עבריין בכיר הפליל עשרות בניהם גם אשדודים בעבירות אמל"ח

לאחר מבצע מודיעיני ארוך שהתפרס על פני שנה פשטו הבוקר עשרות שוטרים על בתי החשודים בסחר בסמים ואמל"ח

לאחר למעלה משנה של חקירה סמויה של ימ"ר מרז, במהלכה שוכנע עבריין משפיע מהמגזר הערבי לחצות את הקווים ולהפוך למקור-סוכן חשאי בשליחות משטרת ישראל, יצא הבוקר לדרך "מבצע 216" שהוביל לגל מעצרים רחב היקף בכל רחבי הארץ.

מדובר במבצע סוכן רחב היקף, שכלל תקיפת יעדים מודיעיניים בכל רחבי הארץ, בתקציב של מיליוני שקלים וכלל איסוף ראיות נגד למעלה מ-60 דמויות משפיעות בעולם הנשק הבלתי חוקי, הסמים וארגוני הפשיעה במגזר היהודי והערבי.

אל הסוכן הוצמד שוטר מיחידה עילית של המשטרה שהפך אף הוא לסוכן חשאי ושימש כנהגו ומאבטחו של הסוכן. במהלך המבצע רכש הסוכן במסגרת עסקאות מתועדות חמישה רובי סער מסוג M-16 , שלושה רובי סער מסוג קלצ'ניקוב, ארבעה אקדחים ושלושה מטעני חבלה, וכן למעלה מעשרה ק"ג קוקאין ולמעלה מקילוגרם הרואין.

בשעות הבוקר יצאו עשרות בלשים ועצרו את החשודים בבתיהם ברחובות, לוד, נס ציונה, בית דגן, פ"ת, רמלה, טייבה, ג'לג'וליה, כפר קאסם, ת"א, חולון, יפו, ירושלים, שגב שלום, תל שבע, הפזורה הבדווית, רהט, אשדוד, חלץ, עכו, נצרת ובסמ"ה (במחוז חיפה). החשודים הובאו ליחידה המרכזית של מחוז מרכז למערך חקירות מסועף שהוקם לצורך המבצע.

במשטרה אומרים כי הסוכן אותר כמועמד להפעלה מודיעינית לפני למעלה משנה על ידי מערך המודיעין ביחידה המרכזית, ולאחר בחינת התאמתו, נחתם עימו הסכם הפעלה והוא שוגר לביצוע עסקאות נשק וסמים עם דמויות שהיו מוכרות לו היטב מעברו כפעיל בעולם הפשיעה בתחום הסמים והנשק. מעמדו של הסוכן בעולם הפשיעה ועצם היותו דמות מוכרת בקרב עבריינים רבים מכל רחבי הארץ, פתח לו דלתות רבות אצל דמויות משפיעות בעולם הפשיעה בישראל, באופן שהוביל להצלחת ההפעלה. מורכבות ההפעלה, מגוון היעדים המודיעיניים שהותקפו, והיקף העסקאות הובילו להכנסת הסוכן לתכנית ההגנה על העדים ברשות להגנת עדים במשרד לביטחון הפנים.

במהלך העסקאות שוגרו שני הסוכנים במסגרת ההפעלות המתועדות לפגישות עם העבריינים, כאשר הסוכן-השוטר מסיע את הסוכן ממתין ברכב בקרבת מקום ומחזיר אותו בתום העסקה. באחת העסקאות שוגר הסוכן ליעד מודיעיני משפיע בתחום מטעני החבלה ופגש אותו באזור ירושלים. הסוכן רכש מטען חבלה רב עוצמה שהוסלק בסיר, עם מערכת הפעלה אלחוטית, כאשר החשוד מדגים לסוכן את טווח ההפעלה של השלט רחוק של המטען.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך