הנס של דוד: חלה בקורונה, אושפז במצב אנוש – והחלים לחלוטין

דוד מאיר שוורץ, (29), אברך מאשדוד אושפז בתחילת חודש אפריל בבית החולים אסותא אשדוד לאחר שחלה בקורונה. מצבו של שוורץ התדרדר במהירות, והרופאים נאלצו להרדים ולהנשים אותו כשהוא במצב אנוש, לאחר שבמשך 5 שבועות היה מורדם ומונשם והתנדנד בין החיים למוות, הצליח שוורץ להתגבר על הנגיף, מערכות גופו חזרו לתפקד, ולפני מספר ימים הוא השתחרר לביתו
(צילום: משה ויסברג - בחדרי חרדים)

מגפת הקורונה הקשה ממשיכה להכות בעולם, בזמן שבמדינת ישראל כבר חוזרים לשגרה מתוחה ומדודה, מדינות רבות עדיין מנסות להתגבר על העומסים הגדולים בבתי החולים ועל מספר החולים ההולך וגדל. כאשר אחרי אירופה וארצות הברית, הגיעה תורה של דרום אמריקה שם הם חווים את ההתפרצות הגדולה ממש בימים אלה.

המגזר החרדי שחי בארצות הברית בדגש על קהילת חב"ד וחסידות סאטמר ספג מכה קשה בעקבות אי שמירה מדוקדקת על ההנחיות, צעירים ומבוגרים רבים בעיקר מניו יורק, מצאו את מותם באופן טראגי מהמגפה הקשה, שעדיין מכה בארצות הברית.

לעומת זאת כאן בארץ, רוב הנפטרים לא הגיעו מהציבור החרדי שהצליח גם כן להיות חלק גדול מהתפשטות המגפה, אך למרבה המזל לבסוף הם נשמעו להנחיות ונכנסו לתלם. כאשר במשרד הבריאות כבר כמעט נמצאים בשלב הסיכומים, ומיום ליום אנו עדים למקרים קשים שחוו צעירים ומבוגרים בעיצומה של המגפה בישראל.

אחד המקרים היותר קשים שהתרחשו בארץ בתקופת הקורונה היה של דוד מאיר שוורץ, חסיד גור בן 29 תושב העיר אשדוד, שנדבק בנגיף הקורונה ואושפז בתחילת חודש אפריל במצב קשה בבית החולים אסותא בעיר, אלא שמיום ליום מצבו התדרדר והרופאים נאלצו להרדים ולהנשים אותו. מקורביו אף ציינו כי "מצבו התדרדר עד כדי קריסת מערכות".

ביום שישי האחרון, יותר מחודש וחצי לאחר שאושפז, הגיעה הבשורה המשמחת, שוורץ שוחרר מבית החולים לאחר שהחלים. שוורץ שהיה במצב אנוש נמנה על שני האחוזים הבודדים של המונשמים הצעירים ביותר בישראל.

קרובי משפחתו סיפרו לעיתון "המגזין” על מצבו: “דוד מאיר עדיין מתאושש, ולמרות השחרור גופו תשוש, כיוון שהיה מונשם ומורדם במשך חמישה שבועות כשמצבו קשה". קרוב משפחתו הוסיף והסביר כי: "צריך להבין שבמהלך השבועות בהן הוא היה מאושפז, מערכות גופו קרסו וחדלו מלתפקד. מצבו הוגדר אנוש והצוות הרפואי נלחם על חייו, אך ברוך השם כל העת רבים מעם ישראל המשיכו להתפלל ולזעוק לרפואתו של דוד מאיר בן ראדה יהודית, ואין לנו ספק שזה מה שעזר לו".

בית החולים אסותא אשדוד
צילום: נתנאל פריאנטי

"בחסדי שמים מרובים, הוא החלים לחלוטין, אחרי תקופה ארוכה של העדרות, בסוף השבוע האחרון יום שישי כ"ח באייר הוא שוחרר לביתו באשדוד, כאשר המראה היה מרגש, ילדיו, חבריו הקרובים ושכניו, הגיעו לקבל אותו, הם ליוו אותו בשירה בעת שיצא מבית החולים ועד שנכנס לביתו" סיפרו בני משפחתו.

החיזוק המדהים שהחייה את המשפחה

במהלך תקופת שהותו של דוד מאיר שוורץ בבית החולים, משפחתו שהתה בבית והתפללה לנס גלוי שיחזיר את אב המשפחה בריא ושלם, ספרי תהילים רבים נקראו לרפואתו, דבר שלבטח סייע למשפחה, אך שיחה אחת של חיזוק הצליחה להחזיר את התקווה לאם המשפחה.

אחד המקרים המפורסמים ביותר של חולי קורונה שהחלימו שייך לנשיא המייסד של ארגון 'איחוד הצלה' אלי ביר, במהלך ביקורו בארצות הברית פרצה המגפה במדינה בעוצמה רבה, והוא היה אחד הנדבקים. מצבו של ביר התדרדר והוא הורדם והונשם בבית חולים בניו יורק כששאר משפחתו נמצאת בארץ ומתפללת לרפואתו.

לאחר תקופה קצרה בה מצבו היה אנוש הוא הצליח להתגבר על הנגיף ולהתחזק. למרות חולשה רבה שאחזה בו, מקרוביו של אלי ביר לא ויתרו והטיסו אותו במטוס פרטי לישראל, כאן הוא המשיך לקבל טיפול רפואי עד שגופו התחזק.

קרוביו של דוד מאיר שוורץ סיפרו "בזמן שהוא היה חולה ושרוי בין חיים למוות, התקשרה הגברת גיטי ביר אל רעייתו של דוד מאיר שוורץ, ועודדה אותה. ביר, רעייתו של אלי ביר, נשיא 'איחוד הצלה', שאף הוא היה בין חיים למוות, שוחחה עימה במשך דקות ארוכות”.

במהלך השיחה היא אמרה לה "את תראי, דודי (בעלה) יחזור לאיתנו. הוא יתעורר ויחלים. הוא יכריע את הנגיף הארור". הגברת ביר הוסיפה ואמרה לאשתו של האברך שוורץ "אלי בעלי היקר הוא הדוגמא הטובה ביותר שאסור להתייאש ושצריך להמשיך להתפלל עד לסוף הטוב. הוא היה במצב קריטי, דיברו על הגרוע מכל, וב"ה יצאנו מאפלה לאורה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך