ברגע האחרון: נמנעה השביתה בחינוך המיוחד

פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בישראל שמח לבשר ששיתוף הפעולה שלו עם משרד החינוך הצליח להביא להסכמות בדבר יישום טוב יותר של התיקון לחוק החינוך המיוחד
משרד הבריאות הורה על סגירת גן ילדים בגלל מחלת מעיים שהתגלתה
Empty playground swings in a row

מטרת הרפורמה בחינוך המיוחד הייתה לשלב יותר ילדים בחינוך הרגיל, תמורת מענים אישיים ובאמצעות סל משאבים מותאם. בחודשים האחרונים, התריעו הפסיכולוגים החינוכיים על כך שיושבי ראש וועדות האיפיון וההשמה, שאחראים על שילוב הילדים, אינם פועלים ברוח הרפורמה, מה שעלול היה להביא לפגיעה בילדי החינוך המיוחד. בשבועות האחרונים התדיינו נציגי פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית עם משרד החינוך, עד שהצדדים הגיעו להסכמות.

הוחלט על הנחיות משותפות בנוגע להמשך יישום הרפורמה: 1. לטווח הקצר, כלל אנשי המקצוע בוועדות יונחו לפעול לפי שיקול הדעת המקצועי, המציב את צרכי הילד במרכז.

2. לטווח הארוך, הוחלט שבמהלך הקיץ יימשך הדיאלוג הפורה בין משרד החינוך לבין צוותי החינוך, ההורים, מנהלי מחלקות החינוך והפסיכולוגים החינוכיים, במטרה לקיים שיח ולמידת תובנות והצעות לקראת יישום תיקון חוק החינוך המיוחד.

לדברי, ירדן מנדלסון, מפורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בישראל: "אני שמחה ששיתוף הפעולה עם משרד החינוך הצליח להביא לשינוי חיובי ביישום הרפורמה, כך שאכן תשיג שילוב והכלה של ילדי החינוך המיוחד. אנו מצפים להמשך העבודה המשותפת עם משרד החינוך במהלך חודשי הקיץ, ומשוכנעים שבאמצעות שילוב כוחות נצליח לשלב את ילדי החינוך המיוחד במסגרות החינוך הרגילות בצורה מיטיבה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך