קידום באינסטגרם – 3 שאלות מרכזיות לפני קידום החברה באינסטגרם

קידום באינסטגרם הפך בשנתיים האחרונות לאחד מאפיקי השיווק המעניינים והאפקטיביים ביותר לפעילות של חברות רבות. דווקא כשהיה נדמה שפייסבוק מאבדת גובה וננטשת על ידי הלקוחות הצעירים שלה, היא רכשה את אינסטגרם והפלטפורמה הפכה לאבן שואבת עבור כמות אדירה של גולשים חדשים.

קידום באינסטגרם הפך בשנתיים האחרונות לאחד מאפיקי השיווק המעניינים והאפקטיביים ביותר לפעילות של חברות רבות. דווקא כשהיה נדמה שפייסבוק מאבדת גובה וננטשת על ידי הלקוחות הצעירים שלה, היא רכשה את אינסטגרם והפלטפורמה הפכה לאבן שואבת עבור כמות אדירה של גולשים חדשים.

הנה 3 שאלות מפתח לגבי פעילות של החברה שלכם באינסטגרם, לפני שאתם מתחילים להשקיע זמן ותקציבים בניהול הפעילות:

שאלה 1: האם ניתן לייצר מכירות ולידים לחברות דרך אינסטגרם?

בהחלט! אמנם אינסטגרם הוא כלי שנחשב מיתוגי ומסייע לעסקים למצב את החברה אל מול הגולשים. אך, בעבודה נכונה ומדויקת ובתחומים רלוונטיים, חברות רואות תוצאות מצוינות מבחינת מכירות וקניות און ליין. אם משרד הפרסום שלכם יודע לאתר את הקהל הנכון ולבצע ניתוח פרסונות מדוייק, באמצעות המסר הנכון תוכלו להניע את הגולשים לפעולה מכירתית גם מתוך האינסטגרם.

לדוגמא:

חברה שמוכרת מוצרים לילדים דרך אתר האינטרנט של החברה ומנהלת קמפיינים ליצירת מכירות בפייסבוק וגוגל. ישנן מספר אפשרויות לקידום החברה באינסטגרם, שתי דוגמאות לקמפיינים כאלו יהיו: 

  1. קמפיין עגלה נטושה – על כל הגולשים שהוסיפו לעגלה ולא רכשו את המוצר.
  2. קמפיין שיווק מחדש – למי שביקר באתר מעל דקה ולא רכש.

שאלה 2: לאילו סוגי חברות מתאים הקידום באינסטגרם?

קידום באינסטגרם עשוי להועיל לחברות מסוגים רבים. בניגוד למה שחושבות חברות רבות, שהפרסום מתאים רק לתחום המזון או האופנה, אנו רואים באופן עקבי תוצאות עסקיות בתחומים מגוונים, כמו: ציוד לטיולים, אופנת ילדים, צעצועים, קידום באינטרנט, יופי, ריהוט ועוד.

קידום באינסטגרם מסייע גם לחברות בתחומי הb2B לייצר תנועה איכותית לתוך הדף ולשמירה של תקשורת עם קהל הלקוחות הרלוונטיים של החברה. חברות B2B נתקלות פעמים רבות בקשיים לפרסם ולשווק את פעילות החברה בצורה נכונה ומדוייקת, ודווקא אינסטגרם, באמצעות כלי החיתוך והצלבת הקהלים, יכולה להיות פתרון מצוין לנושא.

שאלה 3: כמה עולה פרסום באינסטגרם?

העלויות של קידום ופרסום באינסטגרם משתנות בין חברה וחברה ומתחום לתחום. באופן מעשי אין תקרת זכוכית וככל שהקהל שלכם גדול יותר ופרוס על יותר אזורים גיאוגרפים, וככל שקשה יותר להגיע אליו מבחינה פרסומית, כך עלות הפרסום תגדל, על מנת להיות אפקטיביים מול קהל היעד. 

לדוגמא: אם קהל היעד שלכם כולל נשים בנות 40 מאשדוד בלבד, המחיר יהיה שונה אם תרצו לטרגט קהל מכל ישראל בגילאים 25-40, גברים + נשים. ככל שקהל היעד יהיה גדול יותר המחיר יאמיר.

ישנם כמובן גורמים נוספים שמשפיעים על עלות הקידום, אך החשוב מכל הוא לעבוד עם משרד פרסום מקצועי שיודע להבין את צרכי העסק, המטרות שלו, המוצר או השירות שלו, ולבנות את תמהיל השיווק הנכון לחברה.

לסיכום,

קידום באינסטגרם הפך לכלי שיווקי משמעותי והכרחי לפעילות של חברות רבות, לא רק בתחום היופי והמזון. בדקו היטב עם משרד הפרסום שלכם את כדאיות ההשקעה בפלטפורמה, בנו תוכנית ואם הסימנים כולם ירוקים – תתחילו לנהל פעילות באפיק זה מול קהלי היעד הרלוונטיים למותג שלכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך