שימו לב: שינוי בתוכניות – יתכן שהלימודים בכיתות ד' – י' לא יפתחו בתחילת השבוע

ראשי השלטון המקומי לראש הממשלה: ״הלימודים לא ייפתחו ביום ראשון לתלמידי כיתות ד-י במתווה הנוכחי״ • קוראים לממשלה לקיים ישיבה דחופה לגיבוש מתווה חזרה מותאם״
אשדוד היא העיר עם הכי מעט תלמידים בכיתה

חיים ביבס יו״ר מרכז השלטון המקומי ושי חג׳ג׳ יו״ר מרכז המועצות האזוריות שיגרו מכתב לראש הממשלה בו כתבו כי ״מתווה החזרה של תלמידי כיתות ד-י אינו מהווה חזרה ללימודים ולא נותן פתרון לאיש. ככל שלא תחזור המערכת לפעול במלואה לא נוכל לפתוח את מוסדות החינוך עבור שכבות נוספות.״

ביבס וחג'ג' המייצגים את כלל ראשי הרשויות ברחבי הארץ דורשים לגבש יחד עם הממשלה מתווה מותאם וראוי שעיקרו החזרת היישובים בהן התחלואה נמוכה באופן מלא לספסל הלימודים.

חיים ביבס מסר: "הילדים הם לא שפני נסיונות וההורים מחפשים פיתרונות אמיתיים. הפתרונות שהוצעו לא מספקים ובהעדר מתווה ראוי לא נחזיר את בני כיתות ד-י' ללימודים." במרכז השלטון המקומי מדגישים כי הפעוטונים, גני ילדים, וכיתות א-ג ימשיכו בלימודים לפי המתווים.

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי כתב "כפי ששמעתם בכלי התקשורת, מתגבש מתווה לחזרתם ללימודים באופן חלקי של תלמידי כיתות ד'-י'.
אני מבקש לעדכן אתכם כי אנו בעיריית אשדוד, מתנגדים למתווה המוצע ולא נממש אותו, מהנימוקים הבאים. על מנת לעמוד בכללי הריחוק החברתי של כיתות א'-ג', פוצלו הכיתות לקפסולות וכל שטח בית הספר תפוס".

לסרי הוסיף "זאת אומרת שכדי לאפשר חזרת תלמידי כיתות ד׳-ו׳ ליום אחד בלבד או לשעות אחר הצהריים, תלמידי כיתות א׳-ג׳ יצטרכו לשבת בבית ביום זה, מה גם שהמורים כבר מוקמו בכיתות המחולקות או מלמדים במשך השבוע בלמידה מרחוק. וכך מחטיאים את המטרה פעמיים כי המסגרות לכיתות הנמוכות קריטיות להשבת המשק לפעילות ובכיתות אלה הלמידה מרחוק פחות אפקטיבית לעומת כיתות ד'- ו׳.

לסרי סיים וכתב "אני גם מתנגד בשלב זה לחזרה ללמידה בכיתות מלאות, כי טרם מיגרנו את המגפה, ולא ניתן יהיה לשמור על כללי הריחוק החברתי. ולכן, עם כל הקושי וחוסר הנוחות של התלמידים והוריהם, אנחנו נמשיך במתווה הנוכחי של למידה לאורך כל השבוע של תלמידי א' -ג', כיתות החינוך המיוחד ו-יא'-יב' ותלמידי ד'-ו' ימשיכו במתכונת הלמידה מרחוק. ובאשר לתלמידי ז'-י', נוכל להחזיר אותם רק אם יתאפשרו תנאי למידה ל-3 ימים לפחות. עברנו כבר למעלה מחודשיים מטלטלים בצורה טובה בגלל שיתוף הפעולה והמשמעת שלכם תושבי אשדוד, אנחנו נמשיך בכך עד לחזרה לשגרה טובה ובריאה בעזרת השם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך