קבלת רישיון קבלן רק עם היחידה לרישום קבלנים

לא כולם יודעים זאת, אבל קבלן הוא מקצוע שבמדינת ישראל דורש רישיון ייעודי של משרד השיכון. רישיון זה ניתן במסגרת תהליך שאותו מכירים קצת יותר אנשים, התהליך של רישום קבלן. למעשה, קבלן רשום הוא קבלן בעל רישיון בעוד קבלן שאינו רשום הוא קבלן שפועל ללא רישיון ולמעשה בניגוד לחוק. אז למה כדאי להירשם כקבלן רשום? איך מבוצע תהליך הרישום ומדוע את התהליך של קבלת רישיון קבלן כדאי להשלים רק עם היחידה לרישום קבלנים? על כך בשורות הבאות.
צילום: freepik

רישיון קבלן – לא רק חובה, אלא גם כדאי

כאמור, קבלת רישיון קבלן מבוצעת במסגרת תהליך של רישום קבלן בפנקס הקבלנים במשרד השיכון. כך זה היה גם בעבר, אבל היום עוד יותר מכך, שאנשים רבים מקפידים יותר ויותר על עבודה עם קבלנים רשומים בלבד, וזאת בכדי להימנע מסיטואציות של רמאות, נוכלות וחוסר מקצועיות במסגרת פרויקטים של בנייה או שיפוצים. בהתאם לכך, קבלן שמעוניין להרחיב את קהל היעד שלו ולפנות לשוק גדול יותר, חייב למעשה לעבור את התהליך של קבלת רישיון קבלן באמצעות הרישום בפנקס הקבלנים.

איך מבוצע הרישום?

רישום קבלן עם היחידה לרישום קבלנים הוא תהליך שכולל בתוכו שלב של בדיקת קריטריונים ובכלל זה השכלה רשמית, שנות ניסיון, תחומי התמחות, רקורד של פרויקטים וכדומה ולאחר מכן גם שלב של בדיקה מקצועית לרבות מבחני הסמכה, בדיקת מסמכים מקצועיים וחשבונאיים וכן הלאה. המדובר בתהליך שיכול להיות פשוט מאוד או מורכב מאוד, בהתאם למה שמביא איתו הקבלן אל תהליך הרישום, אבל גם ובעיקר בהתאם ליעילות הניהול של תהליך הרישום וזה בדיוק המקום בו נכנסת לתמונה היחידה לרישום קבלנים.

היחידה לרישום קבלנים היא למעשה חברה, המספקת שירותי רישום קבלנים בפנקס הקבלנים ומתמחה ספציפית בתחום זה, כנראה יותר מכל גוף אחר בכל הארץ. לפני שנסביר מדוע כדאי לעבוד עם היחידה לרישום קבלנים, חשוב לעשות גילוי נאות ולספר לכם שאתם יכולים לעשות את זה גם בעצמכם. ישנם טפסים שתוכלו להוריד מאתר האינטרנט של רשם הקבלנים, להשיג את כל המסמכים הנדרשים ולעבור את התהליך באופן עצמאי מול רשם הקבלנים.

יחד עם זאת, אם יש לכם סיבה להאמין שהתהליך לא יעבור בקלות או שפשוט אתם לא יודעים איך לעשות את הדברים או שאין לכם זמן פנוי לשם כך, אבל חשוב לכם מאוד להשלים את התהליך, היחידה לרישום קבלנים עומדת לרשותכם ותבצע עבורכם את כל המהלכים הנדרשים להשלמת התהליך. לאורך השנים צברה היחידה ניסיון רב בניהול תהליכי קבלת רישיון קבלן ובנתה היכרות עם הפונקציות הארגוניות הרלוונטיות במשרד השיכון, מה שמסייע ליחידה לקדם את הדברים בצורה מהירה ויעילה יותר, וחשוב להדגיש שבצורה חוקית לחלוטין, על פי כל הנהלים וכל הכללים החלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך