בית המשפט דחה את בקשת שר החינוך. שנת הלימודים לא תוארך

תבוסה למשרדי האוצר והחינוך: בית הדין הארצי לעבודה דחה את בקשת המדינה לדחיית ההכרעה, וקבע כי שנת הלימודים תסתיים כפי שדרש ארגון המורים. המשמעות: תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים לא יחזרו ללמוד, למעט הבגרויות, וגני הילדים ובתי הספר היסודיים יצאו לחופש הגדול ב-1 ביולי.
תלמידי תיכון
אילוסטרציה.

בית הדין הארצי דחה הערב (שישי) את דרישת המדינה להוציא צווי מניעה – והודיע כי שנת הלימודים בכיתות י' הסתיימה. המשמעות: עם קבלת עמדת ארגון המורים, שנת הלימודים בתיכונים ובחטיבות הביניים הסתיימה (למעט הלומדים לבגרויות כמו בכל שנה – מ.ס), ותלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים יצאו לחופש הגדול ב-1 ביולי.

 

החלטת ביהמ"ש.

"איננו מביעים כל עמדה בנוגע להשלכות החלטה זו על מחויבות הסתדרות המורים לפעול בהתאם להסכמות בינה לבין המדינה", כתבו השופטים. "בהיעדר מקור נורמטיבי לחייב את הארכת שנת הלימודים לכיתות י' בהתאם למתווה הסתדרות המורים אין בידי בית הדין להיעתר למתן הסעד המבוקש, רק בשל ההשלכות האפשריות שניתנות לפתרון בדרכים אחרות".

רן ארז כתב לבחרי ארגון המורים:

חברות וחברים יקרים,
בית הדין הארצי לעבודה פסק לטובתנו ודחה את עתירת משרדי החינוך, האוצר, והשלטון המקומי להאריך את שנת הלימודים בכיתות י'. אנחנו דרשנו ונאבקנו על כך שגם בחטיבות הביניים מורי ז׳ ח׳ ט׳, לא יצטרכו להאריך את שנת הלימודים. אך בית הדין קיבל את עמדת המדינה לפיה ההסכם שנעשה עם הסתדרות המורים מחייב, ולכן אין להענות לדרישת ארגון המורים. ההישג של הארגון, למרות שמדובר רק על כתות י' למעשה פתר גם את הבעיה של מורי חטיבות הביניים, כפי שביקשנו. זאת, משום שתוספת הימים עליה החליטה הסתדרות המורים יחד עם המדינה בחטיבות הביניים, מותנית בתוספת ימים בכיתות י'. הואיל והצלחנו למנוע את תוספת ימי העבודה לכתות י', אין מנוס להסתדרות המורים אלא לבטל את תוספת ימי הלימודים גם למורי חטיבות הביניים.לכן הנצחון שלנו הוא נצחון גם למורי חטיבות הביניים. נמשיך לעמוד לצדכם מורי חטיבות הביניים. מקומכם עמנו, משפחת המורים העל יסודיים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך