס אדם לאזור מוגבל, למעט –

– כניסת גוף הצלה הפועל במסגרת תפקידיו.

– כניסת אדם המתגורר דרך קבע באזור המוגבל.

– כניסת שוטר, חייל, סוהר, עובד הרשות הארצית לכבאות והצלה או איש צוות רפואי לצורך ביצוע תפקידו.

– כניסת עובדים סוציאליים לפי חוק לצורך ביצוע תפקידם.

– כניסת עובדי רווחה במחלקה לשירותים חברתיים.

– כניסת עיתונאי ועובד מקצועות התקשורת.

– כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים, לרבות שירותי חשמל, גז, מים, תקשורת ופסולת.

– העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד על ידי אחד מהוריו לביתו של ההורה השני.

– כניסת אדם לצורך חיוני אחר, ובכלל זה סיוע לקרוב משפחתו שהוא חולה או קשיש והשתתפות בהלוויה של קרוב משפחתו, באישור מי שהוסמך לכך על ידי ראש רשות החירום הלאומית, לפי נוהל שפורסם לציבור.

3. בנוסף, הכריזה ועדת השרים כי אדם לא ייצא *בתוך* האזור המוגבל אלא למטרות הבאות:

–       הגעה של עובד או מועמד לעבודה למקום עבודה שהוא רשאי לעבוד בו וחזרה ממנו, הגעה של עובד למקום עבודה לביצוע עבודות תחזוקה חיוניות ותיקונים דחופים וכן הסעה של עובד למקום עבודה כאמור.

–       הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים.

–       קבלת שירות רפואי.

–       תרומת דם.

–       הפגנה.

–       הליך משפטי.

–       הגעה לכנסת.

–       טיפול במסגרת רווחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך