"שמתי לי למטרה לעזור לכל בעלת עסק באשדוד"

אהובה יצחק עמרם, יועצת ראש העיר אשדוד לקידום מעמד האישה, יו"ר מועצת נשים עירונית ויו"ר פורום יו"ר פורום בעלות עסקים קטנים ובינוניים, ועצמאיות, עסוקה מאוד בדרך כלל, אבל בימי הקורונה היא הייתה עסוקה סביב לשעון. המטרה הייתה לדאוג לכל בעלות העסקים בעיר, שעברו משבר קשה בגלל הנגיף. אהובה: "אני מזמינה את נשות אשדוד ואת הא-נשים בכלל לפרגן ולקדם לעסקי ה- נשים באשדוד".
אהובה עמרם.

אהובה יצחק עמרם, צריכה 25 שעות ביממה, ובדרך כלל גם זה לא מספיק לה. אהובה היא יועצת ראש העיר אשדוד לקידום מעמד האישה, יו"ר מועצת נשים עירונית ויו"ר פורום בעלות עסקים קטנים ובינוניים, ועצמאיות, ב-4 וחצי השנים האחרונות. כשהיא זוכה לתמיכת ראש העיר ד"ר לסרי. היא עוסקת בכל מה הקשור להעצמת נשים, קידום נשים, פיתוח והעשרה אישית ומנהיגות אישית, של הנשים באשדוד. אהובה :"אני עוסקת בכל מה שקשור להעצמת נשים וקידומן בכל הגילאים, המגזרים ובכל התחומים".  היא אפילו יורדת לפרטים הקטנים שמטרידים בעלות עסק ולא רק, כמו סיוע בכל שאלה ופנייה הקשורה בפתרון הלוואות, וגם אם צריך סיוע בארנונה מטעם העירייה.

במסגרת התפקיד שלה, היא נמצאת כאמור שם עבור הנשים באשדוד כל היום וכל יום. אבל בתקופת הקורונה משמעות התמיכה של אהובה לנשים בעיר, ובניהן בעלות עסקים רבים שנפגעו, הפכה לחשובה וקריטית.

לדוגמא בתקופת הקורונה היא השתלבה ב'ערוץ הבידוד' של עיריית אשדוד אגף האירועים, ובמשך שעה בכל יום שלוש נשים שאהובה בחרה, מתוך הפורום של בעלות העסקים שייסדה, נתנו הרצאה במטרה לחזק נשים אחרות. קראו לזה נשים משדרות לקהילה. בניהן היו: עורכות דין, מאמנות אישיות או מאמנות לזוגיות, יועצת עסקית,  מומחית לשיווק ופרסום, סטייליסטיות ועוד. המטרה הייתה גם לסייע בחשיפתן ובחשיפת העסק שלהן לציבור. אהובה: "היוזמה הצליחה, נשים צבאו על הטלפון שלי בכדי שיעניקו הרצאה לאחרות. שמתי לי למטרה לעזור לכל בעלת עסק באשדוד"

בימים אלה, של החזרה ההדרגתית, במסגרת תפקידה כיועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ויו"ר פורום בעלות עסקים, היא נוהגת להיפגש עם בעלות עסקים לפרגן ולשמוע על דרכי התמודדות ועל אפשרויות ורעיונות יצירתיים לטובת העסק וקידומו בתוך ההגבלות וההנחיות שניתנו. הפעילות של אהובה הפכה כאמור משמעותית עבור לא מעט נשים בעיר, נשים בעלות עסקים שהיו צריכות את העזרה והליווי שלה יותר מתמיד. אהובה מספרת על אחד המקרים האלה:

"הלכתי לפגוש בעלת עסק עצמאית, את תמי ברעם, בבית הספר שלה – 'סטודיו נייל' בסטאר סנטר. נפגשתי אתה והיא הראתה לי את בית הספר ואת החדרים הריקים, שהיו בדרך כלל מלאים לפני הופעת נגיף הקורונה".

אהובה בביקור התמיכה אצל תמי ברעם, בעלת 'סטודיו נייל'.

במקרה של תמי ברעם ו'סטודיו נייל', הרי שבית הספר נפגע ותמי נאלצה לשלוח עובדות לחל"ת מכורח הנסיבות. אהובה שוחחה עם תמי ברעם, בדקה כיצד היא מתמודדת, איפה וכמה נפגעה מבחינה כלכלית, וכיצד ניתן לעזור לה. אהובה: "חשבנו יחד על כמה רעיונות לעזור בקידום העסק שלה וחזרתו למצב שהיה לפני הנגיף, בזמן  הקצר ביותר שניתן. תמי אולי נאלצה להפסיק את הלימודים אך המשיכה לדאוג לנשים לעבוד בשיווק, במכירה ובמשלוחים של מוצרים מחנות הסניף".

"המשבר הזה תפס את כולנו לא מוכנים", מוסיפה אהובה. "הפכנו חסרי אונים מול נגיף לא מוכר שפגע כמעט בכולנו חברתית כלכלית ונפשית, מה שאילץ אותנו להיות חכמים ויצירתיים. אילץ אותנו להתמודד ולהתגבר על שיגרה לא ידועה ולא מוכרת בצורה יצירתית". היא מכוונת לכך שבעלי עסקים רבים, ביניהן כמובן נשים רבות שהן בעלות עסקים ועצמאיות, נאלצו להתמודד עם הקשיים של ניהול העסק ותפקודו. למקום הזה נכנסה אהובה וסייעה גם בשגרה ובמיוחד עתה.

אהובה מסיימת את הריאיון במסר מאוד חשוב: "אני מזמינה את נשות אשדוד ואת הא-נשים בכלל לפרגן ולקדם לעסקי ה- נשים באשדוד"

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך