ראש העיר: ביקשתי ממנכ"ל משרד הבריאות והמל"ל לדחות את הסגר

בעקבות ההתפרצות ברובעים האדומים ח', ג', ז' סיפר ראש העיר כי הוחלט להטיל סגר על אותם רובעים אולם הוא ביקש לדחות אותו עד יום ראשון לפחות. ד"ר לסרי: "הטלת המגבלות על הרובעים האלה המתאפיינים כמעט בסוג אוכלוסייה אחד כבר מעוררת תחושת אפליה של הציבור החרדי באשדוד".
צילום: לירון מולדובן

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הביע במכתב שנשלח למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, את התנגדות העירייה לסגר על רובעים ג' ז' ח'. ד"ר לסרי מבקש לבחון את המצב בשבוע הבא ורק אז להחליט:

הנדון: עמדת עיריית אשדוד בעניין המשך ההגבלות על רובעים ג' ז' וח' באשדוד

בהמשך לדיון היום , בו נטלתי חלק , אני שב ומביע את עמדתי כנגד המלצת משרד הבריאות להטיל סגר מלא על הרובעים הנ"ל מהנימוקים הבאים:

  1. טרם חלף משך הזמן הנדרש על פי מחזור החיים הידוע של הנגיף והמהלך הטבעי של מחלת הקורונה, בכדי שנוכל להעריך נכונה את השפעת המגבלות שהוטלו עד כה.
  2. נוכח משך זמן הטיפול בקטיעת שרשרת ההדבקה, העומד כיום על 4-5 ימים לכל הפחות, ברי שהעלייה בשיעור התחלואה ברובעים אלה, הינה תוצאה של המצב טרם החלת המגבלות. כך שגם אם נטיל סגר מלא היום ונראה ירידה בימים הקרובים,  לא נוכל להעריך נכונה את השפעת הסגר המלא.
  3. הטלת המגבלות  על הרובעים האלה המתאפיינים כמעט  בסוג אוכלוסייה אחד כבר מעוררת תחושת אפליה של הציבור החרדי באשדוד, הטלת סגר מלא כפי שאתם ממליצים, תעורר התנגדות ותפגע בחוסן הקהילתי שלהם.
  4. מבקרה אישית שלי הנערכת מידי יום, עם נציגי המשטרה, פיקוד העורף, והשיטור העירוני, המשמעת ברובעים האלה הינה למופת, תוך הקפדה מלאה על ההנחיות ופעילות אך ורק בהתאם למגבלות שהוטלו עליהם, מהלכי האכיפה מלווים בהסברה משמעותית והציבור קשוב וממושמע.
  5. לאור האמור לעיל, הצעתי היא להמתין לתחילת שבוע הבא ואז לבצע הערכת מצב מחודשת על בסיס הנתונים העדכניים. עד למועד זה, נוכל להכין טוב יותר את דעת הקהל באמצעות המנהיגות  הקהילתית והתורנית עמה אני מצוי בקשר הדוק. אודה להיענות לבקשתי.

בישיבת מועצת העיר החודשית בבניין העירייה.  גילה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כי המל"ל ביקש להטיל סגר מיידי על רובעים ז, ח, ג'. בישיבה סיפר לסרי כי ביקש גם מראש הממשלה, השר לביטחון פנים, ושר הפנים אריה דרעי למנוע את הסגר. "כרגע המל"ל החליט להטיל סגר, ביקשתי מהשרים לעצור את זה עד יום ראשון לפחות, אני מקווה שזה מה שיקרה" אמר לסרי.

צפו בדברי ראש העיר מישיבת המועצה:

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך