מערכת החינוך תיפתח במלואה, הרכבת לא חוזרת, החופים ייפתחו ברביעי

בלי קפסולות, בלי מגבלה של תלמידים, עם מסכות לילדי כיתות ד' ומעלה: רה"מ הכריע כי מערכת החינוך תשוב במלואה, פרט לאזורים עם שיעורי תחלואה גבוהה. הרכבת תחזור לפעילות רק ב-31 במאי, חופי הרחצה ייפתחו ביום רביעי הקרוב.
תלמידי תיכון
אילוסטרציה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את מתווה פתיחת מערכת החינוך שגובש, ולפיו מיום ראשון כלל המערכת תיפתח, בהתאם למוכנות הרשויות השונות. זאת, פרט לאזורים שנחשבו למוקדי תחלואה, שם עדיין לא ישובו ללימודים מדי יום. לפי המתווה, יבוטל "מודל הקפסולות" בגנים – וכלל הילדים ישהו יחדיו מדי יום. תלמידי כיתות ד' עד י', שלא היו ברור אם ישובו לספסל הלימודים, אמורים כעת לחזור לבתי הספר.

זהו המתווה להרחבת פתיחת מערכת החינוך:

1. מערכת החינוך תפתח באופן מלא החל מגיל לידה למעט אזורים שמהווים מוקד תחלואה. יובהר, כי הכוונה היא לאזורים שהיו מוגבלים במהלך החודשיים האחרונים וכן אזורים נוספים שהיו מוקדי תחלואה.

2. לקראת ה-1 ביוני תתבצע הערכת מצב נוספת כדי לבחון את רשימת הערים שבהם קיימת תחלואה גבוהה.

3. תתבצע הקפדה מלאה על היגיינה בהתאם להנחיות של משרד הבריאות אשר תכלול, בין היתר, שטיפת ידיים הפרדה מיטבית בשירותים וכיוצא בזה. אין באמור כדי לגרוע מהנחיות כלליות אחרות שניתנו למערכת החינוך.

4. כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר.

5. יש להקפיד על חבישת מסיכה בשטחים הפתוחים במהלך ההפסקות. כיתות ד' ומעלה יחבשו מסכות גם בשיעור עצמו.

6.בהפסקות האוכל תהיה הקפדה על מרחק של 2 מטר.

7. ההפסקה בין השיעורים תהיה מדורגת.

8. בתי הספר והגנים יפעלו להעביר את מירב הפעילויות למקומות שמאפשרים מרחק של 2 מטר.

9. מסגרות בהם תתגלה תחלואה תתבצע סגירה בהתאם לסדר הפעולות שיקבע משרד הבריאות.

10. במקביל יוקם צוות מצומצם להערכות מערכת החינוך לגל תחלואה נוסף.

בתוך כך, שר הפנים אריה דרעי הודיע הערב כי חופי הרחצה ייפתחו ביום רביעי הקרוב, 20 במאי. במהלך הימים הקרובים יידרשו הרשויות להכשיר את חופי הרחצה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החלטת השר דרעי נעשתה בעקבות התייעצויות שקיים עם נתניהו, ראש המל"ל מאיר שבת, מנכ"ל משרד הבריאות ומ"מ מנכ"ל משרד רה"מ. מנגד יש בשורה פחות משמחת בנוגע לרכבת, שפעילותה הייתה אמורה להתחדש כבר ביום ראשון, תישאר בינתיים בתחנה ותחזור לפעילות רק ב-31 במאי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך