שלושה חודשי מאסר על תנאי ו-150 שעות עבודת שירות נגזרו על אלון חסן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע כי יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד לשעבר לא ירצה עונש בפועל, אבל ירצה מאסר על תנאי ו-150 שעות עבודות שירות למען הציבור. תחילה זוכה חסן מכלל האישומים נגדו, אך לאחר ערעור הפרקליטות הורשע בשתי עבירות מרמה והפרת אמונים. הפרקליטות הודיעה כי תשקול אם יש מקום להגיש ערעור.
אלון חסן
אלון חסן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, קבע היום, חמישי, כי אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, לא יקבל עונש מאסר בפועל ולא ייכנס לכלא. בית המשפט פסק לחסן שלושה חודשי מאסר על תנאי ו-150 שעות עבודה לתועלת הציבור.

על פי גזר הדין, חסן יישא בעונש אם יבצע עבירה במהלך השנתיים הקרובות. בית המשפט ציין כי הנזקים שנגרמו ליו"ר ועד העובדים לשעבר במהלך ההליך המשפטי, והזיכוי ממרבית העבירות, חייבו התייחסות במסגרת הענישה. כמו כן, נקבע כי על חסן לא יוטל קנס מאחר שלא עמד מניע כלכלי בביצוע העבירות.

כתב האישום ייחס לחסן ולבן דודו עבירות שוחד במספר רב של פרשות, אולם בהחלטה דרמטית, בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה אותו מכל האישומים. פרקליטות מחוז דרום החליטה לערער על זיכויו של חסן מהאישומים נגדו לבית המשפט העליון, וביקשה להרשיע אותו בהפרת אמונים ובמרמה. בעקבות זאת, העליון הרשיע את חסן בשניים מבין ארבעת האישומים שביקשה הפרקליטות.

לאחר מכן, השופט המחוזי יואל עדן שלח את חסן לבצע תסקיר מבחן. הוא רמז כי הוא מסתפק בעבודות שירות לתועלת הציבור, במקום מאסר בפועל של תשעה חודשים, כפי שדרשה הפרקליטות.

 אשתו סימה חסן אמרהלאחר ההחלטה:"כמה שמחנו לאחר פסק הדין. לא האמנתי שהפרקליטות תגיש ערעור. ברגע האחרון אלון הודיע לי שהם מגישים ערעור, וראיתי אותו כבה. יש עננה מעלינו, מעל כולנו, אי אפשר לחזור לחיים נורמליים – החיים שלנו קפאו".
מן הפרקליטות נמסר בתגובה:״בית המשפט העליון קבע שאלון חסן ניצל לרעה את כוחו ומעמדו בנמל ופעל תוך ניגוד עניינים חריף, כשהוא מערב אינטרס כלכלי של מקורביו בשווי של כשני מיליון ש"ח ואינטרסים אישיים. בית המשפט העליון קבע שנסיבות ביצוע העבירות הן ברף חומרה גבוה ועוצמת הפגיעה באינטרסים הציבוריים גבוהה. בהליכים שונים הדגישו בתי המשפט לא אחת את הצורך במאסר מאחורי סורג ובריח בגין ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים.לאור זאת, סברה הפרקליטות שמתחם העונש הראוי בעניינו של הנאשם הינו בין 9 ל-18 חודשי מאסר בפועל. רק ענישה משמעותית יש בכוחה להעביר את המסר הנורמטיבי הראוי ולהרתיע.

בית המשפט המחוזי בגזר דינו קבע שהעבירות שבוצעו הן ברף הנמוך ולכן הטיל עונש של מאסר על תנאי ושל״צ, אך דחה את בקשת ההגנה לבטל את ההרשעה וקבע, כי ״להרשעה היבט הרתעתי ולעבירות מסוג זה יש לתת את הדגש לאינטרס הציבורי לשמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי, ולצורך להבטיח את אמון הציבור״. הפרקליטות תשקול אם יש מקום להגיש ערעור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך