זרק פסולת בניין במכולת אשפה רגילה ונענש

זורקים פסולת בנייה בזבל רגיל? מי שיתפס יזכה לקבל קנס של 730 ש"ח

עובדי היחידה לאכיפה סביבתית בעיריית אשדוד ממשיכים בפעילותם בנושאי סביבה ומגלים אפס סובלנות כלפי מי שמזלזל בחוק ובערכי הסביבה. היום, במהלך סיור שגרתי, לאורך רחוב העופרת באזור התעשייה, מפקחי היחידה זיהו אדם המשליך שברי שיש (פסולת בניין) למכולה העירונית. המפקחים ירון זוהר ואוהד לוי ניגשו אל האדם וערכו לו תחקיר, ממנו למדו כי הוא פועל באחד העסקים בסביבה ואת שאריות השיש הוא השליך למכוkת העירונית. הפועל נדרש לפנות מיד את כל שברי השיש שהושלכו למכולה העירונית, לא לפני שתיעדו את האירוע והנחו אותו לפנות את הפסולת הנ"ל לאתר מורשה ולהצטייד באישור מתאים.

לאחר מכן ניגשו המפקחים, יחד עם הפועל, אל משרדי העסק ובצעו שם תחקור טלפוני לבעל העסק, אשר טען כי משליך הפסולת הינו עובד חדש ומכיוון שטרם עבר תדרוך בנוגע למיקום השלכת הפסולת, הוא נהג כפי שנהג. מפקחי היחידה הבהירו לבעל העסק כי השלכת פסולת בניין למכולה העירונית, כמו גם שברי שיש או כל פסולת תעשייתית אחרת, הינה עבירה על החוק. המפקחים הזכירו לו כי עליו להשליך פסולת כזו רק באתר המורשה לקליטת פסולת בניין.

להבהרה זו הוצמדה ברירת משפט על סך 730 ₪. כמו כן הובהר לבעל העסק כי מפקחי היחידה ימשיכו לעקוב אחר התנהלות העסק ויוודאו כי הפועל יבצע את פינוי הפסולת לאתר מורשה. "רק אישורי הטמנה באתר מורשה יאמתו כי אכן עשית את הנדרש" אמרו.

מנהל היחידה לאכיפה סביבתית מר אהוד מויאל שיבח את המפקחים על ערנותם ועל הטיפול הנחוש בעבירה. "אנחנו מקיימים פעילות אכיפה מוגברת על מנת למצות את הדין עם אלה המזלזלים בסביבה ובתושבים" אמר והסביר כי מפקחי היחידה מונחים לפעול בנחישות כנגד עברייני סביבה. "אנחנו מבצעים הסברה ומנהלים שיח עם האחראים למעשים, אך אין באמור כדי לפטור את העבריינים מעונש. מי שעובר על החוק יישא באחריות על מעשיו" סיכם.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך