מה עושים במקרה של התנערות חברת הביטוח מהתביעה

חברות הביטוח לא פעם מערימות קשיים על המבוטחים המעוניינים לממש את תביעת הביטוח שלהם, במקרים מסויימים מדובר על כשליש מכלל תביעות הביטוח שזוכות לכתף קרה מחברת הביטוח ואף סירוב.

חברות הביטוח לא פעם מערימות קשיים על המבוטחים המעוניינים לממש את תביעת הביטוח שלהם, במקרים מסויימים מדובר על כשליש מכלל תביעות הביטוח שזוכות לכתף קרה מחברת הביטוח ואף סירוב. למה אתם שואלים?, במאמר זה נסביר לכם כמה דברים על תביעות ביטוח, כיצד להימנע מסירוב של חברות הביטוח ואיך למצות עד תום את זכויותיכם ופיצוייכם.

 

חברת ביטוח היא עסק 
ראשית חשוב להבין, חברות הביטוח לא מונעות מרוע טהור ולא כל משאביהן מופנים ל כיצד למנוע מהמבוטחים את כספם, הן עסק לכל דבר וכדי להצדיק את עצמן הן חייבות להקשיח תנאי פיצויים בכדי לא לגרום לקריסתן הכלכלית שהרי, על מה הן מתקיימות? על תשלומי ביטוח שלא מתממשים. יחד עם זאת, לא פעם אנו עדים לכך שלא כל סיבה, אנשים תמימים מוצאים את עצמם חסרי ישע אל מול חסדי חברות הביטוח שהן מצידן לא מסבירות להם פנים. חברות הביטוח לא עושות את כל הפעולות הללו כדי להרע לנו, אלא פשוט כי לא מעט אנשים, עובדים על חברות הביטוח ומרמים אותן, אם במקרה של שוד, אומרים שנלקח משהו בעל ערך רב, למרות שלא כך הדבר או אנשים המזייפים נכויות כאלו ואחרות, או לחילופין, בעל עסק שהעסק נכנס לקשיים והפתרון הכי טוב שמצא, זה לשרוף את העסק ולתבוע את הביטוח. ניתן לומר שכלל המקרים שציינו הם אלו שגרמו לחברות הביטוח להיות חשדניות ולהקשיח תנאים.

 

אז כיצד להימנע מסירוב?
ראשית, חשוב עוד במועד החתימה על תנאי הפוליסה לקרוא בפרוטרוט את התנאים של הפוליסה ובאילו תרחישים היא תסורב וכן אם צריך אפילו לתת לעורך דין ביטוח, המתמחה בענייני ביטוח לעבור על החוזה ולהסביר לכם אותו. חשוב לא להתבייש לשאול משהו שלא מבינים ואף במידת האפשר לבקש כמה ימים לעבור על החוזה בבית עם העו"ד שלכם. כמו כן, תיעוד, גם הוא נדבך חשוב עד מאד בכל הקשור לביטוח, לשמור כל מסמך שיש ולתייק, רק כך תצליחו להתנהל באופן מסודר אל מול חברת הביטוח.

פשרה או לא פשרה?
רבים מהתובעים יעדיפו לפנות לכיוון של פשרה מול חברת הביטוח, שכן מדובר בכסף זמין, כאן ועכשיו ולא על סכום איזוטרי עתידי. ספקטרום המקרים הוא רחב וכדאי לבחון כל מקרה לגופו, לעיתים פשרה עם חברת הביטוח היא דווקא הפתרון המיטבי שכן הברירה הנוספת שנראית לעין היא ללכת לביהמ"ש, דבר שייקר את כל התביעה ועלול לבסוף להתהפך עליכם בחזרה, על כן חשוב להתייעץ עם עורך דין ביטוח, שייעץ לכם מה הדרך הטובה ביותר לנקוט בה, אם ללכת לפשרה או לחילופין ללכת ראש בראש עם חברת הביטוח עד לפיצוי המיוחל. במקרים מסוימים שאתם מרגישים שחברת הביטוח עושה לכם עוול, ניתן להתלונן על חברת הביטוח לגוף המפקח על חברות הביטוח ביחידה לפניות הציבור ברשות שוק ההון ולכתוב שם את תלונתכם בצירוף פרטי חברת הביטוח, הפוליסה, פרטיכם האישיים וכן גם של סוכן חברת הביטוח, אין לדעת זה עשוי לעזור, אין לכם מה להפסיד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך