הסוף לפקקים: המנהרה החדשה שתשנה את השדרה הארוכה ביותר בעיר

במסגרת הסכם הגג באשדוד, שיוסיף לעיר כ-30 אלף יחידות דיור במחיר למשתכן, ישודרגו תשתיות רבות לקראת הצמיחה הדמוגרפית. לאחרונה הוגשה לוועדה המקומית בקשה להיתר לפרויקט ההפרדה המפלסית בצומת שד' בני ברית -בן גוריון

חלק בלתי נפרד מפרויקט הסכם הגג הוא התאמת התשתיות העירוניות ושדרוגן לקראת הצמיחה הדמוגרפית וקליטת תושבים חדשים בפרויקטים. לשם כך, כבר עתה מתוכננים פרויקטים שונים לשדרוג התשתיות והתאמתן לקליטת התושבים החדשים והצמיחה הדמוגרפית הצפויה. אחד מהם הוא הפרדה מפלסית בצומת בני ברית- בן גוריון (צומת בית העלמין-אזור תעשיה ורובע ג').

התכנית, שמאושרת בתב"ע (תכנון בנין עיר), מציעה למעשה את הקמתו של כביש דו מסלולי דו נתיבי בשיקוע מתחת לשד' בני ברית (לנוסעים ממערב למזרח ולהיפך). מטרת השיקוע היא לאפשר זרימת תנועה לבאים מדרום ומצפון ללא עיכוב ברמזור. כמו כן הצומת תרומזר בהתאם להסדר החדש, כאשר לפי התכנון ייבנו מדרכות חדשות ושבילי אופניים מצפון לדרום, תוך שמירת המצב הקיים של צירי התנועה המשניים. התכנית לא תשנה את הסדר התנועה הקיים להולכי רגל ולמכוניות אל המכללה הסמוכה.

לאורך הכביש יבוצע פיתוח נופי המשתלב עם המרקם הקיים ותתווסף תאורה לאורכו. התכנית מתחשבת בהיבט הסביבתי בכך שהטופוגרפיה של הכביש תואמת את השיקוע ולא נדרשות חפירות עמוקות במיוחד בכביש ולא נדרש ניקוז על ידי משאבות מתחת לכביש. התכנית הוגשה להיתר לוועדה המקומית לתכנון ולבניה על ידי משרד גרונר ד.א.ל. מהנדסים בע"מ.

אייל דוידוביץ', ראש מינהלת הסכם הגג באשדוד, אמר כי עלות כל הפרויקט הינה כ- 75 מיליון שקלים והיא נועדה לשרת את הציבור באשדוד לקראת העשורים הבאים וקליטתן של אלפי משפחות צעירות בפרויקטים בעיר. ההפרדה המפלסית, לדבריו, תאפשר זרימת תנועה טובה, תפחית את פקקי התנועה בציר זה לצד פיתוח נופי המתחשב בסביבה לרבות שבילי אופניים, כחלק מעידוד הקיימות בעיר. כעת ממתינים לתקצוב הביצוע על ידי משרד התחבורה.

צילום הדמיה: מרסלו פישמן אדריכלים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך