כ-540 אלף ₪ פיצוי למורה שנדרסה במעבר חצייה בדרך לעבודה

מורה שנדרסה בדרך לעבודה תזכה לפיצוי כולל של כ-540 אלף ₪. כך עולה מתביעה שהגישה באמצעות עו"ד דותן לינדנברג נגד הביטוח הלאומי ונגד חברת שומרה שבטחה את הרכב של הנהגת הדורסת.
צילום: אילוסטרציה

מהתביעה נגד חברת שומרה שהוגשה לבית משפט השלום באשדוד, עולה כי התאונה קרתה בעת שהמורה חצתה בשעת בוקר מוקדמת מעבר חצייה בצומת מרכזי. נהגת שלא שמרה על זכות קדימה להולכי רגל, התנגשה בה בעוצמה.

כתוצאה מהתאונה המורה איבדה את ההכרה לאחר שנפגעה בראשה, בכתף ימין, בבטן, בצוואר, ובאגן. היא פונתה מהתאונה באמבולנס של מד"א לביה"ח שם עברה  בהרדמה מלאה, ניתוח לקיבוע השבר בכתף.

המוסד לביטוח לאומי  הכיר בתאונה כתאונת עבודה וקבע לה נכות לצמיתות בשיעור של 19 אחוזים בגין הפגיעה בצוואר ובכתף.

בא כוחה עורך דין דותן לינדנברג העוסק בתביעות בגין נזקי גוף ותאונות, טען בתביעה כי המורה הצעירה, בשנות ה-20 לחייה ביום התאונה, סובלת עדיין ומפוסט טראומה ומכאבים והגבלות תנועה בכתף, בגב בתחתון וברגל.

עד היום היא אינה מסוגלת לחצות שום מעבר חציה לבדה.

לצד נכותה הפיזית היא סובלת מנכות תפקודית: היא מתקשה בכל מאמץ פיזי קל, בהרמת חפצים, בטיפול בילדים ובביצוע פעולות יומיומיות. יש לציין כי לפני התאונה היא הייתה אישה בריאה, חרוצה ונמרצת והיו לה מלוא הסיכויים להתקדם בעבודה ולהשביח שכרה. מאז התאונה היא סובלת מנכות קשה בכתף ימין ובצוואר וכתוצאה מהתאונה נאלצה לקצץ בשעות העבודה, אינה יכולה להשתתף בקורסים והשתלמויות ולכן קידומה המקצועי נפגע.

המורה תבעה בבית המשפט לקבל פיצוי עבור הפסדי שכר, אובדן זכויות סוציאליות ופנסיוניות, כאב וסבל, טיפולים רפואיים ועזרת צד ג'.

בעקבות התביעה חברת שומרה הסכימה לפצות האישה והגיעה להסכם  פשרה עם בא כוחה, עו"ד לינדנברג, לפיו הפיצוי הכולל יעמוד על כ-540 ₪ כולל הפיצוי שקיבלה מהביטוח הלאומי.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך