איך לטפל בבעיית מכרסמים?

בעיית מכרסמים היא בעיה יותר נפוצה ממה שחושבים לרוב, בין אם אתם סובלים ממכת עכברים או חולדות בבית או בעסק, כדי לפתור אותה יש לגשת לעניין בצורה יסודית על ידי הזמנת לוכד מקצועי שידאג לטפל בבעיה מהשורש ולהעלים כל זכר למכרסמים בשטח הנגוע. אך באילו אמצעים מבצעים הדברת מכרסמים? ומה העלות של הדברה זו? על כל שאלות ועוד נענה במאמר הבא בתקווה לסייע לכם בפעם הבאה שתזדקקו להדברת מכרסמים בסביבתכם.
צילום: CANVA

אילו סוגי מכרסמים ניתן למצוא?

לפני שמבצעים הדברת מכרסמים על הלוכד לזהות באיזה סוג מכרסמם מדובר מדובר על מנת לדעת איך לגשת להדברה מבחינת התאמת המלכודות וחומרי ההדברה. ישנם כמה סוגי מכרסמים נפוצים המצריכים פעולות הדברה:

חולדות: החולדות שייכות למשפחת העכבריים, ניתן למצוא כיום בארץ מגוון של סוגי חולדות כשהזנים הנפוצים ביותר הם: חולדת החוף וחולדה מצויה.
חולדה גדולה יותר מעכבר, יותר חכמה וגלליה יותר גדולים משל עכבר. דרך נוספת להבדיל בין חולדה לעכבר היא באמצעות הזנב, כאשר לחולדה יש זנב יותר ארוך באופן משמעותי מעכבר.
החולדות ידועות בחוש הריח המפותח שלהן ובכושר ההישרדות שלהן.

עכברים: שייכים למשפחת העכבריים גם כן ולתת משפחת העכברים, העכברים קטנים וקלים יותר באופן מובהק מחולדות, אורך של עכבר מצוי מגיע לבין 9-12 ס"מ וכל גופו מכוסה בפרווה בצבע חום או לבן מלבד הזנב, ברוב המקרים במקרה נגיעות מדובר בעכבר מצוי.

חפרפרת (חולד): החפרפרת משתייכת למשפחת החפרפרתיים, בארץ ניתן למצוא סוגים שונים כמו: חולד ארצישראלי, חולד כרמלי או חולד יהודה.

כיצד מבצעים הדברת מכרסמים?

ישנן כמה שיטות לביצוע הדברות מכרסמים שונות ויש לוודא שהן מבוצעות על ידי בעל מקצוע מוסמך ומנוסה בעל רישיון תקף לביצוע פעולות אלו:

רעל עכברים: יש לפזר רעל עכברים או חולדות רק באישור העירייה או המועצה המקומית ועל ידי לוכד או מדביר מוסמך. רעל הוא אמצעי נפוץ להדברת מכרסמים אך יש להקפיד על הרחקת ילדים ובעלי חיים מהשטח המודבר.

מלכודות מזון: ישנם כמה סוגי מלכודות נגד מכרסמים, אחת מהן היא מלכודת מזון שתלווה במזון שיפתה את העכברים או החולדות אל המלכודת כמו במבה או חמאת בוטנים.

מלכודת קפיץ: מלכודות יעילות שניתן להשיג בכל חנות למוצרי בית, יש לפז אותן בפינות הבית או העסק ולהרחיק מהישג ידם של ילדים או בעלי חיים. מלכודות הקפיץ הורגות את המכרסם במקום בעזרת הקפיץ שנופל על ראש המכרסם.

מלכודות דבק: נחשבות לפתרון הומני וגם זול יותר, ניתן לקנות מלכודות דבק ואפילו להכין אותן לבד, יש להציב פיתיון על המלכודת בכדי לגרום למכרסם להיתפס במלכודת.
בנוסף, יש לבדוק את המלכודת פעם ביום.

לפי מה נקבע מחיר הדברת חולדות/עכברים?

ישנם כמה דברים שיכולים לגרום לשינוי במחיר הדברת או לכידת עכברים וחולדות:

כמות העכברים או החולדות שנתפסו: כאשר מדובר במכת מכרסמים ולא במכרסם אחד מן הסתם שהמחיר יעלה וכך גם אם הלוכד הצליח ללכוד כמות גדולה של מכרסמים.

כמות הסריקות שבוצעו: משתנה נוסף שיש לקחת בחשבון הוא כמות הסריקות שבוצעו על מנת לאתר את המכרסם. כשלוכד מגיע לבית או לעסק, אם לא ידוע לו היכן המכרסם מסתתר הוא צריך לבצע סריקות על מנת לאתר את המכרסם.

שעת הקריאה ללוכד: כמו כל בעל מקצוע שמזמינים, גם ללוכדי מכרסמים יש תעריף לילי, ולכידת מכרסם בשעת לילה מאוחרת תעלה יותר מלכידה בשעות היום.

טיפול מקיף: ישנן פעולות נוספות שיכולות להעלות את מחיר השירות כמו למשל במקרה של מציאת מחילה שיכולה להוביל לכניסת מכרסמים נוספים לאותו שטח, במקרה כזה יש לאטום את המחילה על מנת למנוע כניסה של מכרסמים לאותו השטח.
מקרה נוסף הוא במידה שמדובר בשטח גדול יותר ולא ניתן ללכוד את כל המכרסמים באזור או שנלקח מקדם ביטחון ולכן הלוכד יציב מלכודות נוספות בשטח המפגע לאחר הלכידה.

לסיכום, לפני הדברת מכרסמים יש לנסות להבין באיזה סוג מכרסם מדובר בדיוק, ומה רמת הנגיעות במקום, לאחר מכן יש להתייעץ עם מדביר לגבי אילו פעולות כדאי לנקוט בכדי להרחיק בצורה הטובה ביותר את המכרסמים מהשטח. לוכד מכרסמים מקצועי דרך חברת פסט-קונטרול יידע לענות לכם בדיוק על כל השאלות שלכם ולסייע לכם בכל מה שצריך בכדי להרחיק את המכרסמים מסביבתכם לאלתר. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך