משבר הקורונה אושרי ניזרי: "הצעקה שלנו משמעותית וחשובה לדורות הבאים"

אושרי ניזרי, (36), הבעלים של 'פיצה איטליאנו', מייסד 'ארגון העסקים באשדוד' שמאגד כ-300 בעלי עסקים באשדוד, הפך לקול בולט במחאת העסקים הקטנים באשדוד ובארץ בעת משבר הקורונה * מי שהצליח לכופף בנקים וחברות אשראי, הוזמן לנאום בהפגנת העסקים הקטנים בכיכר רבין בתל אביב * המסקנה שלו מהמשבר הנוכחי מאוד עגומה: "בימים האלה של הקורונה, הכל התגלה כבלוף. אין דמי אבטלה, אין ביטוח לאומי אין כלום" * מה עם פוליטיקה? "כשיגיע הזמן, נעשה חושבים"

כשהבחור הצעיר עלה על הבמה הבמה ב-30.4 בכיכר רבין, בזמן הפגנת העסקים הקטנים בעקבות הפגיעה בהם בעת משבר הקורונה, לא רבים הכירו את האשדודי שנאם בלהט וריתק אלפים שהקשיבו לכל מילה שלו. אך כשירד מהבמה כבר לא היה אחד שלא הכיר את אושרי ניזרי (36) מאשדוד. אחד הפעילים הבולטים למען העסקים הקטנים ומייסד 'ארגון העסקים באשדוד'.
לפני שנגיע לנאום ההוא בכיכר רבין, צריך לחזור 3 שנים וחצי אחורה. ניזרי הבעלים של 'פיצה איטליאנו' באשדוד, רצה רק שצ'ק לא יבוטל לו למרות שהיה כיסוי. הבנק לא הסכים בגלל פרט טכני, ומכאן החלה מחאה שלו שהפכה למאבק בבנקים בעיר ובחברות האשראי. אושרי ניזרי עם חבריו לדרך עו"ד רפאל דיין ועו"ד דניאל חוטובלי (ניזרי: "הם מפרגנים ונותנים לי ייעוץ משפטי כל השנים האלה, וזה לא מובן מאליו. הם חלק משמעותי מאוד מההצלחה שלנו") הקימו את 'ארגון העסקים באשדוד' והצליחו להשיג תנאים והטבות לעסקים הקטנים בעיר מול הבנקים מכוח ההתארגנות. הטבות כמו טיפול בהכחשות עסקה (הקונה מבטל והבנק מיד היה מאשר את הביטול בלי לבדוק אם הקונה זכאי לזה, וגובה עמלת ביטול) הורדת עמלות סליקה בחמישים אחוזים ועוד.
כשהחל משבר הקורונה, החלו העסקים הקטנים להתארגן בארץ. ארגונים כמו "אני שולמן', או ארגון 'אנחנו העצמאים ובעלי העסקים בישראל', שמונים יחד כ-400 אלף בעלי עסקים יצאו לרחובות. היה ברור שזו שאלה של זמן עד שניזרי, יוזמן למאבק. הוא פעל עוד לפני שהקורונה פגעה בעסקים הקטנים. מה גם ששמו ופעולותיו, ופעולות הארגון וחבריו, הלך לפניהם. הרי הארגון של ניזרי 'ארגון העסקים באשדוד', הוא הארגון היחיד שקיבל הכרה רשמית ממשרד הכלכלה ומהשר דאז, אלי כהן.
ניזרי פתח את הנאום שלו בהתייחסות לכל בעלי העסקים הקטנים: "אני פה בשביל החברים שלי. בשביל אנשים שאם לא נהיה לפה עבורם, אז הם יאלצו לסגור את העסק ולא תהיה להם פרנסה".
ובהמשך התייחס למחדלים הרבים: "במשך שנים ידענו שיש לנו שותפים סמויים לעסק. זה שותף שנכפה עלינו מהיום הראשון, אבל קיבלנו אותו באהבה ושילמנו מיסים כי חשבנו שהם מסייעים בקיום המדינה, היום אנחנו יודעים שהמדינה הותירה אותנו מתבוססים בדם באמצע אחת המלחמות הכי קשות שהיו כאן".
גם באשדוד פעלו ניזרי וחבריו לקבלת הטבות מהעירייה לעסקים הקטנים. העירייה באה לקראת העסקים הקטנים בעיר והחליטה על כמה הטבות, ביניהן פטור מארנונה, פטור מאגרת שילוט לשנה שלמה, פטור מאגרת שימור רחובות ועוד.
אושרי, מה המסקנה שלך אחרי כל הרבה שנים במאבק הזה, במיוחד בימים אלה?
"בימים האלה של הקורונה, הכל התגלה כבלוף. אין דמי אבטלה, אין ביטוח לאומי אין כלום. באופן כללי אנשים התחילו להבין  מה שאני אומר שנים – עסק לא באים, פותחים וזהו. צריך תכנית עסקית. מסקנה נוספת היא, שהגיע הזמן שכל בעלי העסקים יתאחדו".
אתה הופך לדמות מאוד מרכזית אצל העסקים הקטנים. מה עם ללכת לפוליטיקה?
"כשיגיע הזמן, נעשה חושבים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך