שר החינוך הכריז כי שנת הלימודים תוארך. המורים ככל הנראה יתנגדו

שר החינוך הודיע כי הגנים והיסודיים יסתיימו ב-13 ביולי ואז יחל "בית הספר של החופש הגדול", ואילו בחטיבות ובתיכונים ילמדו עד 1 ביולי. ארגוני המורים מתנגדים: "אם לא יהיה שוויון בין המורים, השנה לא תוארך". גלנט הבהיר: "כל האמצעים עומדים לרשותנו"
תלמידי תיכון
אילוסטרציה.

שר החינוך יואב גלנט  הודיע הערב, ראשון, כי עקב ההשבתה בתקופת הקורונה השנה הנוכחית תסתיים מאוחר יותר. ההערכה היא , שארגוני המורים יתנגדו להחלטה.

ההודעה הזו לא תואמה עם ארגון המורים המייצג את מורי חטיבות הביניים והתיכונים, ומתנגד להארכת הלימודים בשבוע. "יש כאן התנהגות לא מקובלת, כל האמצעים עומדים לרשותנו", אמר גלנט.  בהסתדרות המורים  אמרו כי אם השנה לא תוארך בחטיבות הביניים ובתיכונים – גם הם לא יסכימו להארכה.

פי הודעת גלנט, בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים (גן עד כיתה ו') הלימודים יסתיימו ב-13 ביולי, כאשר ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' ימשיכו את לימודיהם במסגרת של "בתי הספר של החופש הגדול". מסגרת זו תחל לפעול ב-14 ביולי ותסתיים ב-6 באוגוסט. תלמידי חטיבות הביניים והחטיבות העליונות (כיתות ז'-י') יסיימו את לימודיהם ב-1 ביולי, ולא בסוף השבוע. תלמידי י"א-י"ב ימשיכו בהכנות לקראת בחינות הבגרות שיחלו ב-22 ביוני ויסתיימו ב-27 ביולי.

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה: "עמדת הסתדרות המורים לא השתנתה. ההסכם שעליו חתמנו עם המדינה מקבע את עיקרון השוויון בין כלל עובדי ההוראה. כפי שכבר ציינו בעבר, אם המדינה לא תכבד את עיקרון השוויון, הרי שבהתאם להסכם מועד סיום שנת הלימודים בחטיבות הביניים יהיה ב-19 ביוני, ובגני הילדים ובתי הספר היסודיים ב-30 ביוני".

בתדרוך לכתבים אמר גלנט כי לאחר ניסיונות להגיע להידברות עם ארגון המורים, שבראשות רן ארז, חמישה ימים לפני סיום שנת הלימודים הגיע הזמן להכריע. גלנט אמר כי אם ארגון המורים יתמיד בהתנגדותו שמורי כיתות י' ילמדו תשעה ימים נוספים, יינקטו צעדים לאכוף את ההחלטה. הוא סירב לפרט מה יהיו אותם צעדים. נודע כי אם ארגון המורים לא יחזור בו, בכוונת משרדי החינוך, האוצר והשלטון המקומי לבקש מבית הדין לעבודה להוציא צו מניעה שיחייב את המורים ללמד תשעה ימים נוספים.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך