ראש העיר נפגש הבוקר עם בכירים בצה"ל ודן איתם על זמני חירום

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי נפגש הבוקר בלשכתו עם מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין. בפגישה השתתפו גם מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אל"ם יוסי כהן, אילן בן עדי מנכ״ל עיריית אשדוד וראשי המכלולים בעיריית אשדוד.

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי:
״אשדוד פיתחה ובנתה בשנים האחרונות תוכניות ניהול בזמן חירום אשר נותנת מענה אולטימטיבי לתושבי העיר במגוון תחומי החיים במטרה לשמר את החוסן של תושבי העיר. שיתוף הפעולה והמעורבות המצוינת עם פיקוד העורף בשגרה ובחירום מהווה הכרח חשוב בהצלחת ניהול העיר וסיוע לתושבים״.

בפגישתם ציין מפקד פיקוד העורף:
״העשייה של העיר אשדוד בשגרה מבובכת. הדבר המשמעותי ביותר בעיניי הוא תרבות ההכנה לחירום ועלינו לעסוק בזה ולהמשיך לתרגל ולהשתפר כל הזמן, תושבי העיר בטח מבינים זאת מקרוב ולכן עלינו להמשיך ולשפר אותה. התנהגות נכונה בחירום היא הדבר המרכזי והיא מה שיציל חיים.
פעילות עיריית אשדוד הביאה למניעת התפשטות נגיף הקורונה המלווה אותנו גם בימים אלה.
לתחושת הביטחון של האזרחים חשיבות גדולה והיא מהווה כלי מרכזי בהתנהלות אזרחית נכונה בחירום.
השותפות בין פיקוד העורף לעיריית אשדוד היא מצוינת ויש לשמור ולחזק אותה כל הזמן. אנו נהיה לצד עיריית אשדוד לכל שיידרש״.

בתחילת הישיבה סקר והציג ראש העיר בפני האלוף את העיר אשדוד, כולל האתגרים העירוניים בניהול העיר בעת חירום.
אשדוד, העיר החמישית בגודלה, נמצאת תחת איום תמידי של ירי טילים ובמהלך השנים האחרונות צברה ניסיון רב בהערכות לחירום תוך בניית תוכניות עבודה אשר הפכו את אשדוד לעיר מודל ברמה הארצית. משלחות של רשויות מהארץ ומהעולם מגיעות לאשדוד במטרה ללמוד את תוכניות העבודה במטרה ליישם אותן עבורם.

במהלך הפגישה הוצגו היכולות הדיגיטליות המתקדמות מאוד של עיריית אשדוד הכוללות 600 מצלמות מתקדמות, פריסת תשתיות של סיבים אופטיים ומרכז בקרה חכם המאפשרים קבלת תמונת מצב מלאה בזמן אמת גם בשגרה וגם בחירום . כל אלה ועוד מאפשרים ניהול מקצועי יותר , ותגובה מהירה לכל אירוע .
*ראש העיר פנה לאלוף וביקש ממנו ליצור שתפ טכנולוגי בין מערכת המידע הצבאית למערכות הדיגיטליות העירוניות נוכח היכולות הגבוהות של עיריית אשדוד .*

אלוף אורי גורדין מחליף בתפקידו את אלוף תמיר ידעי, אשר כיהן בתפקיד מפקד פיקוד העורף במשך למעלה משלוש שנים וייכנס לתפקידו החדש כמפקד פיקוד מרכז בחודשים הקרובים.

גורדין שימש ראש מטה זרוע היבשה, מפקד עוצבת האש, מפקד חטיבת הנח"ל, מפקד חטיבה 55 ומפקד סיירת מטכ"ל.

בשנת 2011 מונה למפקד חטיבה 55 ובמקביל למפקד קורס מג"דים בקורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים, ושימש בתפקידיו עד מאי 2014. ב-22 במאי 2014 מונה למפקד חטיבת הנח"ל, והוביל את החטיבה בין היתר במבצע שובו אחים ובמבצע צוק איתן, ב-28 במאי 2015 סיים את תפקידו. ב-2 ביולי 2015 הועלה לדרגת תא"ל ומונה למפקד עוצבת האש, במהלך תפקידו הוקמה חטיבת עוז והוכפפה תחת פיקודו לעוצבת האש. את תפקידו סיים ב-16 בנובמבר 2017. באפריל 2018 מונה לראש מטה זרוע היבשה, תפקיד אותו מילא עד 7 באפריל 2020. ב-11 במאי 2020 הועלה לדרגת אלוף וב-19 במאי נכנס לתפקידו כמפקד פיקוד העורף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך