מחיקת חובות בעידן הקורונה

בחודשיים האחרונים בשל התפשטות מגפת הקורונה, חווה העולם טלטלות קשות, אשר באו לידי ביטוי באבטלה גואה, מיתון פיננסי עמוק, וקריסה זמנית של שווקים פיננסיים ברחבי העולם. מדינת ישראל, הכריזה כי תעמיד גיבוי פיננסי להשלכות המשבר בסך כולל של 80 מיליארד ש"ח. נכון לכתיבת שורות אלו, רק כ-10% מהסך הנ"ל הועבר לטובת חילוץ המשק מהמשבר.

זהו לא סוד, כי מדינת ישראל הינה מהמדינות אשר העניקו חילוץ בסכומים נמוכים בהחלט ביחס למדינות אחרות, וכי הסיוע הכספי שהוענק לאזרחי המדינה הנו מזערי לחלוטין וכמובן שאינו מספק אזרחים ו/או בעלי עסקים.
במצב דברים זה, ובשל מחסור מיידי בתזרים מזומנים ו/או היעדר הכנסות, רבים מאזרחי המדינה נקלעו למצב בו הנם חדלי פירעון ואינם יכולים לפרוע התחייבויותיהם השונות.
חוק חדלות פירעון שנחקק בשנת 2018 ונכנס לתוקפו ביום 15.09.19, מקנה לבעלי חובות מסך של 50,000 ש"ח (ובמקרים מיוחדים גם מתחת לסך זה) את האפשרות להגיש בקשה למחיקת חובותיהם. החוק מבקש להעניק פטור לאזרחים שנקלעו לחובות בתום לב. ולפיכך כל מי שנקלע לחובות עקב המשבר ו/או כל מי שהיה שקוע בחובות עוד קודם לכן, וכעת מצבו הורע עוד יותר, יכול לפנות להליך מהיר של מחיקת חובות.
הליך מחיקת החובות מעולם לא היה נגיש ופשוט יותר. כמו כן, במצב השורר במדינה, ולאור המיתון הכלכלי אליו נקלעו אזרחי המדינה בעל כורחם, ביהמ"ש ייאלץ לסגל לעצמו גישה מהירה ופרקטית במחיקת החובות לזכאים לכך.
חשוב לציין כי הליך מחיקת החובות מתבצע כיום בצורה מהירה, ובדרך כלל תוך מספר שעות מרגע הגשת הבקשה, ניתן גם להגיש בקשה מתאימה לביטול עיקולים, וכך למעשה להשתחרר מעול ההגבלות כבר למן תחילת ההליך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך