"אני מתחננת, תתפללו על אבא שלי"

חיים דבוש (54) מאשדוד הוא אחד מחולי הקורונה הקשים בארץ. לפני כחודשיים חש בתסמינים של המחלה, וכשביקש לעשות בדיקה סורב ע"י מד"א היות וההנחיות של משרד הבריאות קבעו כי יבדקו רק חולים ששהו בקרבת חולה מאומת. רק כשמצבו הבריאותי התדרדר, הופנה לבית החולים ולאחר בדיקה אובחן כחולה קורונה, הוא אושפז כשהוא מורדם ומונשם ומחובר למכונות ההנשמה ומצבו מוגדר קשה

כשבוע לאחר פורים חזר חיים דבוש מעבודתו בחברת חשמל כשהוא לא חש בטוב וסובל מתסמינים של מחלת הקורונה, חום, שיעול יבש וקוצר נשימה. המשפחה המודאגת התקשרה למד"א בכדי שיבואו לעשות בדיקת קורונה לאב, אך נענו שאם לא חזר מחו"ל או בא במגע עם חולה מאומת הם אינם יכולים להגיע ולבצע את הבדיקה. במד"א המליצו לחיים לנוח מספר ימים, ובמידה וירגיש יותר טוב, הוא יכול לחזור לעבודתו.

לאחר שמצבו השתפר, חיים חזר לעבודתו בחסרת החשמל. אולם לא חלפו יומיים ומצבו שוב התדרדר במהירות עד שכמעט וכבר לא יכול היה לדבר בשל קוצר נשימה קשה. רופאת המשפחה הפנתה את חיים במהירות למיון בבית החולים אסותא, שם עבר בדיקת קורונה ונשלח לבית עד שהגיעו התוצאות. לאחר יומיים הגיעה הבשורה הקשה כי נמצא חיובי לנגיף הקורונה. מאז חיים מורדם ומונשם כשהוא מאושפז בבית החולים תל השומר. במשפחתו מאמינים ומתפללים שבקרוב יקום על רגליו. בתו צליל מספרת בראיון מיוחד לעיתון "המגזין" על ההתמודדות, התקווה והקשיים.
מתי בעצם הבנתם שאבא חלה בקורונה?
"האמת שמהתחלה כבר היו לו את כל התסמינים, אבל במד"א לא הסכימו לעשות לו בדיקה בגלל החוקים הנוקשים של משרד הבריאות באותה תקופה. הסברנו להם שאבא עובד עם המון אנשים, מתפלל 3 תפילות ביום עם אנשים שונים ויכול להיות שהוא נדבק מאחד מהם, אבל הם אמרו שידיהם כבולות".
בדיעבד אולי הייתם צריכים לשקר ולהגיד שהוא היה בקרבת חולה מאומת מה שבסוף התברר כאמת?
"אנחנו אנשים מאמינים ואני לא יודעת להגיד לך אם היו עושים לו את הבדיקה בזמן מה היה קורה. אנחנו מאמינים בבורא עולם שזה רצונו, בעזרת השם הוא יחזיר את אבא לאיתנו. בכל מקרה אין לנו תלונות למד"א אלא למשרד הבריאות, כי בסוף מד"א עושים את מה שהורו להם".
מה אומרים הרופאים לגבי המצב שלו?
"המצב שלו נשאר אותו דבר מהיום שהוא הורדם והונשם, לדעתי הוא בין היחידים בעולם שמחובר חודשיים למכונת הנשמה. בדרך כלל אחרי שבוע רואים אם הבן אדם מתאושש או לא, מי שמבין קצת במכונות האלה יודע שאי אפשר להיות מחוברים אליהם יותר משבועיים בגלל שאז הגוף מפסיק לתפקד. אז זה שאבא אחרי חודשיים עדיין מחובר אליהם זה כבר נס בפני עצמו וזה מה שנותן לנו את האופטימיות להאמין שהוא יצא מזה".
איך אתם במשפחה מתפקדים כשהאבא במצב כזה כבר חודשיים?
"ההתמודדות לא פשוטה בכלל. בחודש הראשון אסרו עלינו להיכנס ולבקר אותו. רק בשלושה שבועות האחרונים התירו לנו לבקר אותו כשאנחנו עם מיגון מקסימלי. יש לנו תקווה כי אני בטוחה שהוא מרגיש אותנו כשאנחנו שם והוא מרגיש שכל המשפחה מאחוריו. בעזרת השם זה יעזור לו להתגבר על זה".
בזמן שהוא שהה חולה בבית ועדיין לא אובחן, אף אחד אחר מבני המשפחה לא נדבק?
"ב"ה אף אחד לא נדבק, אבא דאג לשמור על כללי הבידוד, הוא היה בחדר נפרד עם מסיכה ובידוד מוחלט".
בהמשך הוא חזר לעבודה לאחר שהחום שלו ירד
"כן, במד"א אמרו לו לנוח יומיים בבית ואם הוא ירגיש יותר טוב הוא יכול לחזור לעבודה. אחרי יומיים באמת ירד לו החום והוא חזר לעבוד במשך יומיים עד שהמצב שלו החמיר שוב. איך בזמן הזה אף אחד בעבודה לא נדבק? חסדי ה'"
אין טיפולים ניסיוניים שאולי יעזרו לשפר את מצבו?
"באסותא ניסו במשך כמעט חודש, כל מיני טיפולים ניסיוניים שלצערנו לא צלחו. בהמשך הוא הועבר לבית החולים תל השומר בגלל שבאסותא אין את המכשירים שהוא זקוק להם. לפני חודש הרופאים כבר הגדירו את אבא שלי כחולה אנוש אבל ב"ה מאז ל"ג בעומר אנחנו רואים שמצבו התייצב".
ראיתי שאתם מבקשים מהמון אנשים לעשות מעשה טוב לרפואתו?
"כן, ב"ה המון אנשים בתקופה האחרונה קיבלו על עצמם כל מיני קבלות לרפואתו של אבא. אני מתחננת מכל מי שקורא את הכתבה שיתפלל לרפואתו של חיים בן טוני ואני בטוחה שהוא יקום על הרגליים בעזרת השם. כמו שאף אחד לא חשב שאבא שלא סבל ממחלות רקע, ואפילו לא עישן יחלה כי ככה רצה הבורא, אני בטוחה שהוא יבריא ובעזרת השם את הראיון הראשון שלו אחרי שהוא יחלים נעשה אצלך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך