צילום צנרת ביוב במצלמות 360 מעלות

לא צריך להפעיל את הדמיון יותר מדי כדי להבין עד כמה יכולה להיות מסובכת התחזוקה של צנרת ביוב ועד כמה יכול להיות מאתגר התיקון של סתימה או נזילה בצנרת ביוב.

דברים אלה נכונים כמובן לצנרת ביוב ביתית, אבל הם נכונים לא פחות גם לצנרת ביוב מרכזית בשכונה, בעיר או בתווך הבינעירוני. הבשורה הטובה היא שיש היום פתרונות טכנולוגיים שמאפשרים לנו להפוך את המשימה לקלה ופשוטה הרבה יותר ועל הפתרונות האלה נדבר ממש כאן בשורות הבאות.

 

צילום צנרת ביוב – כמו צינתור

על האפשרות של צילום צנרת ביוב במצלמות 360 מעלות כנראה לא שמעתם עד היום, אבל לבטח שמעתם את המונח צינתור. הצינתור הוא הליך רפואי פשוט שמאפשר לנו לחדור אל צנרת הדם בתוך הגוף, לצלם אותה לכל אורכה ולבצע פעולות כירורגיות נקודתיות תוך כדי תנועה. צילום צנרת ביוב היא טכנולוגיה שמאפשרת לנו בדיוק את אותו הדבר רק לא בצנרת הדם אלא בצנרת הביוב. טכנולוגיה זו מבוססת על מכשור ייעודי הכולל בתוכו צינור אחד גמיש שבקצהו מותקנת מצלמה מיוחדת המצלמת 360 מעלות למעלה למטה ולכל עבר. את הצינור אנחנו מכניסים אל צנרת הביוב דרך פתח הביוב ומשם אנחנו יכולים להגיע אל כל פינה בצנרת ולסרוק אותה בעיניים כאילו אנחנו ממש נמצאים בפנים.

לחברת תדמור המתמחה בצילום צנרת ביוב וצילום קווי ביוב לחץ כאן

 

למה משמש צילום צנרת ביוב ולאיזה מרחק בתוך הצנרת אפשר להגיע?

צילום צנרת ביוב הוא שירות שמאפשר לנו להשיג שתי מטרות. פעם אחת באמצעות צילום צנרת ביוב 360 מעלות ניתן לבצע תחזוקה שוטפת של צנרת ביוב מרכזית, עירונית ובינעירונית, לסרוק את הדפנות הפנימיות של הצנרת כדי לאתר סדקים, חרכים ושברים שיכולים לייצר או כבר מייצרים דליפה של ביוב לקרקע ובאמצעות זאת להכווין את פעולות התיקון למיקום המדויק. פעם שנייה, מסייעת לנו מערכת הצילום בתהליכי תיקון של צנרת ביוב סתומה או דולפת. באמצעות טכנולוגיית הצילום אנחנו יכולים לאתר את המיקום המדויק של התקלה ולכוון את עצמנו למיקום זה בכדי להשלים את התיקון במהירות ועם מינימום נזק היקפי.

מן הסתם, המכשור שבאמצעותו מבוצע צילום צנרת ביוב יכול להשתנות בין ספקי שירות שונים. אינסטלטור ביתי שמספק שירות צילום מערכת ביוב, יעשה בדרך כלל שימוש במכשור פשוט למרחקים קצרים של מטרים או עשרות מטרים בודדים. חברות המספקות שירותים הנדסיים לקווי ביוב מרכזיים יכולים להציע לכם צילום צנרת ביוב במצלמות 360 מעלות עד 400 מטר. בקו ביוב שנמתח לקילומטרים זה עדיין אומר שצריך לדלג כמה וכמה פעמים מפתח ביוב אחד לשני, אבל לרוב הסריקה מבוצעת סביב מקטע מוגדר של הצנרת ואת הסריקה הזאת ניתן להשלים באמצעות מהלך צילום אחד עם מצלמות 360 מעלות עד 400 מטר.

 

איתור תשתיות תת קרקעיות וכמה זה עולה?

מטרה נוספת שלשמה משמשת הטכנולוגיה של צילום צנרת ביוב במצלמות 360 מעלות עד 400 מטר היא איתור תשתיות תת קרקעיות. איתור זה נדרש בכל מקרה בו אנו רוצים להבין מהו הטוואי שבו עוברת תשתית תת קרקעית מסוימת, בדרך כלל מכיוון שאנחנו רוצים לבצע חפירה באזור ולא רוצים לפגוע בתשתיות הטמונות בתוך הקרקע (פגיעה שנחשבת לעבירה פלילית). באמצעות מערכת צילום צנרת ביוב אנחנו יכולים למפות בצורה מאוד מדויקת את הטוואי של צנרת הביוב ולהימנע מפגיעה בתשתית הביוב באזור. יחד עם זאת, איתור תשתיות תת קרקעיות הוא תהליך שמבוסס בעיקרו על טכנולוגיות חלופיות, ובעיקרן טכנולוגיות סוניות המבוססות על שידור גלי קול אל תוך הקרקע ופענוח גלי הקול המוחזרים בכדי לזהות עצמים שעוברים בתוך הקרקע, לרבות קווי תשתית ולא רק ביוב, אלא גם תשתיות מים, תשתיות חשמל ותשתיות תקשורת שונות.

מחירי איתור תשתיות תת קרקעיות יכולים להשתנות מאוד בהתאם לשטח של תא השטח הנסקר, לטוואי השטח ולתנאים הטופוגרפיים, לצפיפות התשתיות בו ולפעולות שמבוצעות בסופו של דבר בתהליך האיתור. פעולות אלה יכולות להסתכם באיתור סוני (גלי קול) בלבד, והוא יכול לכלול גם חישוף תשתיות פיזי ובדיקת מפות. בשורות אלה לא נוכל לנקוב בשום מספר או אפילו טווח של מחירי איתור תשתיות תת קרקעיות שעל בסיסו תוכלו לקבל החלטה ולכן מומלץ לפנות לגורם מקצועי המתמחה בתחום זה ולבקש הצעת מחיר קונקרטית עבור משימת האיתור הקונקרטית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך