שימו לב: המשרד להגנת הסביבה מדווח על התפרצות חיפושיות באזורנו

המשרד להגנת הסביבה מדווח על התפרצות חיפושיות צעירות מסוג פשפשים פנדוריים בדרום, למרות הלחץ הרב, במרד מבהירים כי החיפושיות אינן מסוכנות לאדם

בימים האחרונים התקבלו במשרד להגנת הסביבה דיווחים ממספר יישובים בדרום הארץ, על מופע המוני וחריג של חיפושיות צעירות קטנות מסוג פשפשים פנדוריים, דיווחים רבים הגיעו גם מאנשים ששהו בחופי הים בדרום הארץ.

דגימות של החיפושיות הועברו למעבדה האנטומולוגית במשרד הבריאות, ובשיתוף פעולה של אנטומולוגים ממשרד החקלאות ואוניברסיטת תל-אביב, נתקבל זיהוי המין.

מדובר על חיפושיות צעירות מסוג פשפשים פנדוריים Lygaeidae, מהמין Nysius raphanus, אשר ככל הנראה חדרו מהשדות החקלאיים ליישובים בעקבות השקיית יתר של השדות במים והגשמים המרובים. המשרד מבהיר, כי חיפושיות אלו אינן מעבירות מחלות לאדם.

ד"ר גל זגרון, מנהלת האגף למזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, מסבירה כי השבוע השרבי הצפוי יביא להתייבשות השדות ולהיעלמות החיפושיות מהאזורים העירוניים בדרום בחזרה לשדות החקלאיים, ככל הנראה בתוך ימים ספורים. ד"ר זגרון מדגישה, כי חיפושיות אלו אינן פוגעות באדם ולכן אין צורך לבצע פעולות הדברה כנגדן.

חיפושיות צעירות אלו שזוהו בדרום נראות שונות מהחרקים המעופפים שנצפו בסוף השבוע באזור המרכז – כך לפי התמונות של החרקים מהמרכז – ואולם לא ניתן לקבוע זאת בוודאות. מי שנתקל בתופעה מסוג זה, של מופע בהיקף גדול, יכול לפנות לכתובת הדואר האלקטרוני של האגף למזיקים והדברה: PestControl@sviva.gov.il.

לדברי המשרד להגנת הסביבה, במסגרת התחממות הטמפרטורות שהתרחשה מייד לאחר הימים הגשומים בשבוע שעבר, ייתכנו במקומות שונים בארץ תופעות דומות ממשפחות חרקים אחרות. לרוב אלה אינם חרקים הפוגעים באדם, ובנוסף, שימוש בחומרי הדברה כנגד תופעות המוניות כאלו לרוב אינו מועיל בפתרון הבעיה, אשר תחלוף מעצמה.

צילום תמונות מעבדה: דבורה דיאס, המעבדה האנטומולוגית, משרד הבריאות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך