מושגים שאתם חייבים להכיר בקידום אתרים

קידום אתרים אורגני היא אחת מטכניקות הפרסום המובילות בשיווק הדיגיטלי. מדובר בתחום כל כך מורכב ומסועף (והיום גם תחרותי) שאנשים שאינם עוסקים בתחום במשרה מלאה פשוט כדאי שיעבירו את העבודה לאיש מקצוע שכן עושה זאת.

עם כל כך הרבה מושגים ומרכיבים בתחום, ידע הוא כוח ולכן כדאי להכיר כמה שיותר מושגים בתחום שיעזרו לכם להבין יותר טוב את עבודת הקידום המבוצעת על האתר שלכם, בין אם אתם עושים רק קידום אתרים באשדוד או קידום בכל רחבי הארץ עם חברת קידום מקצועית.

כמה מושגים שאתם רוצים להכיר בתחום הקידום האורגני:

  • אופטימיזציה – מונח המתייחס לביצוע התאמות ושינויים באתר שלנו על מנת להתאים אותו למאפיינים המומלצים לקידום האורגני. לדוגמה: ביצוע התאמות למאמרים קיימים באתר, הוספת תמונות למאמרים, שיפור מהירות הגלישה באתר ועוד.
  • מילת מפתח – אותו ביטוי שהלקוח הפוטנציאלי שלכם עשוי לחפש בגוגל כדי להגיע אל האתר שלכם. בכל הליך קידום מבוצע מחקר מילות מפתח ובו המקדם בונה רשימת מילות מפתח העדיפות לקידום. מילת מפתח יכולה להיות מילה אחת, צמד מילים או כמה מילים ביחד המרכיבות ביטוי מפתח.
  • קישורים חיצוניים – קישור המקשר בין אתר או מקור חיצוני לאתר שלכם נקרא גם קישור חיצוני. קישורים אלה הם מעין המלצות בעיני גוגל ובעלי חשיבות רבה לקידום אתר בגוגל.
  • קישורים פנימיים – קישור המקשר בין עמוד אחד באתר שלכם לעמוד אחר באתר שלכם. קישורים אלו חשובים מאוד לקידום האורגני גם כן ומשפרים את הסמכות של עמודים פנימיים לנושאים בהם הם עוסקים.
  • גוגל אנליטיקס – כלי חינמי של גוגל למעקב אחר נתוני הגולשים באתר שלכם: זמן השהייה הממוצע באתר, כמות כניסות לפי ימים ושעות, עמודים פופולריים, ביטויים שחופשו כדי להגיע לאתר שלכם ועוד.
  • On site – ביטוי המתייחס לאופטימיזציה הנעשית בתוך האתר לטובת הקידום האורגני.
  • יחס המרה – הוא יחס מסוים בין נתון גדול יותר הקשור לנתון קטן יותר הגוזר אותו. לדוגמה: כמות האנשים שהשאירו פרטים באתר מתוך כמות האנשים שנכנסו לאתר. כמות האנשים שעשו לייק לווידיאו מתוך כמות האנשים שצפו בו וכו'. שיפור יחס ההמרה באתר חשוב לא רק עבור הקידום האורגני אלא עבור ביצועי האתר שלכם והמרת הגולשים שיגיעו ללקוחות. לכן תתקלו לא פעם במונח הזה גם בתחום הקידום האורגני.
  • קידום לוקאלי – מונח הקשור לקידום אתרים בעל אופי מקומי לפי אזור דמוגרפי. במקום לקדם ביטויים כלליים, יותר ויותר בעלי אתרים מקדמים ביטויים בעלי אופי מקומי: אינסטלטור בחיפה, נגר בירושלים, הדברה בתל אביב וכו'. זה יכול גם לרזולוציה גבוהה יותר של אזור או רחוב.
  • תגיות מטא – מושג הקשור בתגיות, חלקות קוד, המציגות למנועי החיפוש מידע חשוב אודות האתר שלכם והעמודים בו. לדוגמה: כותרת ראשית של העמוד, כותרות משנה, תיאור התוכן המוצג באותו עמוד ועוד.
  • תגיות ALT – תגיות קוד של תמונות באתר שלכם, המציגות לגוגל תיאור של מה המשמעות של התמונה או מה התמונה.
  • עדכוני גוגל – עדכונים חשובים שגוגל מבצעת באלגוריתם שלה המשפיעים על האופן שבו האלגוריתם מדרג את האתרים במנוע החיפוש. אחת לכמה שנים יש עדכון גדול המשפיע בצורה מהותית על התחום.

כיצד הכרת מושגים אלו יכולה לתרום לי?

אם אתם מקדמים את האתר שלכם בעצמכם הרי שהמושגים הללו הנם חשובים מאוד וכדאי שתכירו אותם לעומק מעבר למה שמפורט במאמר זה. במידה ואתם לא מקדמים את האתר שלכם בעצמכם טוב להכיר את המושגים הללו כדי לדבר בשפה מקצועית יותר עם חברת הקידום שלכם וגם לדעת יותר טוב מה היא עושה וכיצד היא מקדמת את האתר שלכם כדי לוודא שהיא אכן עושה עבודה טובה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך