איך מקימים אתר מקצועי לעסק משפחתי בן שנים רבות

גם העסקים הכי וותיקים במדינה, אלו שפועלים מזה עשרות שנים ועוברים בין אב לבנו, עלולים להרגיש ירידה במכירות. כאשר מדובר בחנויות פיזיות שהלקוחות נמנעים מלהגיע אליה, במיוחד בתקופה של הקורונה – העניין עלול לגרום לצמצום משמעותי ברווחים ולכך שבעלי עסקים יחליטו פשוט לסגור את העסק שלהם.
צילום: pixabay

השינוי התודעתי הזה החל לחלחל גם לוותיקי המשק, אותם אנשים מבוגרים שגם הם כבר מבינים, שללא אתר מקצועי הם לא יוכלו להחזיק מעמד, בתוך שוק תחרותי כל כך ואל מול עסקים רבים ודומים אחרים אשר צומחים מדי יום בישראל.

למה כדאי לבנות אתר מקצועי לעסק של עשרות שנים?

עסק שצבר מוניטין חיובי לאורך שנים, הוא בסיס נהדר ליצירת מעגל לקוחות ש"מקיים את עצמו" ובוחר פעם אחר פעם לקבל שירות, דווקא מאותה החנות הקטנה. המטרה של בניית אתרים לעסקים וותיקים איננה לוותר על אותם לקוחות נאמנים, אלא לשמר אותו ובנוסף להרחיב את מעגל הרוכשים, תוך שימוש באותו המוניטין ממש, על מנת להשפיע לטובה על אנשים שנחשפים לראשונה לעסק. לגולשים הסקפטיים של ימינו, קשה לסמוך על עסקים שהם מוצאים באינטרנט. עם זאת, כאשר עסק משפחתי שכבר הגיע ל"פסגות" והפך לשם מוכר, מקים גם אתר – זה עניין אחר לגמרי. כאשר האתר עולה לאוויר, הוא מאפשר גם למי שמתגורר רחוק מהחנות הפיזית ליהנות ממה שהיא מציעה – ומכאן שעוד אנשים רבים מרגישים שהם הופכים לחלק ממסורת כיפית של רכישה מהעסק הזה. תחושת השייכות היא אחד מן הגורמים העיקריים לחזרה של לקוחות לאותו בית עסק שוב ושוב, לכן ישנם דברים שנחשבים ל"מאסט" בבניית אתר אינטרנט, בפרט כאשר זהו אתר של עסק וותיק.

על מה אסור לוותר כאשר מקימים אתר חדש לעסק כזה?

גם אם מאפייה וותיקה, למשל, פעלה במשך עשרים שנה באותו המיקום ממש ולא יצרה נוכחות דיגיטלית באינטרנט כלל – עדיין יש לה מאפיינים ויזואליים מסוימים המזוהים עמה. זה יכול להיות השלט בכניסה לחנות, צבעים על הקירות, עיצוב מסוים ועוד הרבה מאפיינים אחרים שיש להם נראות ספציפית. את תחושת הרכישה הנעימה בחנות הוותיקה, אתר האינטרנט החדש חייב להעניק לגולשים בצורה האותנטית ביותר שאפשר. חשיבה משותפת של בעלי העסק עם בונה האתרים היא קריטית, ליצירת גרפיקה נכונה ועיצוב מושכל של האתר, כזה שיגרום גם לגולש לחוש כאילו הוא זה עתה נכנס בשעריה של החנות הפיזית. אסור לוותר על ההקבלה הזו, כיוון שהאתר העסקי צריך להיות מושתת על האופי של העסק הוותיק, מה שנוצר במשך שנים על גבי שנים. אתר שיצליח להעביר את החוויה בצורה מיטבית, יוכל גם להתגבר על משוכת הלקוחות המבוגרים, שישמחו לבצע רכישות דרך האתר בצורה מקוונת, כיוון שהם לא ירגישו שהם מפסידים שום דבר אלא להפך – רוכשים מאותה החנות האהובה, אך משדרגים משמעותית את נוחות הקנייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך