החיילת המצטיינת הואשמה שגרמה למותם של שני צעירים בתאונת דרכים וקיבלה עבודות שירות

עו"ד יחיאל לאמש מאשדוד, הצליח לערער את טענת המשטרה כי חיילת מצטיינת בת 20, שעמדה לצאת לקורס קצינות, היא זו שנהגה ברכב והביאה למותם של שני נוסעים צעירים אחרים, כפי שטענו נוסעות שהיו ברכב * עו"ד לאמש מצא כשלים ואי סדרים בממצאים בתיק והפך דרישה למאסר בפועל, להצעה של עבודות שירות בלבד * עו"ד לאמש: "לאחר ניהול משפט הוכחות, הפרקליטות שראתה את הטעויות והבעיות בתיק חזרה בה מהבקשה למאסר בפועל"

עולמה של ג', חיילת מצטיינת שעמדה לצאת לקורס קצינות, התהפך עליה. אבל תרתי משמע. היא הואשמה כי בעת שנהגה ברכב כשחזרה מבילוי עם עוד 4 חברים (שלוש בנות וגבר), כולם בשנות העשרים לחייהם, הרכב התהפך ולמרבה הצער שניים מנוסעי הרכב נהרגו. הפרקליטות תבעה עונש מאסר בפועל של שנה וחצי, זאת למרות שלא נמצאו בדמה של הנהגת סימני אלכוהול. ג' גם לא זכרה כלל שהיא הייתה הנהגת, מאחר ונחבלה בראשה. המשטרה והפרקליטות קבעו כי היא נהגה רק על סמך עדותה של אחת הנוסעות.
ג' נפגעה כאמור בצורה קשה בעקבות התאונה ואושפזה בתל השומר במחלקת שיקום ראש, וטענה שוב ושוב שאינה זוכרת מי נהג. בצר לה היא פנתה לעו"ד יחיאל לאמש, המתמחה בדיני תעבורה ובמשפט פלילי וביקשה את עזרתו. מסתבר כי הפנייה הזו הצילה אותה.
עו"ד לאמש ביצע עבודת חריש עמוק. לפי כתב האישום, הוחלט שהיא הייתה הנהגת התורנית ונהגה לא תחת השפעת אלכוהול או סמים. בנוסף התברר בכתב האישום כי הרכב התהפך מסיבות לא ברורות. הפרקליטות האשימה את ג' בגרימת מוות ברשלנות ורצתה לסיים את העניין בהסדר טיעון, עם עונש של שנה וחצי מאסר בפועל. עו"ד לאמש: "אנחנו כמובן לא הסכמנו. הם לא ירדו מהעץ ונאלצנו ללכת למשפט ולהוכחות".
כאן גילה עו"ד לאמש אי סדרים מהותיים בתיק, שחילצו את ג' מהעונש הקשה. הוא הצליח לערער לגמרי את הטענה כי ג' היא זו שנהגה ברכב. עו"ד לאמש מצא כשלים ראייתיים תהומיים בתיק, ביניהם עדים שנתנו עדויות סותרות. אחת העדות המרכזיות בתיק הציגה ארבע גרסאות שונות על מיקומים של סדר הישיבה ברכב.
בנוסף מצא עו"ד לאמש פרט מאוד מעניין בתיק- עדה אחרת סיפרה כי נכנסה לרכב וישבה בצד ימין מאחור וחגרה חגורה, נרדמה והתעוררה רק בתאונה. עו"ד לאמש גילה כי בצילום בבית החולים התגלה על פי הסימנים של החגורה על גוף העדה (החגורה גורמת בתאונה לחבלות בגוף, למרות שהיא מצילה חיים) שישבה בכלל בצד שמאל.
עו"ד לאמש: "הייתה עדה שהפלילה את הלקוחה שלי. עדה שטענה שג' הייתה הנהגת, למרות שבעצם על פי ממצאים רפואיים התברר כי עדותה שקרית ואף יתכן שהיא הייתה זו שנהגה".
אבל ההוכחה האחרונה הייתה מכרעת והביאה את התביעה, לבקש רק עבודות שירות. עו"ד לאמש הוכיח כי כרית האוויר של הנהג הייתה ללא סימני DNA של ג'. כרית אוויר מתנפחת בתאונה ויש עליה תמיד דם או נוזלים מגופו של הנהג. הסתבר בבדיקה פשוטה כי הדם שעל כרית האוויר של הנהג לא היה של ג'. עו"ד לאמש: "המשטרה במקום לעשות דגימות ולבדוק של מי ה-DNA, התעלמה ועזבה אולי את הממצא הפורנזי הכי חשוב”. הפרקליטות שראתה את הטעויות שהוכיח עו"ד לאמש בתיק, חזרה בה מהבקשה למאסר בפועל והציעה על תיק שיש בו שני הרוגים, רק מאסר של עבודות שירות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך