מד"א מציגים: תרומת דם במודל שכונתי

בשירותי הדם של מד"א החליטו כי במקום שהציבור יגיע לתרום דם, צוותי מד"א יגיעו אל הציבור ויתרימו דם בקהילה (בשכונות מגורים, במרכזים קהילתיים, מקומות עבודה ועוד)
צילום: דוברות מד"א

מגבלות התנועה וההתקהלות, שנועדו לשמור על בריאות הציבור,  צמצמו את האפשרויות של שירותי הדם של מד"א לקיים התרמות דם גדולות במרחב הציבורי. למרות זאת, ובשל הצורך לענות על דרישות מערכת הבריאות וצה"ל,  חייבים שירותי הדם להתרים דם בכמות מספקת, כדי שלא ייגרם מחסור במלאי הארצי, ושניתן יהיה לטפל כבשגרה בכל מי שזקוקים לקבל עירוי דם להצלת חייהם.  לכן, בשירותי הדם של מד"א החליטו כי במקום שהציבור יגיע לתרום דם, צוותי מד"א יגיעו אל הציבור ויתרימו דם בקהילה (בשכונות מגורים, במרכזים קהילתיים, מקומות עבודה ועוד).

"בימים אלה, חשוב במיוחד שהציבור יתגייס ויתרום דם", אמר מנהל מחלקת התרמות  הדם הארצית בשירותי הדם של מד"א, ליאור אלטמן, "אנו קוראים לכל מי שיכול, לסייע לנו למנוע פגיעה באספקת הדם הנדרש למטופלים בכל בתי החולים בישראל. לאור מגבלות ההתקהלות שמונעות מאיתנו להתרים דם בבתי ספר ובמקומות עבודה גדולים אנו קוראים לציבור המבקש לתרום דם ליצור קשר עם מרכז שירותי הדם של מד"א. אנו נגיע אליכם, כמובן תוך שמירה על הקפדה על כלל הנחיות משרד הבריאות"

סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער: "מאז שהחל משבר הקורונה בישראל, נתקלנו בקושי בביצוע התרמות דם, כשלצד סגירת מקומות עבודה, מפעלים ומוסדות חינוך, נאסרו התקהלויות בציבור. לאור זאת, ועל מנת לשמור על מלאי הדם הנדרש בישראל, נקטנו בפעילות חדשה ובמסגרתה מתרימי הדם של מגן דוד אדום מגיעים לשכונות מגורים ואשכולות בניינים בכל רחבי הארץ. אני מודה לכל מי שנרתם ומסייע לנו לקיים את ההתרמות במודל השכונתי".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מדינת ישראל איננה יכולה להרשות לעצמה מחסור של מנות דם, שהן קריטיות בטיפול הרפואי בחולים ופצועים, בשגרה ובחירום. אני קורא לאזרחים ליצור קשר עם שירותי הדם של מד"א ולתרום דם בהליך פשוט, למען הצלת חיים".

לצורך ארגון התרמת דם במקום מגוריכם או במקומות עבודה, יש לחייג לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך