"הוכחתי את עצמי ובגדול. מקווה שבעוד שנה אוכל להגיע לרמת בונדסליגה גרמנית"

אדיר כהן שזכה עם אשדוד באליפות ההיסטורית לפני שנה ונבחר ל-MVP בליגת ווינר, והיה ממצטייני העונה בליגה השוייצרית - בריאיון על העתיד, הבונדסליגה בגרמני, האכזבה מביטול הפליאוף במוקדמות אליפות העולם והאמונה שנבחרת ישראל תעפיל בעתיד לאליפויות אירופה והעולם.
אדיר כהן (צילום מתוך אתר וינטרתור השוייצרית).
אדיר כהן שחקנה לשעבר של הפועל אשדוד בכדוריד, שזה איתה באליפות ההיסטורית, סיים את עונת הכדוריד שהופסקה בשוויץ במקום השני עם קבוצתו וינטרתור, שהיא סגנית האלופה המקומית. זו הייתה עונה של כמעט עבור הקבוצה השוייצרית, שהחמיצה עלייה לשלב הבתים בליגה האירופית, אבל עבור מקשר נבחרת ישראל (21, 1.97 מ')  – עונתו הראשונה הייתה מצוינת. הוא כבש 66 שערים בליגה השוייצרית, ועוד 18 במפעל האירופי, והוא משוכנע שקפיצת מדרגה נוספת תוביל אותו בשנה הקרובה להצטרף לליגה הטובה בעולם – הבונדסליגה הגרמנית.
"שנה כזו אי אפשר להגדיר כמצוינת בגלל הקורונה, אבל זו בהחלט שנה טובה עבורי. עשיתי בה התקדמות, השתלבתי, הוכחתי את עצמי ובגדול עמדתי בציפיות של הצוות המקצועי", מדגיש כהן. "הציפייה שלי וכמובן של המועדון בעונה השנייה הוא שאמשיך מאיפה שהפסקתי ואתקדם. אני מאמין שאקבל יותר דקות, שאהיה שחקן יותר מוביל ומשמעותי", מדגיש כהן שהיה שותף כאמור לפני שנה לזכייה ההיסטורית של הפועל אשדוד באליפות המדינה, ונבחר ל-MVP של העונה בליגת ווינר.
"למדתי הרבה אלמנטים קטנים העונה, איך להיכנס נכון למשחק. איך לשפר מסירה, ראיית המשחק והתנועה ללא כדור. כמעט בכל תחילת שבוע הקדישו אימון-שניים שהיו לעבודה אישית לפיתוח שחקנים. קבלת החלטות שלי יותר בוגרת. איך הליגה השוייצרית? איכותית, לא ברמה של הבונדסליגה בגרמניה, אבל יש פה קבוצות טובות ובעלות מסורת ועם תקציבים גדולים. הכדוריד לא פיזי מדי, אבל הוא מאוד טקטי. זו ליגה שמאוד מתאימה לשחקנים צעירים שרוצים להשתפר. זו ליגה שהיא מקפצה מצוינת לרמות היותר גבוהות, כמו גרמניה או צרפת למשל, ומהקבוצה שלנו יצאו שחקנים בשנים האחרונות לליגות המובילות באירופה. יש לי חוזה לעוד שנתיים, אבל המטרה לעשות השנה את הפריצה. מקווה שבעוד שנה אוכל להגיע לרמת בונדסליגה גרמנית".
במדי הנבחרת (צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
כהן התייחס לתופעת הליגיונרים בכדוריד (8 שחקני נבחרת ישראל ישחקו בעונה הבאה בגרמניה, צרפת, שבדיה ושוויץ):  "כל שחקן רוצה להגשים ולהשיג משהו ממשי מהכדוריד, חייב לצאת ולנסות. בטח אם הוא רוצה להגיע לרמה של מקצוענות מלאה.במקרה של השחקנים שיצאו – הבחירות והמקומות שהם יצאו אליהם בגרמניה או בצרפת, וגם שוייץ או שבדיה, הם טובים ונכונים. קל יותר לצאת היום בגלל שהנבחרות הצעירות שלנו משחקות כמעט באופן קבוע באליפויות אירופה, בגלל הפרויקט של נבחרת הנוער שנערך בגרמניה, ובגלל שגם נבחרת ישראל הבוגרת נחשפת באירופה. אני מאמין ששחקנים נוספים יצאו בקרוב (השוער יהב שמיר היה מועמד במהלך העונה להצטרף אל כהן בוינטרטור)".
 נבחרת ישראל שבה להתאמן, לאחר כמעט 4 חודשים, מאז הניצחון על יוון שהעלה אותנו לשלב הפליאוף במוקדמות אליפות העולם, שכזכור בוטלו בגלל משבר הקורונה. "יהיה כיף לפגוש את החברים. אנחנו נבחרת צעירה ומאוד מוכשרת, ואני מאמין שתופעת הליגיונרים תעניק פוש גדול לנבחרת תוך כמה שנים. היה מאוד מאכזב שדווקא עכשיו ביטלו לנו את הפליאוף במוקדמות אליפות העולם. לקח הרבה שנים לעשות את הצעד הזה, וכולם האמינו שאפשר להתמודד ולעבור את לטביה, ואני גם משוכנע שהיינו נותנים פייט אמיתי לפורטוגל. זה מבאס שכל מה שעבדנו עליו הלך לפח ברגע של החלטה, אבל המבט קדימה. אני משוכנע שעוד יהיו לנו הזדמנויות בעתיד להעפיל לאליפויות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך