כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים יוגשו נגד מצית המועצה הדתית באשדוד

המצית הוא תושב הצפון בן 67. הצית עוד מספר מועצות דתיות במקומות שונים בארץ. החקירה נוהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433. כתב האישום יוגש ביום ראשון.
השריפה במועצה הדתית (צילומים: דוברות כבאות והצלה)

משטרת ישראל סיימה חקירה שהתנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, שעניינה חשד להצתה וגרימת נזק בשווי של מיליוני שקלים למבנים המשמשים מועצות דתיות, כולל במועצה הדתתי באשדוד.

בתאריך 17 למאי התקבלו במשטרת ישראל מספר דיווחים אודות אירועי גרימת נזק והצתה של מבנים המשמשים מועצות דתיות בכפר סבא, פתח תקווה, תל אביב ואשדוד. שלושה ימים לאחר מכן, בעקבות פעולות חקירה מאומצות ואינטנסיביות נעצר תושב הצפון (67) לחקירה באזהרה בחשד למעורבות באירועים.

במהלך החקירה פוענח אירוע נוסף שהתרחש בשנת 2005, אז הוצת על ידי החשוד מבנה המועצה הדתית בתל אביב. עוד עלה במהלך החקירה כי החשוד השתמש במטעני תבערה ובציוד שאפשר לו לכוון את תזמון הצתתם על מנת שיתרחשו באותו מועד בכל המבנים.

החקירה הוטלה כאמור על יאל"כ בשיתוף מחוזות צפון, מרכז, תל אביב, דרום, חבלני משטרת ישראל וחטיבת הזיהוי הפלילי. כעת, עם סיום החקירה בכוונת פרקליטות מחוז מרכז להגיש ביום ראשון כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להבטיח את בטחונו ושלומו של הציבור ולמנוע פגיעה בשלטון החוק".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך