מגרשים למכירה

האם אתם כבר יודעים מה תעשו עם הכסף שאתם חוסכים לאורך שנים? יש הבוחרים לקנות דירה, אחרים מנסים את מזלם בשוק ההון ויש שקונים מגרשים למכירה. בשנים האחרונות הפכו המגרשים למכירה לעסקאות אטרקטיביות, וכל מי שמעוניין לנצל את הכסף שיש לו, להשקיע ולהשיג רווחים עתידיים, פונה לשוק המגרשים.
צילום : shutterstock

מה מושך את המשקיעים לרכישת מגרשים?

אז מדוע אנשים מחפשים מגרשים למכירה? מגרשים אלה מזמנים לנו עסקאות רווחיות ומשתלמות, ורבים בוחרים להשקיע בהם מכמה סיבות. 

מחיר אטרקטיבי יותר

בניגוד לנכס קיים, מגרש למכירה נחשב לזול יותר. כמובן, מומלץ לבדוק אם המגרש מיועד להפשרה ואיזה סוג בנייה מתוכנן עליו. מטבע הדברים, סוג הנכס יקבע גם את גובה הרווחים שתקבלו. לדוגמה, הרווחים עבור מגרש המיועד להרחבת כביש עשויים להיות נמוכים יותר מרווחים עבור מגרש שיועד לנכסים מניבים כמו מרכזים מסחריים או אזורי תעשייה. 

לרכוש כמה מגרשים ולמזער את הסיכון

בכל עסקת נדל"ן קיים סיכון מסוים שתצאו בהפסד. המחיר הזול יחסית של המגרשים מאפשר לכם לפזר את הסיכונים בין כמה מגרשים, כך שגם אם מגרש אחד שאינו צפוי להניב רווחים גבוהים, עדיין ישארו לכם מספר מגרשים ש"יגבו" אותו.

אתם פטורים מעלויות תחזוקה

בעוד שנכס קיים יש צורך לתחזק – לדאוג לשיפוצים, לתקן נזילות, לשלם ועד בית וכדומה – המגרש אינו דורש תחזוקה מיוחדת. כל מה שאתם צריכים זה להמתין בסבלות לתכנית הבנייה, והרווחים יגיעו אליכם. 

תקן 22 מאפשר לכם לקנות קרקע בראש שקט

ב-2014 נכנס לתוקפו תקן 22 הנוגע לנושא של רכישת מגרשים. על פי התקן, מוכרי המגרשים צריכים לנהוג בשקיפות מלאה, תוך שהם נדרשים להציג דו"ח של שמאי לפני כל מכירה, וכן את המידע המפורט ביותר על הקרקע עצמה. 

להשקיע כאן ועכשיו

הקרקעות במדינת ישראל הקטנה הולכות ואוזלות, ולכן יותר ויותר משקיעים מבינים שחשוב להזדרז ולרכוש קרקעות כל עוד הן מוצעות במחירים אטרקטיביים יחסית. זאת משום שבעוד כמה שנים עשוי מחיר הקרקעות לעלות באופן משמעותי, שכן מספר הקרקעות שיוצע למכירה יקטן. 

אפשר לקנות גם שטח חקלאי

לצד מגרשים שנועדו להניב נכסים מניבים ושעליהם עתידים להיבנות בנייני מגורים, מרכזי מסחר ומרכזי תעשייה, קיימים גם שטחים המיועדים לחקלאות. אדמה חקלאית למכירה היא אדמה המיועדת לשימוש חקלאי, ועליה יוקמו גידולים שונים. בדומה למגרשים אחרים, לפני שרוכשים אדמה חקלאית, חשוב להמתין עד שיוכרז ייעודה של הקרקע ועד שהיא תופשר לצורך עיבודה. מעבר לכך, כאשר בוחרים להשקיע בקרקע חקלאית, מומלץ לבדוק כמה מאפיינים עיקריים:

  • האם הקרקע בבעלות פרטית – כדאי לבחור בקרקע בבעלות פרטית ולא ממשלתית, שכן הממשלה רשאית להפקיע מכם את הקרקע, במקרה שבו היא תחליט שהדבר חיוני לטובת הציבור. 
  • מי עומד מאחורי מכירת הקרקע – מיהם הבעלים שעומדים המציעים מגרש חקלאי למכירה? האם יש לו מוניטין והמלצות קודמות? והעיקר, האם הוא עומד בתקן 22 למכירת קרקעות?
  • מיקום הקרקע והאיכות שלה – כאשר אתם בוחרים קרקע חקלאית למכירה, אתם רוצים להיות בטוחים בכך שמדובר בקרקע איכותית וטובה המיועדת לגידולים למאכל. גם מיקומה של הקרקע חשוב במקרה זה, ומומלץ לבחון קרקעות שאינן מצויות בקרבה לערים גדולות או מרכזי תעשייה. 
  • מה יהיה הייעוד האמיתי של הקרקע – גם אם אתם יודעים שהקרקע מיועדת למטרות חקלאיות, כדאי לברר מה בדיוק יגדלו עליה. קיימת אפשרות לעשות זאת בכמה דרכים: לבדוק באתר האינטרנט של מחלקת ההנדסה, לברר את העניין טלפונית או להגיע למחלקת ההנדסה.

רוצים למצוא את המגרשם המשתלם ביותר להשקעה? פנו עכשיו לחברת א.ב מוראנו ותתחילו לקבל הצעות משתלמות. 

א.ב מוראנו – קרקעות למכירה

שלמה המלך 37, קרית אונו 5542133

טלפון: 03-9499669

abmoreno.co.il

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך