שידור חי מהרכב למרכז הבקרה: עיריית אשדוד משיקה פיילוט תחבורה חכמה

פיילוט חדשני של נתיבי איילון, עיריית אשדוד וחברת Nexar מזמין לראשונה את תושבי אשדוד להתקין ברכביהם כ- 600 מצלמות חכמות אשר ישדרו בזמן אמת לחדר בקרת התנועה בעיר נתונים על המתרחש בכבישים, המטרה: טיפול מהיר ואיכותי הרבה יותר במפגעי דרך, רמזורים תקולים, תאונות ובורות

משרד התחבורה, באמצעות נתיבי איילון, עיריית אשדוד וחברת נקסאר (Nexar) משיקים בימים אלו פיילוט תחבורה חכמה, מיזם חדש וראשון מסוגו במדינת ישראל. במסגרת הפיילוט, חברת נקסאר תחלק כ-600 מצלמות רכב חכמות לתושבי אשדוד. מצלמות אלו מנתחות בזמן אמת את מצב הכבישים בעיר ומעבירות מידע מקיף למוקד העירייה. המידע שייאסף יכלול בין השאר נתונים על בורות בכביש, מצב התמרורים, מצב הרמזורים בעיר ומפגעים בכביש.

בזכות המידע שייאסף, תוכל עיריית אשדוד לטפל במפגעים אלה מהר ככל הניתן ולשמור על בטיחות הכבישים בעיר. זאת, במקביל לשמירה על פרטיות התושבים והמשתתפים בפיילוט: המצלמות מטשטשות תווי פנים ולוחיות רישוי (בדומה ל-Google Street View) ולא ניתן לשייך צילום או מידע שנאסף למשתמש ספציפי במצלמה. בנתיבי איילון מציינים כי הפרויקט שמתחיל כעת באשדוד וצפוי להתפרס לאזורים נוספים, יעזור לעיריות ולמוקד התנועה של נתיבי איילון לקבל בעתיד תמונת מצב של הכבישים בכל רגע נתון, מידע על מפגעים אשר דורשים טיפול ואפשרות להעניק שירות מהיר ואיכותי לנוסעים תוך שמירה על ביטחונם.

בחברת נקסאר מסבירים כי המצלמה שתותקן ללא תשלום ברכבים הינה מצלמת דרך חכמה, מהמובילות בעולם, אשר תישאר ברכבם של המשתתפים גם לאחר תום הפרויקט. מצלמת הדרך של נקסאר מתחברת לאפליקציה חכמה במכשיר הנייד ומאפשרת שמירה של כל הנסיעות על גבי ענן מאובטח וחינמי. היא מעניקה גישה מהירה ונוחה להקלטות הנסיעות ישירות מהטלפון הנייד., במקרה של תאונה האפליקציה יודעת לנתח את הכוחות אשר פעלו על הרכב, לשחזר את מה שאירע ולהפיק דוח תאונה מפורט. את דוח התאונה ניתן לשלוח בצירוף הסרטון ישירות מהאפליקציה אל חברת הביטוח, אם המשתמש בוחר בכך.

ראש העיר אשדוד,ד"ר יחיאל לסרי התייחס למיזם החדשני ואמר: "העיר אשדוד שמחה להיות העיר החלוצה בפרויקט ניטור התחבורה הראשון מסוגו בישראל, יחד עם נתיבי איילון וחברת Nexar. בסיועם של נהגים תושבי אשדוד, נוכל לספק מענה מהיר ומקצועי בטיפול במפגעי דרך ולשמור על בטיחותם של משתמשי הדרך בעיר. פרויקט התחבורה החדשני, מצטרף לשורת פרויקטים תחבורתיים בעיר אשדוד, הממצבים אותה כעיר חכמה השמה לדגש גם על תחבורה חכמה ומתקדמת.

אייל ביליה, ראש אגף טכנולוגיות בנתיבי איילון התייחס לשיתוף הפעולה עם עיריית אשדוד ואמר: "נתיבי איילון שמה לעצמה למטרה לקדם את טכנולוגיות התחבורה החדשניות ביותר ולפתח חשיבה מחוץ לקופסא כדי להתמודד עם בעיות התחבורה הבוערות בישראל. הפיילוט עם חברת נקסאר ועיריית אשדוד לאיסוף מידע בזמן אמת באמצעות מצלמות חכמות המוטמעות ברכבים הפרטיים, יקדם ניטור ויזואלי של כבישי ורחובות העיר, יתריע על אירועים בעייתיים בכביש וייסע לציבור הנהגים בדרכים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך