תביעת של מיליונים: "רשלנות רפואית בבי"ח ברזילי גרמה להולדת תינוקת במוות קליני"

"שורה של מחדלים וכשלים במהלך הלידה גרמו לכך שהעובר סבל ממחסור חמור בחמצן שגרם לנזק מוחי בלתי הפיך, הצוות הרפואי הציג חוסר מקצועיות וגישה חובבנית כשלא התייחס כלל, משך שעות לפני הלידה, להאטות חוזרות בקצב פעימות לב העובר", כך קובע פרופ' ישראל טלר, מומחה ברפואת נשים, מיילדות ואולטרסאונד בתביעת מיליונים שהגישו הפעוטה והוריה, לבית משפט המחוזי מרכז באמצעות עו"ד דותן לינדנברג

מהתביעה עולה כי האם הצעירה, התקבלה לפני כ-4 שנים למיון יולדות בבי"ח ברזילי עקב דימום, למרות שעד אז מעקב ההיריון היה תקין. למחרת, כשהובחן מיעוט במי שפיר, הוחלט לזרז הלידה ורק מספר שעות אחר כך, לאחר שאובחנה בעיה חמורה בקצב לב העובר, היולדת נלקחה בדחיפות לניתוח קיסרי. כתוצאה מהניתוח נולדה תינוקת במצב של מוות קליני ולאחר החייאה ועיסוי לבבי, הועברה לפגיה כשהיא סובלת מפגיעה מוחית ומפגיעה רב מערכתית.

עם שחרורה מביה"ח התברר כי היא סובלת מאיחור התפתחותי משמעותי, מבעיות נשימה ומאי חיבור עצמות הגולגולת ועוד. פרופ' מומחה מטעם התביעה קובע כי למרות שמשעות הבוקר אובחן שוב ושוב כי העובר סובל מהאטות שהלכו והחריפו בקצב הלב, הצוות הרפואי בביה"ח המתין כמעט עד השעה 4 אחה"צ, לביצוע ניתוח קיסרי בהול. ההמתנה המיותרת גרמה למחסור ממושך באספקת חמצן לעובר ולפגיעה מוחית בלתי הפיכה.

המומחה הוסיף כי הצוות הרפואי פעל בניגוד להנחיות האיגוד הישראלי למיילדות בכך שלא ביצע החייאה לעובר, לא ערך דיון עם רופא בכיר ולא ניסה לחלץ העובר. לדעת המומחה, נוכח נתוני ניטור העובר באמצעות המוניטור, היו חייבים לבצע ניתוח קיסרי לפחות שעתיים לפני המועד שבוצע ובכך למנוע את המחסור החמור בחמצן והנזק המוחי.

עו"ד דותן לינדברג

למרות שבהמשך נמצא כי התינוקת סובלת מבעיה גנטית גם רופא קופת חולים שגילה זאת, קבע בבירור כי הנזק המוחי והתפתחותי נגרם כתוצאה מהאירועים במהלך הלידה.

פרופ' אבינועם שופר, מומחה בנוירולוגיה והתפתחות הילד קבע גם הוא בחוות דעת מטעם התביעה כי הבצקת המוחית והפגיעה הרב מערכתית נגרמו כתוצאה מהמחסור הממושך בחמצן. כיום התינוקת סובלת מנכות בשיעור של 100 אחוזים והיא תלויה לצמיתות במלווה צמוד 24/7 ובאמצעים ואביזרים רבים. בא כוחה של בני המשפחה עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות בתחום הרשלנות הרפואית, טוען בתביעה כי רשלנות הצוות הרפואי בביה"ח, נובעת בין היתר מכך שלא ביצע הבדיקות כנדרש ולא אבחן כראוי את הממצאים הרפואיים שהתגלו בבדיקות. כמו כן נטען כי הצוות לא פעל כמצופה מצוות רפואי סביר.

בתביעה נטען כי בשל מצבה הרפואי המורכב התהפכו חייהם של הוריה מקצה לקצה: הם נדרשים וידרשו עד סוף חייהם, להשגיח, לטפל ולעזור לה באופן מוגבר וחריג גם על חשבון העבודה. בני המשפחה תובעים מבית המשפט לפסוק להם פיצויים של מיליוני שקלים עבור אובדן השתכרות, זכויות סוציאליות ופנסיה, טיפולים והוצאות רפואיות, הוצאת שיקום וסיעוד, הוצאות ניידות, רכישת ציוד ואביזרי שיקום, התאמת דיור, כאב וסבל ופיצוי בגין עבור קיצור תוחלת חיים של בתם.

טרם הוגש כתב הגנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך