הדברת ג'וקים

הג'וק (או: תיקן) הוא אחד המזיקים הנפוצים ביותר בסביבות אורבניות ואחד השנואים ביותר בהתאמה. הדברת ג'וקים היא אחת ההדברות הנפוצות ביותר בדיוק משתי סיבות אלו ולכן כשזה מגיע בבחירת חברת הדברה אסור להתפשר.
קרדיט תמונות: Canva

מאיפה הג'וקים בעצם מגיעים?
הג'וקים כמעט תמיד ייכנסו מפתחי הביוב או מכל פתח ניקוז כזה או אחר, הם אוהבים את הלחות והמקומות המעופשים ולכן תמיד יחפשו פינות או מקומות כאלו בבית, אם נדע לאטום ולחסום טוב כניסות אלו תופעת הג'וקים בבית תצטמצם משמעותית.

ממה הג'וקים ניזונים ומה תוחלת חייהם?
הג'וקים ניזונים מכל דבר, אפילו מעצמם זאת אומרת שג'וק יכול לאכול גופה של ג'וק אחר. תוחלת חייהם היא עד כשנתיים כשבחצי השנה הראשונה הם בשלבי ההתפתחות שלהם כשהתהליך העיקרי הוא התפתחות הכנפיים שלהם, אם הם לא נרמסו במהלך חייהם הם בסופו של דבר ימותו מזקנה. לג'וקים יכולת הישרדות מהגבוהות שבבעלי החיים ויכולים לשרוד עד שבוע ללא מזון (וגם פצצת אטום על הדרך) והם בין בעלי החיים הבודדים שלא השתנו גנטית בכלל.

עד כמה חשובה הדברה נגד ג'וקים?

אם יש לנו בבית או בחצר בעיית ג'וקים יש לטפל בבעיה מהשורש מכיוון שבמיוחד בתקופת הקיץ והאביב כשהשמש יוצאת הג'וקים מחפשים מקומות להתמקם בהם, מקומות לחים ומוצלים וכאשר הם מוצאים בית לגור בו הם גם מתרבים ומתפתחים באותו מקום.|

ולכן יש צורך במדביר מקצועי שיעלים את הבעיה ויבצע ריסוס כולל בפינות הבית ובמקומות אסטרטגיים כדי שהג'וק שהצלחנו לחסל עם הכפכף לא יחזור בזמן הקרוב.

למציאת אזורי שירות להדברת מזיקים

 

דרכי הדברת ג'וקים:

ישנן שתי דרכים עיקריות לטפל בבעיית ג'וקים והן הדברה בעזרת ג'ל והדברה בריסוס.

הדברה בעזרת ג'ל:

מדובר בג'לים ייחודיים שאינם נישאים ברוח ולכן אין חשש שיגיעו למקום אחר מהמקום שפיזרו אותם. הם מתפרקים כאשר הם באים במגע עם הג'וק והוא לוקח אותו איתם אל משפחתו וכך הבעיה נפתרת בצורה יסודית.

הדברה בריסוס:

לא מדובר בריסוס חומר פשוט אלא בחומר הדברה יעיל וחזק, בין אם בחרנו בריסוס ירוק או רגיל זה עדיף על תרסיס מהסופר בכדי להיפטר מהבעיה לגמרי בכל מקרה.
לכן לריסוס יש צורך במדביר שייבחן את סוג הג'וק ויאתר את מקומות הקינון שלו ויפעל לפי נתונים אלו במקצועיות.

דברים שחשוב לבדוק לפני הזמנת המדביר הביתה:

אחריות
:
חשוב מאוד לבדוק שהמדביר או חברת ההדברה ממנה אנו מזמינים את שירות ההדברה אכן מתחייבים לתת אחריות מלאה במקרה הצורך ולא מחייבים חיובים נוספים על ביקורים אחרי ההדברה.

שימוש בחומרים ירוקים:
חשוב לבדוק האם המדביר שאנו מזמינים הביתה משתמש בחומרים ירוקים. היתרונות בשימוש בחומרים אלו הם שהחומרים הם ידידותיים לסביבה, ללא ריח, והרבה פעמים נקלטים יותר טוב באדמה ומחזיקים ליותר זמן.

רישיון: זה לא בושה לבקש מכל בעל מקצוע שמגיע הביתה להראות את הרישיון שלו, כשזה מגיע להדברה ושימוש בחומרי הדברה זה חשוב אפילו יותר. לכן יש לבדוק שלמדביר שמגיע הביתה אכן יש רישיון בתוקף מהמשרד להגנת הסביבה.

חשיבות הפרמטרים:

לסיכומו של דבר, כאשר מזמינים דברים יש לשים לב לפרמטרים רבים, לא רק לפרמטר המחיר – לו אנשים נותנים כמובן חשיבות עליונה, שימו לב תמיד גם לפרמטרים האחרים שמופרטים במאמר זה על מנת שבסופו של דבר תהיו מרוצים גם כן מתוצאות ההדברה ולא רק מהמחיר הזול ששילמתם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך