יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל – משרד הספורט מעכב העברת הכספים

משרד התרבות והספורט מעכב את תקציבי ספורט הנשים  - יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל הילה קניסטר בר-דוד פנתה היום למשרד התרבות והספורט: "לא ייתכן שההפליה תימשך- מדובר בסכומים זעומים ביחס לתקציבים שהועברו לקבוצות הגברי
הילה קניסטר בר-דוד. (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל).

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר דוד, פנתה היום למשרד התרבות בדרישה להעביר לקבוצות ליגת העל לנשים בכדורסל את תקציבי הקבוצות המעוכבים על ידי משרד התרבות והספורט מאז פרץ משבר הקורונה.מדובר בסכום של 300,000 ₪ לכל קבוצה, סכומים אשר אותם התחייב משרד התרבות והספורט להעביר לקבוצות הנשים בליגות הבכירות בעקבות עתירה שהגישה בעבר מנהלת ליגת העל לנשים בכדוסל לבג"צ בטענה להפליה מגדרית.

על פי יו"ר המנהלת, קניסטר בר דוד "הקבוצות ספגו נזקים קשם בעקבות משבר הקורונה והפסקת פעילות הליגה ועיכוב נוסף בהעברת הכספים יגרום נזק בלתי הפיך לקבוצות אשר גם ככה מצויות במשבר תקציבי חסר תקדים."

בימים האחרונים, העביר משרד התרבות והספורט 40% מהתמיכה השנתית לענפים השונים, אבל דווקא את התמיכה לקבוצות ליגות הנשים, מעכב המשרד בטענה שיש להמתין להכרעת בג"צ בעתירה שהגישו קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל בטענה להפלייה ביחס לתקציבים המועברים לקבוצות הגברים.

החלטה זו של משרד התרבות והספורט מנוגדת לעמדת יועמ"ש מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, עו"ד אורי כהנא, המייצג גם את קבוצות כדורגל הנשים בבג"צ, אשר הבהיר כי "אין כל מניעה משפטית או החלטה שיפוטית כלשהי, המונעים את העברת המקדמות בשיעור 40% (ואף יותר) לקבוצות הנשים. להפך, בג"צ המליץ למשרד התרבות והספורט לחזור בו ולתקצב באופן שוויוני את ענפי הנשים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך