יש לנו מוזה!

יריד תרבות ויזמות מקומית שנערך בשבוע שעבר, ב- 24/6 במרכז כיוונים לצעירים, נחל הצלחה מסחררת. מאות צעירים הגיעו לקמפוס המרכז ונהנו מהופעות חיות של אומנים מקומיים, מדוכני מכירה של יוצרים מקומיים ומהרצאות קצרות על יזמות.

אשדוד מייצרת וגם מייצאת עשרות ומאות אומנים צעירים אשר תורמים לא מעט להווי הישראלי. לחלק מהם רפרטואר עשיר ועשייה איכותית במגוון תחומים ואחרים מגששים את דרכם ומבקשים להביא את כישוריהם אל חזית הבמה. מרכז כיוונים הציע לצעירים הללו פלטפורמה חדשה ומעניינת, ובשבוע שעבר התכנסו רבים אל רחבת הקמפוס של מרכז כיוונים ובאו לשמוע ולהשמיע.

"לאור התעוררות רבה של צעירים באשדוד המחפשים מקום לבטא ולהתבטא, החלטנו להרים את הכפפה ולקדם במרכז הצעירים "כיוונים" את "מוזה" – יריד תרבות ויזמות מקומית" כך מסבירים בכיוונים את היוזמה המוצלחת, ומזכירים כי מדובר במרכז עירוני הפועל לטובת צעירי העיר בגילאי 18-35.

אירוע זה מראה כיצד דרך שותפות ושילוב הקהילה המקומית, ניתן לקדם ולחזק את העשייה האשדודית. ערב זה כלל בתוכו מספר דגשים: הדגש האומנותי-תרבותי דרך מתחמי המכירה השונים שעליהם פיקדו עשרות יוצרים צעירים ומקומיים. הופעות חיות של הרכבים מוזיקליים שהנעימו את זמנם של באי מקום. "מעוף", הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מטעם משרד הכלכלה, סיפקו 3 הרצאות מרתקות על עולם העסקים והיזמות, והרצאות שסיפקו הבנה ראשונית על עולם היזמות ואפשרו טעימה בנושא לכל באי היריד.

כך, מי שהגיע נפגש מיד בכניסה בעשרות דוכני מכירה שיציגו צעירים אשדודיים ובהם: תכשיטים, בגדים, אקססוריז, אומנות, דוכני מזון, ואפילו קעקועים. חלק מהדוכנים פעלו מטעם ארגון קישורי אימהות, אשר בוחר לקדם אימהות בעלות עסק עצמאי ברחבי הארץ. מגוון הדוכנים באירוע ניתן חשיפה וטעימה מהעושר והשפע המקומי שיש לצעירים ויזמים באשדוד להציע.

כמובטח, וכחלק משיתוף פעולה עם אמנים צעירים אשדודיים, יכלו המבקרים ליהנות מהרבה מוסיקה ומאווירה טובה אותה הובילו הרכבים מוזיקליים מקומיים. כן התקיימו במהלך הערב 3 הרצאות קצרות בסגנון TED, מטעם מעוף, על נושא יזמות ופיתוח עסקי. מההרצאות אפשר היה ללמוד על החשיבות של נטוורקטינג, ניהול סיכויים והתמקדות ביתרונות של העסק וכמה טיפים על חדשנות אסטרטגית בעסקים.

"זהו אירוע ראשון מסוגו באשדוד ולאור ההצלחה וההיענות היפה, אנו שוקלים לארגן אירועים דומים בעתיד" אומרים בכיוונים וכבר מציעים לצעירים אשדודיים להתכונן ל'מוזה' הבאה.

במרכז כיוונים מסכמים: "אנו שמחים על הצלחת הערב ובטוחים שמדובר בסנונית ראשונה לחיזוק העשייה המקומית המשובחת ולשיתוף פעולה מול כל הגורמים שסייעו להצלחת הערב: הזמר והיוצר שלום תשובה, "מעוף", הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מטעם משרד הכלכלה, קישורי אימהות, ולכול היוצרים והאומנים ביריד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך